تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه شهرری با تبیین علل رسیدن به موفقیت گفت: مجتمع آموزشی حکمت، شبیه مدارس علمیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیین علل رسیدن به موفقیت

امام جمعه شهرری با تبیین علل رسیدن به موفقیت گفت: مجتمع آموزشی حکمت، شبیه مدارس علمیه است.

بخش اجتماعی تبیان
سید علی شاهچراغی

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی عصر سه شنبه و همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمد تقدیری رئیس حوزه علمیه و عضو شورای فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام (مدارس پسرانه و دخترانه حکمت) حاضر و در جشن و مراسم دانش آموزان شرکت کرد.
امام جمعه شهرری در گام نخست در محل دبیرستان دوره دوم حکمت حاضر و از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب بازدید و در ادامه در جمع دانش آموزان به ایراد سخنرانی پرداخته و با عرض تبریک سالگرد پیروزی انقلاب بخشی از دستاوردها و ثمرات پربار انقلاب را یادآوری کرد.
شاهچراغی و همراهان در محل دبیرستان دوره اول حکمت حضور بهم رسانید و در نماز جماعت با حضور پرشور و گرم تمام دانش آموزان شرکت کرد و در ادامه ضمن ایراد سخنرانی و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر بخشی از خدمات و ارزش ها و آثار پرخیر و برکت انقلاب اسلامی را یادآور شدند و در ادامه دانش آموزان سرود جمعی و همگانی متناسب با ایام فجر انقلاب را اجرا کردند.
امام جمعه شهرری در ادامه از زحمات و تلاش های ارزنده مسئولان، مدیران و پرسنل مجتمع فرهنگی و آموزشی حکمت در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان و تأثیر مثبت و سازنده فرهنگی مجموعه بزرگ حکمت در منطقه مذهبی و ولایت مدار شهرری تقدیر و تشکر به عمل آوردند.
دانش آموزان مجتمع آموزشی حکمت اشبه به طلاب حوزه های علمیه است/مجتمع آموزشی حکمت شبیه مدارس علمیه است
شاهچراغی در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از نخبگان و فرهیختگان و دانش آموزان مجموعه آموزشی حکمت برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: دانش آموزانی که در مجتمع آموزشی حکمت مشغول تحصیل هستید، انصافاً چهره های نورانی و مستعد هستند و اشبه به طلاب حوزه های علمیه است.
وی گفت: آدم وقتی وارد مدارس حکمت می شود، چنان فضاها و چنان چهره های نورانی رو می بیند فکر می کند که وارد مدارس علمیه شده است.
دانش آموزان مجتمع حکمت آینده خوبی را برای کشور رقم می زنند
امام جمعه شهرری افزود: الحمدلله که این چهره های نورانی و مستعد و آماده آیندگان خوبی رو ان شاءالله برای کشورمان رقم خواهد زد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت و معلمان مجتمع آموزشی حکمت بیان داشت: امیدوارم که خداوند به همه شما خیر دنیا و آخرت رو ان شاءالله عنایت بفرمایید که این بالاترین دعاهاست.
تشریح عوامل موفقت
شاهچراغی با بیان اینکه برای موفقیت چند مورد ضرورت دارد، گفت: اگر کسی می خواهد به جایی برسد در همین دوران تحصیلش چند مورد را محتاج است، اگر آدم آن چند مورد را داشته باشد به هر درجه و مقاوم و مرتبه ای که بخواهد، خواهد رسید.
وی شناخت راه را نخستین گام برای رسیدن به موفقیت دانست و افزود: انسان راهش را باید بشناسد. ما می خواهیم چه کاری انجام دهیم، اگر کسی ندانسته وارد راهی بشود مطمئناً موفق نخواهد شد.
امام جمعه شهرری افزود: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) می فرماید: «کمیل؛ هر حرکتی را که انجام می دهی باید همراه با شناخت باشد.»
