تبیان، دستیار زندگی
همه دستگاه های اجرایی باید با جدیت در این طرح مشارکت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم و دستگاه ها با جدیت در سرشماری مشارکت کنند

سرشماری

سیدحسین هاشمی در پایان نشست ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید دیروز رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم مشارکت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن و اهمیت ارائه آمار دقیق گفت: همه دستگاه های اجرایی باید با جدیت در این طرح مشارکت کنند.

هاشمی بر ضرورت بسیج امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن این طرح تاکید کرد و افزود: باتوجه به گستردگی طرح در استان تهران باید از امکانات دستگاه های ملی در تامین برخی زیرساخت ها از جمله خودروهای مورد نیاز آمارگیران بهره برد.

وی با بیان اینکه سرشماری از اساسی ترین اقدامات برای تصمیم گیری در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است تصریح کرد: پایه تصمیم گیری درست، داشتن آمار صحیح و دقیق است.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به جمعیت هشت و نیم میلیون نفری کلانشهر تهران و بیش از ۱۳ میلیون نفری استان باید در اجرای این طرح دقت لازم انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به مصوبات نشست هماهنگی ستاد برگزاری سرشماری استان گفت: قرار شد دو کمیته پنج نفره نظارتی برای سرکشی به شهرستان ها و بررسی مجدد امکانات و زیرساخت های آن ها برای برگزاری سرشماری تشکیل شود.

هاشمی با اشاره به پیچیدگی های انجام سرشماری در شهر تهران تصریح کرد: قرار شد برای برگزاری کلاس های آموزشی آمارگیران و نیز برپایی ستادهای سرشماری از ساختمان های شورایاری های محلات شهر تهران استفاده شود.

وی افزود: پیشنهاد خوبی که در نشست امروز مطرح شد استفاده از افراد محلی به عنوان آمارگیران بود زیرا شناخت کافی آنان از محله موجب سهولت کار می شود.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت انجام تبلیغات محیطی و رسانه ای در این خصوص خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در خصوص تبلیغات محیطی و صدا و سیما در مورد تبلیغات رسانه ای می توانند اقدامات موثری انجام دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به اهمیت حضور خود در این رویداد مهم حساس شوند، ابراز امیدواری کرد که سرشماری سراسری نفوس و مسکن در استان تهران با دقت و صحت بالا انجام شود زیرا برای آینده کشور سرنوشت ساز است.

مرحله نخست سرشماری سراسری نفوس و مسکن سال ۹۵ برای نخستین بار از سوم مهرماه به صورت خوداظهاری اینترنتی در تهران همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مرحله دوم سرشماری نیز از ۲۵ مهرماه به مدت یکماه با مراجعه حضوری آمارگیران به درب منازل شهروندان انجام می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .