تبیان، دستیار زندگی
مهران قربانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سلامت مردان با موضوع تروما در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: لازم است که روی میزان سرعت وسائط نقلیه بیشتر فکر کنیم چراکه سرعت موجب تروما و مرگ می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکلیف سرعت وسایل نقلیه روشن شود

مدیرکل دفتر ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: شتاب سرعت وسایل نقلیه در ایران بیشتر از سایر کشورهای پیشرفته است، بنابراین باید تکلیف سرعت وسایل نقلیه را برای کاهش میزان مرگ و میر تصادفات، روشن کنیم.

بخش اجتماعی تبیان

وسایل نقلیه

مهران قربانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سلامت مردان با موضوع تروما در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: لازم است که روی میزان سرعت وسائط نقلیه بیشتر فکر کنیم چراکه سرعت موجب تروما و مرگ می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون فقط قله تراژدی تصادف در کشور دیده می شود درحالیکه گفته می شود که چهاربرابر میزان محاسبات اقتصادی موجود از تصادف، ضربه می بینیم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور این است که مخاطرات راه، خودرو، رفتار، مقررات و کمبود منابع مادی را نمی دانیم و فکر می کنیم داستان تصادف فقط مربوط به آدم های دیگر است .
مدیرکل دفتر ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: سند ایمنی راه ها را تهیه کرده ایم اما در مرحله اجرا به لحاظ اولویت بندی در شناخت ها مشکل داریم.
قربانی افزود: خطای انسانی در 98 درصد تصادفات وجود دارد اما تصادف پیچیده تر از آن است که بخواهیم عوامل خطر آن را تفکیک کنیم؛ در 99 درصد تصادفات ، راننده اشتباه یا تخلف کرده است بنابراین نگاه ما برای پیشگیری از تصادف ها باید سیستماتیک باشد.
وی تصریح کرد: در برخی موارد مربوط به حوادث ترافیکی باید تغییراتی ایجاد کنیم ؛ سه سال است که طرح بررسی سالانه وضعیت ایمنی راه از سوی رئیس جمهوری را به مجلس شورای اسلامی می فرستیم اما رد می شود درحالیکه بالاترین سطح اجرایی کشور یعنی ریاست جمهوری باید بر وضعیت ایمنی راه ها نظارت داشته باشد.
وی با تاکید بر نقش تصمیم گیری مردم در کاهش تصادفات رانندگی گفت: در کشورهای پیشرفته مانند انگلیس هنگام گرفتن گواهینامه به فرد متقاضی آموزش داده می شود که او بطورمتوسط هر 6 سال یک بار خطر تصادف برون شهری را دارد بنابراین فرد می پذیرد که خطر تصادف را دارد اما در کشور ما فکر می کنیم تصادف فقط برای دیگران است.
قربانی یادآور شد: هرچند استانداردهای خودروسازی ابلاغ شده است اما مردم حق دارند بدانند که چه خودرویی سوار می شوند تا متناسب با آن خطر تصادف را بدانند.



منبع:www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .