تبیان، دستیار زندگی
دومین نشست رسانه ای و مطبوعاتی سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به منظور تشریح اقدامات و فعالیت های این رویداد بزرگ فرهنگی - رسانه ای با حضور عیسی زارع پور دبیر جشنواره و نمایشگاه،مهدی صرامی قائم مقام دبیر جشنواره و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نشست خبری سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال

نشست خبری رسانه های دیجیتال

دومین نشست رسانه ای و مطبوعاتی سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به منظور تشریح اقدامات و فعالیت های این رویداد بزرگ فرهنگی - رسانه ای با حضور "عیسی زارع پور" دبیر جشنواره و نمایشگاه،"مهدی صرامی" قائم مقام دبیر جشنواره و "محمد علی فقیه" مدیر كل انتشارات و اطلاع رسانی بنیاد شهید برگزار شد.

در ابتدای این نشست كه عصر دیروز با تاخیر نیم ساعته برگزار شد، آقای زارع پور به تشریح بخشها و برنامه های جشنواره رسانه های دیجیتال پرداخت.

وی در ابتدای صحبتش گفت: سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال كه از تاریخ هشتم الی هجدهم مهرماه سال هشتاد و هشت  برگزار می گردد، هم چون دو دوره گذشته، به نمایش توانمندی های عرصه ی رسانه های دیجیتال كشور می پردازد. این نمایشگاه علاوه بر شش بخش اصلی (جشنواره ای) دارای 8 بخش جانبی (بخشهای صرفاً نمایشگاهی) نیز می باشد."

زارع پور پس از اشاره به جشنواره های استانی و حضورهای بین المللی رسانه های دیجیتال ایرانی؛ به تشریح بخشهای اصلی این جشنواره پرداخت.

نرم افزارهای رسانه ای، نرم افزار های تلفن همراه، بازیها و سرگرمیهای دیجیتال، پایگاه های اینترنتی و وبلاگها، هنرهای دیجیتال و فن آوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال شش بخش اصلی نمایشگاه امسال را تشكیل می دهند كه دبیر جشنواره به بیان جزئیات هر بخش پرداخت.

نشست خبری رسانه های دیجیتال

همچنین ایشان به بخشهای جانبی جشنواره اشاره كردند كه شامل خانواده و رسانه های دیجیتال، نشست ها و كارگاههای آموزشی، مسابقات، رسانه دیجیتال در آیینه هنر(دومین مسابقه بین المللی كاریكاتور رسانه های دیجیتال)، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه های دیجیتال، استانها، شهر دیجیتال، حركت بسوی اصلاح الگوی مصرف و بخش بین الملل است كه در مصلّی بزرگ امام خمینی (ره) برپا می شود.

وی با اعلام اینكه در بخش نرم افزارهای رسانه ای دویست مؤسسه فعال شركت كرده اند اذعان كرد كه پنج هزار و پانصد اثر در جشنواره حضور داشته اند.

او اضافه كرد: در بخش نرم افزارهای تلفن همراه یكصد اثر از 30 مؤسسه فعال در نمایشگاه شركت داشته كه از این میان، هشتاد اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

زارع پور در ادامه گفت: در بخش بازی های رایانه های، 50بازی رایانه ای تولید داخل و دویست و پنجاه بازی تولید خارج در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال افزود: پانصد پایگاه اینترنتی و وبلاگ نویسی در نمایشگاه شركت داشته كه پنج هزار و چهارصد پایگاه و وبلاگ در جشنواره داوری و یكصد پایگاه و وبلاگ به عنوان آثار برتر شناخته شده است.

زارع پوراظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه بخشی را با عنوان محصولات برگزیده دوره های گذشته قرار داده ایم تا مردم با آثار برتر سالهای قبل نیز آشنا بشوند.

وی همچنین به بن كارت های هوشمند خرید محصولات دیجیتالی اشاره كرد كه در سالهای گذشته تنها به اقشارفرهنگی ارائه می شد، اما امسال هر فردی با ارائه كد ملی می تواند بن خود را دریافت كند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه از 25كشور جهان در این جشنواره شركت كرده اند، ضمن بیان نام چند كشور چون آمریكا، آلمان و ایتالیا خاطر نشان ساخت كه 10كشور از آمریكای جنوبی نیز در نمایشگاه امسال شركت داشته اند.

دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه «رسانه های دیجیتال» تصریح كرد: نمایشگاه ساعت 15 روز چهارشنبه هشتم مهرماه سالجاری در مصلی تهران افتتاح می شود.دراین دوره از نمایشگاه دو مراسم اختتامیه خواهیم داشت. اولین مراسم در 14 مهرماه ساعت 30/18 و دومین مراسم در 19 مهرماه ساعت 19 خواهد بود.

نشست خبری رسانه های دیجیتال

در پایان این نشست محمد علی فقیه، مدیر كل انتشارات و اطلاع رسانی بنیاد شهید در پاسخ به خبرنگار نوید شاهد در مورد نحوه حضور بنیاد در جشنواره گفت : بحث فرهنگ ایثار و شهادت یك مسئله درونی و فطری است كه به همین دلیل اگر خوب روی آن كار كنیم، می توانیم مخاطبان آن را چه در داخل و چه در خارج از ایران پیدا كنیم. در این راستا نیز قرار است بعد از برگزاری نمایشگاه، جلسه ای با مركز داشته باشیم تا ضمن بررسی نحوه عملیاتی شدن مشاركتمان با جشنواره، برای نمایشگاه های بعدی نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی همچنین در مورد نحوه مشاركت بنیاد افزود : امسال ما در سه بخش نرم افزارهای چند رسانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه، پایگاه های اینترنتی و وبلاگهایی كه در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند، همكاری خواهیم داشت و همچنین دبیرخانه بخش آثار مرتبط با ایثار و شهادت برعهده بنیاد خواهد بود.

فقیه در پایان صحبت با اعلام حمایت بنیاد شهید از تولید آثار مرتبط با ایثار و شهادت در مرحله ساخت، گفت: سعی میكنیم به گروه های علاقه مند تسهیلاتی را ارائه كنیم تا با حداقل قیمت و سود خوب بتوانند آثار خود را چه در نمایشگاه و چه در سطح جامعه ارائه كنند.

تنظیم: هومن بهلولی