تبیان، دستیار زندگی
دور دیگری از برنامه شب گردی اصحاب رسانه شب گذشته به میزبانی شهرداری منطقه ۱۵ برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب گردی متفاوت اصحاب رسانه در منطقه ۱۵

دور دیگری از برنامه شب گردی اصحاب رسانه شب گذشته به میزبانی شهرداری منطقه ۱۵ برگزار شد.

بخش اجتماعی تبیان
دکتر علی اکبر انجمنی

دکتر علی اکبر انجمنی شهردار منطقه ۱۵ شب گردی متفاوتی را برای اصحاب رسانه رقم زد. وی به همراه دیگر مسولان شهرداری با حضور در اتوبوس حامل خبرنگاران و گردش در نواحی مختلف منطقه ۱۵ به شرح مسائل و موضوعات این منطقه پرداخت.
شهردار منطقه ۱۵ ضمن اشاره به ویژگی‌های منطقه گفت: وجود بزرگراه‌های متعدد و مجموعه راه‌های گوناگون از جمله خصوصیاتی است که این منطقه را از دیگر مناطق متمایز می‌کند.
انجمنی با اشاره به مشخصات جغرافیایی منطقه گفت: شهرداری منطقه ۱۵ با ۲۵ کیلومتر در محدوده و ۱۶۵ کیلومتر در حریم جز بزرگ‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می شود.
وی افزود: منطقه ۱۵ با داشتن ۲۰ محله و ۲۰ سرای محله امکانات مناسبی را در همه زمینه‌ها از جمله ساخت پل‌های هوایی متعدد، افزایش سرانه فضای سبز و رفع سد معبر‌ها... را برای شهروندان ایجاد نموده است.
شهردار منطقه ۱۵ در ادامه اولویت‌های این منطقه در سال جدید را شامل سه موضوع آسمان آبی و زمین پاک، خط سفید و تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و خاطرنشان نمود: منطقه ۱۵ در این رابطه همزمان و همپای مناطق مشخص شده در طرح پایوت (مناطق۶ و ۸) پیش رفته است. 
انجمنی با عنوان این مطلب که باید دستورات شهردار تهران مبنی بر از بین بردن فاصله بین شمال و جنوب شهر را در اولویت قرار داد تاکید کرد که همه خدمات صورت گرفته در این منطقه با این نگاه صورت گرفته است. 
شهردار منطقه ۱۵ در رابطه با پروژه‌های آتی این منطقه نیز گفت: ما اکنون ۸۶ پروژه آماده بهره برداری داریم که برخی از آن‌ها نه در سطح منطقه‌ای بلکه ملی قرار دارند.
انجمنی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که شهرداری منطقه ۱۵ طی سال ۹۲ ، ۲۵۰ میلیارد تملک داشته است و بنا دارد ۲۵۰ میلیارد دیگر نیز تملک انجام دهد.
انجمنی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ساماندهی میدان شوش اظهار داشت: هرچند بر این باورم که این میدان وضعیت مساعدی ندارد اما باید گفت این میدان بین سه منطقه قرار گرفته است و ما از طرف خود ‌‌نهایت تلاش را در رابطه با ساماندهی این میدان انجام داده‌ایم. 
به گفته انجمنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال ۷۴ زمین بزرگی را برای انتقال درودگران اختصاص داده است و در رابطه با اوراقچی‌ها نیز در حوزه استحفاظی منطقه ۲۰ در حال انجام تلاش‌هایی هستیم که این افراد را به آن مکان انتقال دهیم.

منطقه ۱۵ با داشتن ۲۰ محله و ۲۰ سرای محله امکانات مناسبی را در همه زمینه‌ها از جمله ساخت پل‌های هوایی متعدد، افزایش سرانه فضای سبز و رفع سد معبر‌ها... را برای شهروندان ایجاد نموده است.


