تبیان، دستیار زندگی
مدیران عامل استان های جمعیت هلال احمر، با حضور در کارگاه های آموزشی، به بحث و بررسی درباره مفاهیم میزان تاب آوری در ایران، لجستیک و اصول مدیریت بحران، پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزان تاب آوری جامعه در زمان زلزله بررسی شد

هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین روز از دوره آموزش تخصصی مدیریت بحران سطح پایه ویژه مدیران عامل استان با برگزاری سه کارگاه آموزشی بکار خود پایان داد.

بررسی میزان تاب آوری در ایران

بنابراین گزارش در کارگاه اول با عنوان «ارزیابی ریسک زلزله و تاب آوری در ایران» دکتر مهدی زارع استاد زلزله شناسی، به نکاتی درمورد ریسک زلزله که جنبه های مدیریتی دارد، اشاره کرد و مدیران عامل نیز درخصوص شدت، عمق و مولفه های مختلف درمورد زمین لرزه ابهاماتی داشتند که اهمیت آن برای پاسخگویی و امدادرسانی و ارزیابی خرابی، مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در این دوره مطرح شد، ریسک و مخاطرات چندگانه با مثال تهران و توجه به این نکته بود که اگر همه مخاطرات از جمله محیط زندگی، ساختمان و جمعیت باهم مورد توجه قرار گیرد، امکان برآورد دقیق تری در مقابل مخاطرات مختلف وجود دارد.

لجستیک عاملی تاثیرگذار در موفقیت مدیران

در کارگاه دوم که با عنوان «مدیریت عملیات لجستیک در بحران» برگزار شد، امیر سرتیپ محبی راد مدرس دوره، موضوعاتی چون تعاریف لجستیک، انواع لجستیک و محورهای لجستیک، از طرح ریزی و برنامه ریزی تا زنجیره تامین، انبار داری، حمل و نقل، تعمیر و نگهداری و همچنین تعیین وضعیت بازیافت، هماهنگی لجستیک و پشتیبانی را تشریح کرد.

همچنین در این کارگاه آموزشی رفتار سیستمی، اهداف سازمانی و شیوه مدیریت بر سازمان و تاثیر لجستیک در موفقیت مدیران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مفاهیم و اصول مدیریت بحران موضوع کارگاه سوم

مهدی نجفی سرپرست امور آموزش عمومی و پایه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در مفاهیم و اصول مدیریت بحران در کارگاه سوم با اشاره به تعاریف مفاهیم اساسی در بحران، به تشریح اهداف اصلی مدیریت پرداخت.

وی بحران را از هم گسیختگی جدی عملکرد یک جامعه و ایجاد خسارت و آثار سوء گسترده انسانی، مادی، اقتصادی یا محیطی به گونه ای که تطابق با آن فراتر از توانایی جامعه با منابع باشد، تعریف کرد و افزود: این تعریفی کامل از بحران است که براساس شرایط ایجاد شده باید نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.

در این کلاس مفاهیمی همچون مخاطره، ریسک، ظرفیت، آسیب پذیری و ... تعریف و چرخه مدیریت بلایا، آمادگی برای پاسخ موثر اهداف مدیریت بحران (کاهش ریسک) مورد بررسی قرار گرفت.



خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .