تبیان، دستیار زندگی
شهردار تهران با بیان اینکه کیفیت زندگی در شهر تهران دیگر با توسعه زیرساخت ها افزایش پیدا نمی کند، ابراز داشت: موضوعی که امروز در شهر تهران از آن آسیب می بینیم نبود نظم در امور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران از نبود انضباط شهری آسیب می‌بیند

شهردار تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، طی سخنانی در نشست با دبیران شورایاری و مدیران محلات ۱۷ گانه منطقه ۱۱ که در محل پایگاه مرکزی مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد، با تاکید بر اینکه رده صف و محلات، اولویت مجموعه شهرداری تهران است، گفت: بعضی از موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی دبیران شورایاری همچون بهینه کردن سرای محلات، بیمه مدیران محلات و ... قابل حل است که این موضوعات مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری لازم در بخش های درونی شهرداری تهران، تصریح کرد: ما همیشه از مدیریت واحد شهری سخن می گوییم که باید آن را در درون خودمان نیز اعمال کنیم.

قالیباف ابراز داشت: یکی از رسالت های مهم در حوزه اجتماعی و فرهنگی آن است که این هماهنگی را در رده ها داشته باشیم. از این رو مدیران محلات باید در جغرافیای خود به صورت هماهنگ عمل کرده و یک سیاست واحد را دنبال کنند. باید توجه داشت که امروز هیچ کار بخشی وجود ندارد و همه کارها فرابخشی است؛ به همین جهت برای کوچک ترین اقدام ها نیز نیاز داریم که همه با هم یک کار را انجام دهیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای شهر و روستا و شورایاری ها تصریح کرد: قطعا رشدی که شهرها و شهرداری های کشور در ۱۵ ساله اخیر داشته اند، با ۳۰ سال قبل از آن قابل قیاس نیست چرا که از زمان شکل گیری شوراهای شهر و مشارکت مردم تا کنون، شوراها عمق بیشتری گرفته و شورایاری ها نیز قوام  و دوام پیدا کردند.

وی افزود: با این وجود گاهی برخی افراد به شورایاری ها و اساس شوراها نگاه منفی دارند همانطور که این روزها این نگاه های منفی در برخی مصاحبه ها و سخنرانی ها قابل مشاهده است.

قالیباف در ادامه عنوان داشت: هم اکنون دولت به دلیل مسایل بودجه ای، با مشکلاتی در زمینه پیشرفت پروژه های عمرانی روبرو است . فعالیت هایی هم که در شهرها صورت می گیرد، متعلق به شهرداری ها است چرا که شهرداری ها به مردم تکیه کرده اند.

شهردار تهران با اشاره به تغییر نگاه و توقعات شهروندان تهرانی طی یک دهه گذشته، عنوان داشت: در ابتدای تاسیس سامانه ۱۳۷ در شهر تهران، ۴۶ درصد تماس های شهروندان به موضوع خدمات شهری با تاکید بر زباله اختصاص داشت و موضوع دوم شهروندان نیز چاله های خیابان بود؛ به نحوی که در آن زمان به ندرت کسی از موضوع فرهنگی صحبت می کرد؛ اما اگر امروز پیام های ۱۳۷ را رصد کنیم، شاهد هستیم ذائقه مردم تغییر پیدا کرده است چرا که رصد روزی چهار هزار تماس تلفنی شهروندان به راحتی حاکی از نبض نگاه مردم در شهر است.

وی بر ضرورت نقش آفرینی شورایاری ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده، ابراز داشت: دفاتر تسهیل گری ابزار شورایاری ها برای حل مسئله بافت فرسوده است؛ با ابلاغیه اخیر نیز آیتم های عوارض متفرقه در نوسازی بافت فرسوده حذف و فیش عوارض برای نوسازی بافت فرسوده صفر شده است. این حرف بدین معنی است که یک فرد مستضعف با حداقل پولی که پیش از این به شهرداری پرداخت می کرده است، می تواند سفت کاری ساختمان منزل خود در بافت فرسوده را انجام دهد.

قالیباف عنوان داشت: ما حتی هزینه انشعاب آب، برق و گاز در محدوده بافت فرسوده را هم حل کرده ایم؛ با این شرایط توقع می رود که در زمینه نوسازی بافت فرسوده درب تک تک خانه های مردم را بزنیم تا  مردم از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت زندگی در شهر تهران دیگر با توسعه زیرساخت ها افزایش پیدا نمی کند، ابراز داشت: موضوعی که امروز در شهر تهران از آن آسیب می بینیم نبود نظم در امور است. برقراری این انضباط هم از بالا به پائین اتفاق نمی افتد بلکه در این زمینه نیازمند مشارکت مدیران محلات، خانه های مختلف و شورایاری ها هستیم

شهردار تهران تصریح کرد: برخی می گویند کار عمرانی در شهر تهران رها شده است اما باید توجه داشت کاری که شهرداری تهران در حوزه عمرانی انجام می دهد، حتی در ۱۰ سال گذشته هم انجام نمی شد؛ اینکه در دو سال ۱۰۰ کیلومتر مترو ساخته می شود، امر کوچکی نیست بنابر این شتاب عمرانی در شهرداری تهران بیش از هر مقطع دیگری است.



خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .