تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی سازمان آتش نشانی: تعداد شهدای آتش نشان به ۳ نفر رسید؛ ۲ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلاسکو در سکوت کامل فرورفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: تعداد شهدای آتش‌نشان به ۳ نفر رسید؛ ۲ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

بخش اجتماعی تبیان
پلاسکو

احتمالا ۴ نفر زنده‌اند.

لحظه جستجو سکوت حکم‌فرما شده، ماشین‌ها خاموش شدند و هیچ‌کس حرفی نمی‌زند.

از لحظه‌هایی پیش که دستگاه زنده‌یاب شروع به کار کرد، سکوت در پلاسکو حکم‌فرما شد.

همه ماشین‌ها و دستگاه‌ها خاموش شدند.

همه در سکوت فرورفته و حتی راه هم نمی‌روند.

نیروهای امدادی در گوشه و کنار مشغول دعا هستند.

روحیه مضاعف امدادگران پس از استفاده از «زنده یاب»

پس از استفاده از دستگاه زنده یاب که در سکوت کامل آتش نشانان و دیگر نیروهای امدادی مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه ای به شدت خوشحال کننده به دنبال داشت، امدادگران با روحیه ای دوچندان و در حالی که خوشحالی میانشان موج می زند، کار آواربرداری برای رسیدن به محلی که احتمالا زیر آن چند تن زنده هستند را از سر گرفتند.

آن گونه که خبر می رسد، فاصله زیادی با محلی که دستگاه نشان داده وجود دارد و امدادگران تازه نفس، ادامه عملیات را عهده دار شده اند. ملکی سخنگوی آتش نشانی با تایید خبر فرکانس یابی دستگاههای زنده یاب گفت: امیدواریم همکارنمان زنده باشند.

عملیات امداد در نزدیکی به قلب آتش

حرارت سنگین و شدت آوار باعث کند شدن روند آواربرداری شده است اما به رغم همه این مشکلات نیروهای امدادی با تمام توانشان، بدون وقفه و 3 شیفت در حال انجام کار هستند.

به رغم مشکلات ناشی از انتشار دودهای سفید ناشی از گرمای لایه های زیرین آوار، نیروهای امداد با تمام توان و تجهیزات مشغول عملیات آواربرداری و جست و جو برای یافتن پیکر های سایر آتش نشان ها هستند.

دسترسی به منطقه ای که سیگنال‌ها دریافت شده، بسیار دشوار است

مرادی‌پور: سیگنال‌‌هایی از دستگاه‌های زنده‌یاب از سمت موتورخانه پلاسکو دریافت کردیم. معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران: چهار دستگاه زنده‌یاب هلال‌احمر سیگنال‌هایی از سمت موتورخانه پلاسکو دریافت کردند. سیگنال‌ها از ضلع غربی ساختمان پلاسکو دریافت شده است. دریافت پیام‌ها صوتی و به صورت ضربه بوده است، برای همین احتمال دریافت پیام از انسان زنده قوت گرفته و ما نیز امیدواریم بتوانیم هموطنان خود را زنده از محل دریافت سیگنال نجات دهیم. متاسفانه دسترسی به منطقه ای که سیگنال‌ها دریافت شده، بسیار دشوار است و به محض باز شدن مسیر عملیات جست‌وجو آغاز خواهد شد.

جلسه اضطراری شورای شهر در محل آوار پلاسکو

جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران صبح امروز و پس از بازدید رییس جمهور از محل آوار ساختمان پلاسکو در محل خیابان جمهوری برگزار شد.

اکثر اعضای شورای شهر در این جلسه اضطراری که اختصاصا به بررسی ابعاد مختلف آوار پلاسکو به صورت فوری برگزار شده می‌پردازند.

۵۰ درصد آواربرداری پلاسکو تمام شد

فرمانده عملیات میدان در حادثه پلاسکو: ۵۰ درصد آواربرداری پلاسکو انجام شده و تا آخر هفته کار تمام می‌شود.

تاکنون هیچ نشانه‌ای از زنده بودن افراد در زیر آوار تأیید نشده است اما به دلیل آنکه زیرزمین پلاسکو کاملاً تخریب نشده، احتمال زنده‌ بودن برخی افراد وجود دارد.

به دلیل دود ناشی از آتش‌سوزی پی‌درپی در آوار این ساختمان، سگ‌های زنده‌یاب، کارایی زیادی نداشتند.

بخشی از ساختمان ضلع شرقی پلاسکو تخریب شده و این تخریب، سرعت کار را افزایش داده است.

تاکنون تنها پیکر یک نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

سردار ساجدی‌نیا: تاکنون کسی به پلیس آگاهی تهران مراجعه نکرده است.

اگر خانواده‌ای نزدیکانش در محدوده پلاسکو مفقود شده یا از سرنوشت آن خبری ندارند به پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

پلاسکو

دادستانی تهران دستور تخلیه پاساژ کویتی‌ها را  صادر کرد

یک کپسول هوا در عملیات آواربرداری پلاسکو یافت شده، که مربوط یه یکی از آتش‌نشان‌هاست اما همچنان پیکر جدیدی کشف نشده و جست‌وجو ادامه دارد.

رئیس پزشکی قانونی استان تهران: پیکر آتش‌نشانی که بامداد امروز از زیر آوار بیرون کشیده شد، به پزشک قانونی منتقل شده اما هویت وی هنوز مشخص نشده است. تا ظهر امروز هویت وی مشخص می‌شود.