انجمن به برنامه‌های هفته سلامت این منطقه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: هرچند بحث سلامت به طورمستقیم به بهداشت و درمان مربوط می‌شود اما با توجه به اینکه شهرداری تهران در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کرده است، ما هم اقدامات مختلفی از جمله برگزاری راهپیمایی ۱۰ هزار نفری سلامت و افتتاح جشنواره سلامت در برنامه‌های خود گنجانیده‌ایم.
شهردار منطقه ۱۵ ضمن اشاره به موضوع تعامل با سایر دستگاه‌ها برای ایجاد امنیت اجتماعی بیان نمود: ما در ماه یک جلسه طرح انضباط اجتماعی داریم که نه به دلیل وجود آلودگی هوا بلکه جهت شکل گرفتن تعامل بین شهرداری و دیگر ارگان‌ها صورت می‌گیرد. 
وی درباره وجود کارخانه سیمان و تاثیر آن بر آلودگی نیز گفت: وضعیت کارخانه سیمان به گونه‌ای نیست که بتوان بحث جابه جایی آن را مطرح کرد بلکه باید به شیوه‌ای عمل نمود که از میزان آلودگی کم شود. 
شهردار منطقه ۱۵ افزود: گود سیاه کوه نیز دارای آلودگی کمتری از کارخانه سیمان نبود به طوری که روزانه مقدار زیادی زباله در این مکان وارد می‌شد، اما اکنون و با تغییرات صورت گرفته این محل کاملا سازماندهی شده است.
انجمنی با اشاره به بحث حریم‌ها و زمین خواری گفت: من علاوه بر اینکه چندین سال فرماندار شهرهای مختلف بوده‌ام مسئول حریم شهرداری تهران نیز بوده‌ام، در نتیجه حساسیت زیادی در این رابطه نشان خواهم داد. 
وی افزود: در منطقه ۱۵ زمینی به آن معنا وجود ندارد که زمین خوار‌ها به دنبال آن باشند و همه زمین‌ها دارای مالک مشخص هستند.
شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به وجود طرح‌های هادی در روستا‌ها و تفصیلی در شهر عنوان داشت که در زمینه حریم باید مجموعه‌ای از اتفاقات رخ داده طی سال‌های گذشته را ساماندهی کنیم.
انجمنی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد بافت فرسوده در منطقه وجود دارد که سعی در رفع مشکلات آن داریم تاکید کرد: ما در این رابطه کوچه‌های ۴۰ و ۵۰ سانتی متری نیز داریم که سرویس دهی به این کوچه‌ها را نیز از وظایف خود می‌دانیم و ‌‌نهایت نورپردازی‌ها را برای بهبود وضعیت ان‌ها انجام داده‌ایم. 
به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، علاوه بر حضور در خیابان‌ها و بزرگراه‌های منطقه ۱۵، بازدید از مرکز کنترل ترافیک منطقه، پارک فدائیان اسلام و پردیس حرفه‌ای تئا‌تر شهر تهران دو مکان دیگری بودند که مورد بازدید شهردار منطقه و خبرنگاران قرار گرفت.
نمینی مسئول مرکز کنترل ترافیک جنوب شرق تهران (منطقه ۱۵) اظهار داشت: ما با داشتن ۱۳۴ دوربین نظارتی ۵ منطقه ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ را تحت پوشش قرار داده‌ایم. 
به گفته وی در این مرکز با نظارت تصویری و ثبت وقایع، به محض وقوع هر حادثه‌ای اطلاع رسانی دقیق صورت گرفته و برای رفع آن مشکل اقدام می‌شود.
نادر لطفی رئیس فضای سبز منطقه ۱۵ نیز درباره بوستان فدائیان اسلام اظهار داشت: این پارک که قبلا محل قبرستان بوده است از سال ۱۳۵۶ به پارک تغییر یافته است و اکنون بیش از ۱۶ هکتار مساحت دارد.
به گفته لطفی شهرداری علاوه بر ساخت این بوستان هماهنگی‌های لازم را با کلانتری‌های محل جهت حفظ امنیت بوستان نیز برقرار نموده است.
انجمنی درباره پردیس حرفه‌ای تئا‌تر شهر تهران اظهار داشت: این مرکز بزرگ‌ترین سالن تئا‌تر کشور است که طی ماه اردیبهشت به طور کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 
به گفته انجمنی، این سالن دارای ۵ سالن بلک باکس، ۱ سالن کوچک به نام قاب ایتالیایی است که هرکدام از این سالن‌ها ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد. 
وی با بیان اینکه سالن اصلی مجموعه تئا‌تر بیش از ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد، تاکید کرد که کل مجموع زیربنای پردیس حرفه‌ای تئا‌تر شهر تهران بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع است.

نباید ذهن مردم را مخدوش کرد

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از شبگردی دیشب ، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: برخی از اتفاقاتی که در ذهن آدم‌ها می‌افتد نمایشی و تبلیغاتی هستند در حالی که من در تلاشم تا به نقطه انصاف برسم.
گیل آبادی با اشاره به حضور بیش از دو دهه‌ای خود در زمینه رسانه افزود: برخی‌ با داشتن فساد در فکر و گفتار بی‌انصافی را به ‌‌نهایت رسانیده‌اند.
به گفته گیل آبادی نادیده انگاشتن خدمات شهرداری تهران در زمینه فضای سبز بی‌انصافی محض است و چنین افرادی تنها با هدف مطرح کردن خود دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

شهرداری تهران به شدت مخالف آسیب رساندن به درختان است و در بحث ساخت بزرگراه‌ها نیز ‌‌نهایت دقت را در زمینه جابه جایی درختان انجام می‌دهد.


رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه حق نداریم تا به هر قیمتی ذهن مردم را مخدوش کنیم، عنوان کرد: اینکه در شهر بزرگ تهران تخلفاتی نیز صورت می‌گیرد امری طبیعی است اما این امر نباید بهانه به دست افرادی بدهد که خدمات صورت گرفته را نادیده بنگارند. 
از نظر گیل آبادی فساد فکری چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا ندارد و اساس فکری این گونه افراد بی‌انصافی است. 
وی با بیان اینکه هرچند شهرداری تهران مسئول آسیب‌های اجتماعی نیست اما با ورود به این حوزه اقدامات مختلفی انجام داده است و البته در این رابطه تنها مانده است. 
گیل آبادی خاطرنشان کرد: شهردار تهران فارغ از وظایف خود معتقد است که باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی به وظیفه انسانی خود عمل نماییم.
گیل آبادی با عنوان اینکه فعالیت در زمینه فضای سبز افتخاری بزرگ برای شهرداری تهران است، گفت: شهرداری تهران به شدت مخالف آسیب رساندن به درختان است و در بحث ساخت بزرگراه‌ها نیز ‌‌نهایت دقت را در زمینه جابه جایی درختان انجام می‌دهد.
وی ضمن پاسخگو بودن شهرداری در مقابل بسیاری از دستگاه‌ها، بیان کرد: این کار خاصی نیست و همه باید آن را انجام دهیم اما از رسانه‌ها درخواست دارم که با داشتن جانب انصاف، در حوزه تخصصی خود را بالغ نشان دهند.
به گفته گیل آبادی رسانه‌ها باید با داشتن برخورد حرفه‌ای جارو جنجال‌ها را خنثی نمایند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در علم ارتباطات بهترین قضاوت با افکار عمومی است، تاکید کرد: همه اذعان دارند که شهرداری تهران زحمت زیادی می‌کشد بنابراین نباید اجازه داد تا به هرقیمتی ذهن مردم مخدوش شود.


منبع:تهران سما