تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه بندگی، روزه، قرآن، امام حسن مجتبی علیه السلام...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
مطالب دین

شرط قبولی اعمال      
حضرت زین العابدین علیه السلام در مناجات های خمس عشر به خدا عرض می كنند: "یا نعیمی و جنتی یا دنیای و آخرتی؛ تو نعمت های منی، تو بهشت منی، تو دنیای منی، تو آخرت منی! آری، خدا چنین بنده هایی دارد.

دعا در رمضان

حیله ای دیگر از شیطان!
یک روز گذشت، دو روز گذشت،  هنوز وقت هست، سه روز گذشت اما ... 
شما کارها ، برنامه ها و اهدافی که در زندگی دارید را چگونه برنامه ریزی و اجرا می کنید؟
آیا آن ها را به محض اراده و فراهم کردن مقدماتش، شروع می کنید یا با امروز و فردا کردن به تأخیرش می اندازید؟!
تأخیر که چه بگویم... در درصد بالایی از این تسویف ها و امروز و فردا کردن ها، درصد اقدام و عملی کردنشان صفر می شود ...
جایزه ای خاص برای بندگان خاص!    
در میان عبادات مستحب برخی تاکید بیشتری بر آنها شده و از فضیلت بالاتر و بالتبع اجر بیشتری برخوردارند... یکی از این عبادات، عملی است که نشانه ی ایمان واقعی یک بنده به حساب می آید و برای آن اجری قرار داده است که خارج از حد تصور است. جایزه ای ویژه که تنها خداوند برای بندگان خاص خود کنار گذاشته است و هیچ کس از آن خبر ندارد...
آیا مى  شود معناى قرآن را به جاى خود قرآن خواند؟
ماه رمضان ماه امت خدا و بهترین فرصت بازگشت و خدا می باشد انسان برای رفتن، نیاز به یک راهنمای عالم و آگاه به راه دارد که قرآن بهترین برنامه برای حرکت در مسیر بازگشت به سمت خدا و ماه رمضان بهترین زمان آن است.

رمضان

توفیقاتی خوب در ماه بندگی   
طبق آموزه های اسلام، توفیقات خوب انسان همه از جانب خداست و هر چه از بدی دامن انسان را فرا می گیرد؛ از خود اوست (آیه 79 نساء) در این ماه رمضان که ما بندگان خدا، توفیق بندگی و روزه داری را پیدا کرده ایم؛ باید از آن استفاده بهینه را به عمل آوریم، در غیر اینصورت خدای ناخواسته شاید گرفتار بی توفیقی شده باشیم، هر چند خودمان هم ندانیم.
معافیت و مجوز قلابی برای روزه نگرفتن 
شاید شما هم در فضای مجازی با بعضی از مجوزهای قلابی برای حرمت شکنی، روزه خواری و روزه نگرفتن مواجه شده باشید. بعضی افراد با استدلال های غلط و ناتمام آسمان ریسمون می کنند، یک چیزی رو به چیزی دیگه ربط می دهند، تا اینکه ثابت کنند روزه گرفتن لازم نیست!
چرا امام حسن (علیه السلام) با دختر سردمدار منافقان ازدواج کرد؟/مصاحبه 
تبیان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت،حضرت ابامحمد الحسن المجتبی علیه السلام، مصاحبه ای اختصاصی با جناب آقای دکتر محمدجواد صادقی مجد از اساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام ترتیب داده است که تقدیم مخاطبان گرامی می شود.

aa

تحلیلی روایی از شبهه تعدد زوجات امام حسن علیه السلام     
یکى از ابعاد و زوایاى قابل تأمّل و کنکاش در زندگانى اشخاص، به ویژه شخصیت هاى بزرگ جهانى، بررسى تعداد همسران و فرزندان و کیفیّت برخورد با آنهاست. به همین جهت در این نوشتار، برآنیم تا در خصوص خانواده امام حسن مجتبى علیه السلام بحثى را ارائه دهیم.
سعادت و شقاوت در گرو عضوی کوچک! 
یکی از مهمترین اعضای تعیین کننده ی سعادت و شقاوت آدمی همین عضو به ظاهر کوچک است و چه زیباست در ماهی که خوردن و آشامیدن تحت ضابطه ای خاص قرار می گیرد به آنچه توسط این عضو انجام می شود  نیز توجه شود ....
کلید آزادی انسان از آتش جهنم  
با توجه به روایاتی که نقل شد جای این سوال است با توجه به اینکه بر اساس تقویم قمری اول سال ماه محرم معرفی شده است، چرا امامان معصوم (علیهم السلام) ماه رمضان را اول سال معرفی فرمودند؟!
نقش سه شب طلایی در سر نوشت انسان    
جایگاه والا و ارزشمند این شب و نقش و تأثیر آن در سر نوشت افراد، انسان را به تکاپوی برای استفاده هر چه بیشتر از این  میهمان سرای الهی و بهره وری از برکات این ضیافت الهی می نماید.
پاداش روزه های گرم تابستانی! 
شکی نیست که مومنانی که به هر علت موجهی، از روزه داری معذورند، باز به خاطر اطاعت الهی، مأجورند؛ اما در همین ماه عزیزی که ابلیس در غل و زنجیر گرفتار شده است، ابلیسِ نفسِ عده ای، آن ها را کشان کشان از بهشت روزه داری به دوزخ روزه خواری می برد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.