تبیان، دستیار زندگی
عبدالهی در بازدید از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب:جابجایی عوارضی تهران-قم منتفی است اما بازدیدکنندگان عوارض نمی دهند/فعالیت ایستگاه مترو شهر آفتاب از امروز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز درباره نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب 

عبدالهی در بازدید از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب:جابجایی عوارضی تهران-قم منتفی است اما بازدیدکنندگان عوارض نمی دهند/فعالیت ایستگاه مترو شهر آفتاب از امروز

بخش اجتماعی تبیان
مجتبی عبداللهی

معاون خدمات شهری در بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در مجموعه مرکز تجارت جهانی-ایرانی در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در روز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهور افتتاح می شود، گفت: اتصال شمال اقتصادی و جنوب جغرافیایی شهر تهران و همچنین پرداختن به عدالت اجتماعی از محورها در جانمایی این نمایشگاه بین المللی بوده است.
مجتبی عبداللهی با بیان اینکه این مرکز نماد مدرن شهری است که در اقتصاد پایدار منحصربه فرد خواهد بود ، یادآورشد: در حال حاضر که در شرایط  تحریم به سر می بریم ، نقش نمایشگاه ها در برگزاری ارتباطات بین المللی حائز اهمیت است . این نمایشگاه با موضوع برند و بین المللی بودنش از مسائل دیگری است که به آن پرداخته شده است .
وی با بیان اینکه شناسایی منابع ، بهینه سازی تولید و توسعه و همچنین ترویج نمایشگاه بین المللی نقش اساسی دارد، تصریح کرد: همجواری نمایشگاه در کنار فرودگاه بین المللی امام (ره) و همچنین همجواری با اتوبان تهران ٓ قم و تهران ٓ ساوه از ویژگی های این نمایشگاه است . همچنین ریل راه آهن و مترو وجود این نمایشگاه را ویژه کرده است .

شهر آفتاب منطقه اقتصادی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اینکه مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب یک منطقه اقتصادی را شامل می شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بعد از افتتاح نمایشگاه کتاب به فعالیت های اقتصادی ملی و متعددی خواهد پرداخت به طریقی که نمایشگاه های گوناگونی در این مکان رزو شده اند که تا پایان سال برگزار خواهند شد .
عبداللهی با بیان اینکه نمایشگاه شهرآفتاب در مساحت 163 هکتار بنا شده است، تصریح کرد: این نمایشگاه شامل سه فاز است که در حال حاضر فاز یکم آن به بهره برداری رسیده است که فازهای بعدی به طور مشترک و همزمان با یکدیگر پیش خواهند رفت . همچنین ابنیه این نمایشگاه در حال حاضر 200 هزار مترمربع است که شامل سالن ها ، تاسیسات ، تونل های زیرزمینی و موتورخانه ها خواهد بود .
وی با بیان اینکه افق این نمایشگاه در سال 1404 نمایان خواهد شد، یادآورشد: 970مترمربع یا به عبارتی دیگر یک میلیون مترمربع با 14 سالن برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین هتل 4 ستاره و 5 ستاره و سالن همایش ، مسجد ، سالن های اداری در مرکز تجارت بین المللی و سالن سمینارها که شامل 70 هزار متر مربع سالن مفید است به  همین منظور در نظرگرفته شده است .

شهرآفتاب 80 درصد فضای سبز دارد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اینکه مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب یک منطقه اقتصادی را شامل می شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بعد از افتتاح نمایشگاه کتاب به فعالیت های اقتصادی ملی و متعددی خواهد پرداخت به طریقی که نمایشگاه های گوناگونی در این مکان رزو شده اند که تا پایان سال برگزار خواهند شد .

عبداللهی با بیان اینکه سالن های سه قلو در این مجموعه واقع شده است،  خاطرنشان کرد : این در حالی است که طول سوله ها 123 متر ، ارتفاع 30 متر ، دهنه سوله 80 متر و دو سالن کناری (از سالن های سه قلو) با دهنه 100 متر هستند .
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 80 درصد مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب فضای سبز است، اشاره کرد: این فضای سبز شامل 100 هکتار فضای سبز ، چهار باغ با طول 1500 متر و آبنمای وسط با قطر 80 متر خواهد بود . همچنین ایستگاه مترو در آکس چهارباغ قراردارد و این در حالی است که باغ راه نیز برای  این مجموعه در نظر گرفته شده است .
وی در خصوص حمل و نقل نمایشگاه گفت: خط یک مترو تا فرودگاه امام(ره) ادامه می یابد. به طریقی که این  خط از امروز فعال خواهد شد که با سرفاصله حرکت 30 دقیقه ای مسافران این مسیر را جابه جا می کنند . این در حالی است که سرفاصله حرکت قطارها درزمان برگزاری نمایشگاه به 3 تا 5 دقیقه خواهد رسید که طولانی ترین مسیر را از میدان قدس در منطقه یک شهرداری تهران تا شهرآفتاب طی می کند .

افتتاح ایستگاه آتش نشانی شهدای مدافع حرم در نمایشگاه شهر آفتاب

معاون شهرداری تهران با اشاره به استقرار اتوبوس در میادین اصلی شهر برای حرکت به سوی نمایشگاه شهر آفتاب گفت: تاکسی و همچنین ون تاکسی به صورت قرینه با ایستگاه های اتوبوس در محوطه نمایشگاه مستقر خواهند شد. همچنین بیش از 20 هزار پارکینگ در غرب حرم امام خمینی(ره) یا شمال نمایشگاه و روبروی ایستگاه شاهد در فضای 40 هکتاری قراردارند. به طریقی که بازدیدکنندگان می توانند از پارکینگ با خودروهای شاتل برقی رایگان به سمت نمایشگاه حرکت کنند . همچنین بازدیدکنندگان می توانند از طریق اتوبان خلیج فارس و اتوبان هاشمی نژاد(صالح آباد) تردد کنند .
عبداللهی با بیان اینکه به منظور حل مشکلات بازدیدکنندگان در این مجموعه ستادی در زمان برپایی نمایشگاه فعال خواهد بود، تصریح کرد: 53 غرفه غذاهای گرم و سرد با برندهای معروف در نمایشگاه مستقر خواهند شد. همچنین برای حضور بازدیدکنندگان شهرستانی برای محل استقرار اتوبوس ها برنامه ریزی شده است . این در حالی است که شهرداری تهران آمادگی استقرار 5 هزار دانشجوی شهرستانی را با پذیرایی صبحانه ، ناهار ، شام در زمان برگزاری نمایشگاه دارد.
وی با اشاره به ایجاد برنامه مفرح و شاد برای کودکان در طول برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمازخانه و سرویس های بهداشتی پرتابل به همین منظور د رنظرگرفته شده است. ایستگاه آتش نشانی 123 با نام شهدای مدافع حرم و با برنامه هایی همچون آموزش مسائل ایمنی به غرفه داران و استقرار 30 دستگاه خودروی آتش نشانی از دیگر موارد است. 
وی در پایان با بیان اینکه در اثر توافق ها در زمان برگزاری نمایشگاه در محل عوارض تهران ٓقم از بازدیدکنندگان عوارضی دریافت نمی شود، گفت: این در حالی است که جابه جایی  عوارضی که قرار بود در فرودگاه امام مستقر شود منتفی شده است .



منبع :شهرنوشت