تبیان، دستیار زندگی
معاون مالی شهرداری تهران آخرین وضعیت واگذاری فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بخش خصوصی را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین وضعیت واگذاری شهر آفتاب و شهروند

معاون مالی شهرداری تهران آخرین وضعیت واگذاری فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بخش خصوصی را تشریح کرد.

بخش اجتماعی تبیان
شهراقتاب و شهروند

قدرت الله گودرزی در حاشیه نهمین دوره اهدای جوایز خوش حسابی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: از سال 1386 که طرح جامع درآمد پایدار شهرداری تهران در شورای شهر به تصویب رسید، برگزاری جشنواره های خوش حسابی به منظور فرهنگ سازی مردم در پرداخت عوارض شهری در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه عوارض شهری یکی از درآمدهای پایدار شهر است، افزود: در سال 87 درآمد پایدار شهرداری تنها 12 درصد بود؛ اما امروز با تلاش های صورت گرفته میزان درآمد پایدار شهرداری به 40 درصد رسیده است.
معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد شهرداری، افزایش درآمدهای پایدار شهری است، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های گسترده توانستیم سهم درآمد پایدار شهری را تا حدودی افزایش دهیم.

گودرزی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر هزینه های چاپ قبوض و ارسال آنها به درب منازل، گفت: هزینه چاپ قبوض و ارسال آنها قابل توجه نیست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره آخرین جزئیات واگذاری بخشی از سهام فروشگاه شهروند و نمایشگاه شهر آفتاب اظهار کرد: بحث هایی در خصوص واگذاری سهام شهروند، شهر آفتاب و برخی پروژه های شهری به بخش خصوصی به روش BOT وجود دارد که بانک شهر نیز یکی از این متقاضیان است که در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم.
معاون مالی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته در پرداخت عوارض پیشرفت قابل توجهی نداشته ایم، گفت: به نظر می رسد مشکلات اقتصادی مردم و شرایط حاکم بر جامعه موجب بروز این مساله شده است اما دقت داشته باشید که شهرداری 1400 میلیارد تومان معوقه از محل پرداخت عوارض قانونی که متعلق به سنوات گذشته است از مردم طلب دارد.
گودرزی در خصوص عوارض دستگاه های دولتی نیز گفت: تعداد واحدهای مسکونی بیشتر از واحدهای دولتی است و دولتی ها عوارض خود را پرداخت می کنند.
وی همچنین درباره بدهی 2000 میلیارد تومانی شهرداری به اداره مالیات نیز گفت: این رقم را تایید نمی کنم اما مالیات و بیمه همیشه در جریان است و بدهی آنها نیز طبیعی است.
معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری 14 هزار میلیارد تومان از دولت از محل عدم پرداخت ردیف های قانونی خود طلب دارد، گفت: سهم شهرداری در جرایم راهنمایی و رانندگی و عوارض گمرکی ناچیز است که آن نیز پرداخت نشده و در حال مذاکره با دولت هستیم.
گودرزی در پایان از شناسایی منابع جدید برای افزایش سهم درآمدهای پایدار شهرداری خبر داد و گفت: برای تاییدیه این منابع جدید باید به شورای شهر رفته و پس از بررسی به تصویب برسد.


منبع :ایسنا