هیچ پیامی از دستگاه های بیورادار دریافت نشد

معاون امداد و نجات استان تهران: ۴ خانواده از محبوس‌شدگان زیر ‌آوار تاکید داشتند که عزیزانشان زنده‌‌اند و ما علی‌رغم اقدامات قبلی به احترام آنها مجدد دستگاه‌های بیورادار را به کار گرفتیم ولی هیچ پیامی از این دستگاه‌ها دریافت نشد.

خیابان پرهیاهوی جمهوری در سکوت کامل

در نخستین روز کاری پس از سانحه فرو ریختن ساختمان قدیمی پلاسکو تهران، اگرچه در ظاهر زندگی در تهران در جریان است؛ اما خیابان‌های اطراف پلاسکو و به ویژه خیابان جمهوری در بهت این سانحه قرار دارند.

خیابان جمهوری از سمت غرب به شرق، با نظم بالای نیروهای امنیتی خالی از مسائل حمل و نقل است و حتی از ورود موتورسیکلت‌ها هم به این منطقه جلوگیری می‌شود.

با این حال مغازه‌داران و کسبه خیابان جمهوری که عمدتا در صنف پوشاک فعالیت می‌کنند، با وجود اینکه توانسته‌اند خود را به مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود برسانند اما بهت سانحه سقوط پلاسکو آنها را به شدت تحت تاثیر قرارداده به طوری که خیابان پرجنب و جوش جمهوری همزمان با ارسال این گزارش، در سکوت کامل به سر می‌برد و مغازه‌داران این منطقه که ده‌ها متر از پلاسکو فاصله دارند نیز به صورت نیمه تعطیل در آمده‌اند.

در خیابان جمهوری بنرهای تسلیت جلوی مغازه‌ها نصب شده و همه خود را داغدار این حادثه می‌دانند.

زیرزمین پلاسکو کامل تخریب نشده و احتمال دارد تعدادی آنجا پناه گرفته باشند

آواربرداری از ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد و عملیات آتش‌نشان‌ها تا جایی پیش رفته که می‌شود راه پله‌های طبقه سوم ساختمان پلاسکو را مشاهده کرد.

کیانی فرمانده میدان عملیات آواربرداری تمامی شایعات مبنی بر ارسال پیامک از سوی آتش‌نشانان محبوس شده را رد کرد.

شب گذشته با دستور مراجع قضایی ساختمان کناری پلاسکو تخریب شد، این ساختمان نیز در اثر حریق و آوار پلاسکو دچار ریزش شده بود هر لحظه امکان فرونشست آن وجود داشت.

تاکنون دو تونل زده شده است. اما هنوز به محبوس‌شدگان دسترسی پیدا نکردیم.

راه به طبقات زیرین پلاسکو باز شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: تعداد شهدای آتش‌نشان به ۳ نفر رسید؛ ۲ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند. عملیات آواربرداری با سرعت ادامه دارد.

مجموع کسانی که زیر آوار بودند با توجه به مراجعات مراکز انتظامی و پیکر شهدا حداکثر ۲۵ نفر است و تلاش برای دستیابی به آنها ادامه دارد.۱۶ آتش‌نشان و با افراد مفقود شده عدد ۲۵ نفر هستند.

ملکی: آمار 16 شهید برای آتش‌نشانی قطعی است

سخنگوی آتش نشانی:در مجموع پیکر شهدای آتش‌نشان و کسانی که خانواده آنها به نیروی انتظامی مراجعه و اعلام مفقودی کرده‌اند، 25 نفر است. اما عدد 16 شهید برای آتش‌نشانی قطعی و باقی جزو مفقودین هستند.

آخرین جزئیات آواربرداری پلاسکو

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: احتمال زنده بودن کسی در طبقات پایین وجود ندارد.

۵ ، ۶ متر در ۳ نقطه تونل کنده شد ولی متاسفانه به بن‌بست خوردیم اما چیزی پیدا نشد.

روند تونل‌سازی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر ۴ دستگاه بیل مکانیکی در حال حفر تونل هستند.

یکی از جانباختگان حادثه پلاسکو شناسایی شد

مدیرکل روابط عمومی پزشکی قانونی کشور گفت: یکی از جانباختگان حادثه پلاسکو احراز هویت شد.

انتقال اجساد سه شهید آتش‌نشان به پزشکی قانونی

جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران با بیان اینکه تا کنون سه جسد از آتش نشانان شهید را پزشکی قانونی تحویل گرفته است گفت: پس از انتقال این اجساد اقدام به بررسی ظاهر، شناسایی هویت و در صورت نیاز اقدام به نمونه برداری ژنتیک از شهداء خواهیم کرد و تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن عملیات شناسایی از سوی پزشکی قانونی انجام شود.


منبع: فارس، تابناک،خبرآنلاین

دلهره «پلاسکو» یک‌روزه شد

ساختمان پلاسکو کاملا فروریخت؛ آتش‌نشانان زیرآوار ماندند

پیام مقام معظم رهبری در پی حادثه ساختمان پلاسکو

با این همه عکس اختصاصی از آوارهای پلاسکو چه باید کرد؟

بغضی که در «پلاسکو» شکست

پیام علی لاریجانی در پی حادثه تلخ پلاسکو

۲ هزار میلیارد تومان پوشاک دپو شده عید ٩٦ سوخت

اسامی تعدادی از مصدومین حادثه ریزش پلاسکو