تبیان، دستیار زندگی
جاماندگان از سفر کربلا و پیاده روی روز اربعین عتبات عالیات، می توانند در روز اربعین با پیوستن به خیل عزاداران سیدالشهدا(ع) همگام با زائران پیاده اباعبدالله(ع) از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهپیمایی پیاده روی اربعین برای جاماندگان کربلا

جاماندگان از سفر کربلا و پیاده روی روز اربعین عتبات عالیات، می توانند در روز اربعین با پیوستن به خیل عزاداران سیدالشهدا(ع) همگام با زائران پیاده اباعبدالله(ع) از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کنند.

بخش اجتماعی تبیان
راهپیمایی

در ایام اربعین حسینی(ع) زائران بسیاری برای زیارت سید و سالار شهیدان عازم کشور عراق می شوند تا در پیاده روی سه روزه از نجف خود را به کربلا برسانند.
در این میان بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) که نمی توانند به این سفر بروند چند سالی است که از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با پای پیاده به نیت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) حرکت می کنند.

این حرکت امسال نیز در روز اربعین سید و سالار شهیدان از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و پس از گذر از میدان های شهدا، خراسان، شوش و خیابان های فدائیان و میدان بسیج به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ختم می شود.

این حرکت امسال نیز در روز اربعین سید و سالار شهیدان از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و پس از گذر از میدان های شهدا، خراسان، شوش و خیابان های فدائیان و میدان بسیج به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ختم می شود

در روایات آمده است برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفتند و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم (در آن زمان که بنی عباس حکومت می کردند این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت) و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید.

در مسیر پیاده روی میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) موکب هایی برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است.

برنامه این پیاده روی به شرح زیر است:

میدان امام حسین(ع) ۷:۰۰/ میدان شهدا ۷:۲۰/ میدان خراسان ۸:۲۰/ میدان شوش ۹:۰۰/ سه راه ورامین ۱۱:۰۰/ حرم ۱۱:۱۵.

طبق بررسی ها انجام شده، با حرکت آهسته، حدود ۴ ساعت زمان تا شهرری طی خواهد شد و عزاداران نماز ظهر در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند بود.

مشتاقان زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) در روز اربعین و شرکت در پیاده روی «طرح جامانده کربلا» می توانند از طریق کانال تلگرام و یا پایگاه اینترنتی ستاد مردمی جامانده اخبار و گزارشات سال های قبل و سالجاری این حرکت را دنبال کنند.


منبع : فرهنگ نیوز