تبیان، دستیار زندگی
دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت فرانسه در تهران تابلو خیابان «نوفل شاتو» را با پلاکاردی به نام «محمد(ص)» تغییر نام دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خیابانی که به «محمد» تغییر نام داد

دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت فرانسه در تهران تابلو خیابان «نوفل لو‌شاتو» را با پلاکاردی به نام «محمد(ص)» تغییر نام دادند.

بخش اجتماعی تبیان

نوفل شاتو ، محمد

تجمع دانشجویان در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» به پیامبر گرامی اسلام عصر دیروز در مقابل سفارت فرانسه برگزار شد که این تجمع با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید.

* دانشجویان و اقشار مختلف مردم با اینکه بارها اعلام شده بود این مراسم ساعت 15 برگزار می‌شود، تقریبا یک ساعت قبل از آغاز مراسم در مقابل سفارت فرانسه در میان تدابیر امنیتی حاضر شده بودند.

* مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و بعد از آن مجری تجمع گفت: مسلمانان هیچ وقت به خاطر منافع سکوت نمی‌کنند، این تجمع با سه هدف اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی، اجبار کشف حجاب زنان، حمایت آشکار آمریکا و انگلیس از اقداماتی که علیه مسلمانان انجام می‌شود و عدم واکنش مسئولان دیپلماسی کشور به این اقدامات برگزار شده‌است.

* حاضران در این همایش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که اقدام نشریه «شارلی‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهایی مانند « اسلام دین صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قزآن» نوشته شده بود.

تجمع کنندگان همچنین شعارهایی مانند« داعش، شارلی پیوندتان مبارک، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمدیم فدائیان رهبریم» سر دادند.

در این تجمع تعدادی از دانشجویان اهل سنت نیز حضور داشتند و یکی از آنها در محکومیت اقداماتی که علیه مسلمانان انجام می‌شود سخنرانی کرد و این اقدامات را نتیجه عدم همبستگی بین مسلمانان دانست

* یکی از اقدامات جالب دانشجویان در این تجمع، این بود که روی تابلوی خیابان نوفل لوشاتو کاغذی چسبانده بودند که روی آن نوشته بود«خیابان محمد(ص) »

* در این تجمع تعدادی از دانشجویان اهل سنت نیز حضور داشتند و یکی از آنها در محکومیت اقداماتی که علیه مسلمانان انجام می‌شود سخنرانی کرد و این اقدامات را نتیجه عدم همبستگی بین مسلمانان دانست.

* در میان تجمع دانشجویان چهره‌های سیاسی مانند احمد توکلی و حمید رسایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیده ‌می‌شدند.

* تجمع کنندگان در شعارهایی که سردادند اخراج سفیر فرانسه از کشورمان را خواستار شدند.

* همه سخنرانان این تجمع در میان صحبت‌های خود از قدم زدن ظریف با وزیر خارجه آمریکا انتقاد کردند و خواستار واکنش وزارت خارجه به اقدامات اخیری که عیله مسلمانان انجام شده، شدند.

* در پایان این همایش پرچم اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه به آتش کشیده شد.

* دانشجویان و مردم پس از اینکه رسما پایان تجمع اعلام شد در خیابان‌های اطراف سفارتخانه‌ به اعتراضات خود ادامه دادند.


منبع : افکار نیوز