تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت و تجارت گفت: حضور دولتی‌ها به ویژه وزارتخانه‌های صنعت و تجارت و ارتباطات در هفدهمین نمایشگاه الکامپ بسیار گسترده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر کل دفتر توسعه فناوری وزارت صنعت و تجارت خبر داد

حضور گسترده بخش دولتی در نمایشگاه الکامپ

هفدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ

مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت و تجارت گفت: حضور دولتی‌ها به ویژه وزارتخانه‌های صنعت و تجارت و ارتباطات در هفدهمین نمایشگاه الکامپ بسیار گسترده است.

به گزارش روابط عمومی، امیر مسعود عطایی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر حضور گسترده بخش‌های فناوری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در غرفه 27، حضور وزیر ارتباطات به همراه مفتح، قائم‌مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیاهکلی معاون سازمان صدا و سیما و جمع دیگری از معاونان وزرا در مراسم افتتاحیه نشان از اهمیت ویژه این نمایشگاه برای توسعه فناوری‌های الکترونیک در دولت دهم دارد.

وی با اشاره به برخی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه الکامپ هفدهم، اظهار داشت: علاوه بر رونمایی از طرح بزرگ ملی شباب (شبکه بزرگ ارتباطی بخش بازرگانی کشور) و اختصاص نیمی از سالن 27 به پاویون وزارت صنعت و معدن و تجارت و طرح شباب، حضور تمامی واحدهای تابعه این وزارتخانه اعم از معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک، سازمان توسعه تجارت، ایدرو، ایمیدرو، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، شرکت‌های خدمات انفورماتیک راهبرومگفا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران و ... در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

عطایی این حضور گسترده را نشانگر اهمیت توسعه تجارت الکترونیکی و محقق شدن شعار همگانی کردن تجارت الکترونیکی در سال جهاد اقتصادی دانست و افزود: نمایشگاه الکامپ مربوط به مردم است و بدون شک حضور گسترده دولتی‌ها در این نمایشگاه موجب افزایش وزن آن شده و زمینه‌ساز افزایش رقابت‌پذیری و کیفیت شرکت‌کنندگان در سال‌های بعد می‌شود.

وی با اشاره به مزایای حضور دولتی‌ها در این نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به تکلیف مشخص شده برای وزارت ارتباطات در زمینه افزایش پهنای باند و دسترسی به اینترنت و همگانی کردن تجارت الکترونیک، بدون شک حضور بنگاه‌های دولتی در این نمایشگاه به منظور ایجاد آشنایی در بین مردم به عنوان مخاطبان اصلی ضروری است.

عطایی ادامه داد: حذف موازی‌کاری‌های احتمالی بین دستگاه‌های دولتی و زمینه‌سازی برای ایجاد رقابت در بین دولتی‌ها و در نهایت ایجاد زیرساخت‌های باکیفیت‌تر از دیگر مزایای حضور بخش دولتی در نمایشگاه الکامپ است.

این مقام مسئول میزان استقبال بازدید‌کنندگان از غرفه‌های دولتی را قابل قبول ارز‌یابی کرد و اظهار داشت: گرچه غرفه‌های دولتی مواردی را عرضه کرده‌اند که نوعا برای مخاطبان عام چندان جذابیتی ندارد اما در مواردی که خدمات آنها حالت خدمت‌رسانی الکترونیک به مردم را داشته و از جنس بیزینس و تجارت است با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

تنظیم: هومن بهلولی