تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عاشورا ، سالروز تخریب حرمین، واقعه حره !

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
نامه، امام حسین


بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! 
به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می  شدند و به اسارت گرفته می  شدند؟!

حسین و مهدی علیهماالسلام مظلوم هستند!                     
شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای هدایت انسان ها جان خود و اهل بیت خویش را فدا کرد. برای رهایی از جهالت و ضلالت امت خویش، حاضر شد جان خویش و فرزندانش را فدا نماید تا حقانیت اسلام را به گوش دل های پاک سرشت برساند

زمینه های عاشورا

عاشورا، مدتها قبل از سال 61 هجری آغاز شد!! 
هدف اصلی امام علیه السلام این بود که دین اسلام را از انحرافی که به سبب حکومت معاویه و یزید و مداخلات بنی امیه و بنی مروان عارض او شده بود، نجات دهد.

نامه ای که آغازگر جنگ شد!(1)
پیش از شروع جنگ صفین، نامه هایی میان امام علی علیه السلام و معاویه بن ابوسفیان رد و بدل شد. دانستن محتوای نامه ها پیش از وقوع جنگ، ما را با فضای تاریخی آن، آشنا می سازد.

ا

سالروز تخریب حرمین عسکریین(علیهماالسلام)
دو انفجار بزرگ  سال های 1384 و 1386، جامعه شیعی را در تاثر فرو برد. واقعه ای که جز به وجود آوردن ترس و اضطراب و کشته شدن بی گناهان و تخریب چیزی به همراه نداشت.

چرایی عدم حمایت امام سجاد از قیام حَرّه
از وقایع وحشتناک عصر امام سجاد علیه السلام که به دست عمال جنایتکار اموی و در مدینه صورت گرفت، واقعه ای است که در تاریخ اسلام به نام «واقعه ی حره» شهرت دارد.

م

بررسی مفهوم مرگ در واقعه عاشورا (2)
در مباحث مطرح شده علل ترس از مرگ و خطا و غفلت ما از این امر مهم بیان شد؛ اما به راستی مرگ چیست؟ چگونه مرگ را بشناسیم که آن را آخر زندگی ندانیم؟ آیا مرجعی والاتر و کامل تر از اسلام در این امر برای ما راهگشاست؟


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.