وی خاطرنشان کرد: شما وقتی وارد مدرسه شدید از همین الان باید راهتان را به درستی بشناسید، برای چه درس می خوانید؟ چه کار می خواهید انجام دهید، همه این ها به هر صورت برای شناخت راه مهم است. برای رسیدن به موفقیت حرف اول را شناخت راه می زند و اگر انسان راهش را نشناسد توفیقی هم نخواهد داشت.
شاهچراغی مشخص کردن هدف را دومین مولفه برای رسیدن به موفقیت اعلام کرد و افزود: تا کجا می خواهید پیش بروید؟ و هدفتان از درس خواندن چه هست و چه خدمتی را می خواهید انجام دهید؟ این هم ضمن آغاز کار هست درس خواند سپس دانشگاه رفتن و بعدش چی، پس باید هدف از همین حالا مشخص شود.
وی ادامه داد: سابقاً بچه ها که می آمدند در تلوزیون از آن ها می پرسیدند که می خواهید چه کاره شود؟ می گفتند که خلبان، معلم، پلیس و خلاصه هرکسی دنبال کاری و هدف خیلی مهم است.
امام جمعه شهرری اظهار داشت: اگر انسان یک هدف بلندی داشته باشد و هدفش، هدف بزرگی باشد انسان این توانایی را دارد که قله را طی کند و خدا این استعداد را در وجود انسان قرار داده است که همه موانع را طی کند و انسان فلج هم اگر اراده داشته باشد، می تواند قهرمان دو شود و همه مراحل کمال را طی کند و به هرجایی که بخواهد برسد.
وی نظم را سومین علت رسیدن به موفقیت برشمرد و تاکید کرد: نظم در رسید به موفقیت خیلی تأثیر دارد. انسان باید خوابش معلوم باشد، ورزش معلوم باشد و تمام امور زندگیش باید معلوم باشد هم باید درس خواند هم باید نظم داشته باشید.
موبایل گرفتاری است که گریبان گیر خانواده ها شده است / تاکید بر ورزش و غنی سازی اوقات فراغت به واسطه ورزش
شاهچراغی عنوان کرد: متأسفانه گرفتاری هایی که درحال حاضر گریبان گیر خانواده ها شده است مسئله موبایل و وقت گذاشتن بیش از حد برای آن می باشد.
وی با بیان اینکه ورزش هم اهمیت ویژه ای دارد، گفت: تا آنجا که می شود روزی یک ساعت ورزش در برنامه روزانه گنجانده شود چرا که عقل سالم در بدن سالم است و نشاط حاصل از ورزش در ذهن می تواند در درس خواند نیز تأثیر خوبی داشته باشد.
امام جمعه شهرری تلاش و جدیت در کارها را عامل دیگری برای رسیدن به موفقیت خواند و تاکید کرد: اگر فردی کاری را شروع کرد با جدیت و تلاش آنرا به سرانجام برساند و هر فردی این موارد را که اشاره شد را رعایت فرماید می تواند به مراحل بالای علمی و تربیتی برسد.
شاهچراغی با بیان اینکه اما اگر بخواهید آخرت را هم داشته باشید باید یک توفیق الهی هم شامل حالتان بشود، افزود: حداقل رعایت این موارد از طرف فرد سبب آباد شدن دنیای آن می شود.
وی بیان داشت: همه این کارها را اگر انجام دهید اگر خدا نخواهد به هیچ جا نخواهید رسید و تا رضایت خداوند نباشد شما به هیچ توفیقی دست نخواهید یافت.
امام جمعه شهرری عنوان کرد: نمازی که می خوانیم، احترامی که به پدر و مادر و معلم می گذاریم توفیق است.
هدف فقط دنیا نباشد، به آخرت نیز توجه داشته باشید/رضایت خدا در شناخت وظیفه انقلابی است
وی گفت: به همین دلیل درس که می خوانیم همت ما تنها دنیا نباشد بلکه به آخرت نیز توجه داشته باشیم و این حاصل نخواهد شد مگر اینکه رضایت خدا را همراه داشته باشیم.
شاهچراغی افزود: رضایت خدا هم برای شما خوب درس خواندن و شناخت وظیفه انقلابی خود است. زیرا که امید آینده و نسل های بعدی به شماست.
هدفتان خدمتگزاری خوب برای جامعه باشد
امام جمعه شهرری در پایان ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای دانش آموزان مجتمع آموزشی حکمت در پناه خداوند متعال تصریح کرد: هدفتان رئیس جمهور شدن نباشد و خدمتگزار خوب برای جامعه بودن باشد، دراین صورت خدا شما را در دنیا و آخرت بالا خواهد برد و عاقبت بخیر خواهید شد.


منبع : فارس