تبیان، دستیار زندگی
در پاسخگویی به نیازهای جوانان و همچنین شبهات، مهم‌ترین مسئله‌ای كه باید به آن توجه شود، مسأله غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است چرا كه پیامبراكرم صلی الله علیه وآله در دوران حیات طیبه خود تاكیدات فراوانی مبنی بر وظیفه همگانی رساندن پیام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه "غدیر، آسمانی ترین عهد" برگزار می شود

غدیر

حجت‌الاسلام فاضلی، طراح مسابقه «غدیر،آسمانی‌ترین عهد» در گفت‌وگو با خبرنگار "تابناک" با اشاره به خلأ موجود در مباحث مذهبی در دنیای مجازی و فضای اینترنت گفت: در فضای اینترنت مسائل مذهبی به صورت گسترده و ساماندهی شده مطرح نمی‌شود، این در صورتی است كه جوانان بسیاری به دنبال این مباحث و پاسخ‌گویی به شبهاتشان هستند.

وی افزود: در پاسخگویی به نیازهای جوانان و همچنین شبهات، مهم‌ترین مسئله‌ای كه باید به آن توجه شود، مسأله غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است چرا كه پیامبراكرم صلی الله علیه وآله در دوران حیات طیبه خود تاكیدات فراوانی مبنی بر وظیفه همگانی رساندن پیام عظیم غدیر به همه نسلها در تمام دورانها داشتند.

این نویسنده و پژوهشگر دینی، با تاكید بر اینكه مطالب موجود در اینترنت در موضوع غدیر، به صورت پراكنده وجود دارد، گفت: برای نظم بخشیدن به دیدگاه‌ها در مورد غدیر، مسابقه بزرگی با عنوان «غدیر ، آسمانی‌ترین عهد» را طراحی كردیم كه منبع سئوالات آن، كتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» نوشته محمد باقر انصاری است كه به وسیله انتشارات دلیل ما به چاپ رسیده است.

فاضلی، كتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» را كتابی كم‌حجم، اما پر محتوا بیان كرد و افزود: حجم كم، اطلاعات كامل و ادبیات داستانی «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» یكی از علل استقبال كم‌نظیر از آن است، به گونه‌ای كه از سال 1379تا كنون 61 بار تجدید چاپ شده و به تیرا‍‍‍‍ژ 857000 هزار جلد رسیده است.

وی ادامه داد: خواننده این كتاب با تمامی جزییات واقعه غدیر از فرمان خداوند، اجرای فرمان از سوی رسول خدا(صلی الله علیه وآله)‌ و خطبه ایشان، بیعت همگانی و استثنایی مردم، توطئه‌های منافقان و بالاخره عظمت غدیر و وظایف شیعیان در قبال این پیام و پیام‌رسانی آشنا می‌شوند.

وی با تاكید بر اینكه سئوالات مطرح شده از این كتاب بسیار محتوائی است افزود: سئوالات به صورت چهار جوابی است و به صورتی است كه شرکت کنندگان با هر سوال و جواب به نکات مهم و اساسی در مورد مسئله غدیر پی خواهند برد.

فاضلی در پایان تصریح كرد: این مسابقه به صورت خودجوش و با همت عده‌ای از محققین و حمایت‌های خیّرین و انتشارات «دلیل ما» از روز چهار شنبه 11 آذر (14 ذی الحجه) سالروز بخشش فدک به حضرت فاطمه سلام الله علیها تا یك شنبه 15 آذر (18 ذی الحجه) سالروز عید سعید غدیر برگزار می شود و به منظور قدردانی از نفرات برتر این مسابقه 110 ربع سکه بهار آزادی اهدا می شود.

علاقه‌مندان به شركت در مسابقه «غدیر، آسمانی‌ترین عهد» برای دریافت منبع و سئوالات مسابقه می‌توانند به نشانی www.asmanitarin.com مراجعه كنند.

كتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» با حجم 333 كیلو بایت از این سایت قابل دریافت است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.