تبیان، دستیار زندگی
تصویب لایحه جامع عفاف و حجاب در شورای شهر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویب لایحه جامع عفاف و حجاب در شورای شهر

حجاب و عفاف

بررسی این لایحه از دستورات جلسه امروز شورا بود که اعضای شورا با تاکید بر اینکه این لایحه برای حفظ عزت و جایگاه زنان در جامعه تدوین شده است و هیچ ارتباطی با تفکیک جنسیتی ندارد آن را به تصویب رساندند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این لایحه حائز نکاتی ایجابی است و موضوعات برخوردی در این لایحه وجود ندارد
عبدالمقیم ناصحی با اشاره به اینکه موضوعات در قالب 4 راهبرد تنظیم شده افزود: نخستین راهبرد بر گسترش فرهنگ عفاف وحجاب با رویکرد ترویجی، آموزشی و تبلیغی تاکید دارد ضمن اینکه راهبرد دوم آن مناسب سازی فضاهای شهری و توسعه اماکن و زیرساخت ها در زمینه عفاف و حجاب را بیان می کند.
وی ادامه داد: سومین راهبرد تعیین شده حمایت از سازمان های مردم نهاد، کانون ها و گروه های همیار اجتماعی و افزایش مشارکت های اجتماعی در زمینه عفاف و حجاب و بهره گیری از ظرفیت مشارکت های اجتماعی است و آخرین راهبرد آن نیز به موضوع اقدامات نهادی و بین بخشی می پردازد.
در ادامه احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی شورا در این خصوص گفت: در شورای شهر تهران باید طرح هایی به تصویب برسد که قدرت عملیاتی شدن داشته باشد و در چنین طرح هایی می توان بررسی کرد که آیا طرح قابلیت اجرایی شدن دارد.
وی با بیان اینکه برخی از اقدامات ذکر شده در این لایحه تنها صرف هزینه است، افزود: باید بر آیتم های ارائه شده در لایحه دقت شود.
این عضو شورای شهر بر لزوم همایش زدایی از شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: همایش ها و جشنواره ها کارهای تکراری هستند که نتیجه مشخصی را هم ندارد.
حکیمی پور در خصوص پیشنهاد ایجاد مراکز خرید اختصاصی بانوان گفت: بهترین تفریح خانواده های ایرانی خرید است و نباید شورای شهر با تصمیم گیری خود کاری کند که نتیجه معکوس در جامعه داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: موضوع عفاف و حجاب موضوعی است که تنها با یک لایحه، سمینار و نشست تغییری در آن ایجاد نمی شود.
غلامرضا انصاری بر لزوم ایجاد زیرساخت ها و بسترهای گسترش عفاف و حجاب در شهر تاکید و تصریح کرد: با سطح پایین ظرفیت ها در حمل و نقل عمومی حتی اگر خانمی بخواهد از مترو استفاده کند قطعا نمی تواند شرایط شرعی را رعایت کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در چنین شرایطی حتی یک ریال هزینه هم نباید در بخش غیر زیرساختی انجام شود زیرا قطعا این هزینه موثر نیست.


بخش اجتماعی تبیان
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .