تبیان، دستیار زندگی
مهدی چمران رئیس جدید شورای شهر تهران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چمران برگشت

مهدی چمران رئیس جدید شورای شهر تهران شد.

فرآوری: رضوانی- بخش اجتماعی تبیان
چمران

از ساعتی پیش در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، انتخاب رئیس دوره‌ای جدید شورای شهر تهران برگزار شد که در نهایت و با رأی اکثریت آرا مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر تهران برگزیده شد.

در دوره یکساله اول شورای چهارم شهر تهران احمد مسجدجامعی به عنوان رئیس شورا انتخاب شده بود.

در این انتخابات مهدی چمران با 18 رای و احمد مسجدجامعی نیز به 13 رای کسب کردند. همچنین مرتضی طلایی که در روزهای قبل از وی به عنوان کاندیدای ریاست نام برده می شد با 17 رای دوباره نایب رییس شورای شهر شد. احمد حکیمی پور نیز 14 رای را در انتخاب نایب رییس به خود اختصاص داد.

مسجد جامعی پیش از رای گیری گفت: از خبرنگاران خواهش می کنم حق رای مخفی را برای نمایندگان شورا حفظ کنیدو دنبال این نباشید که ببینید چه کسی به چه کسی رای می دهد. این حق نمایندگی، حق مردم است و مخفی بودن آن را از بین نبرید. آقای قناعتی علی رغم فوت مادر تشریف آورد، آقای صابری هم با وجود تصادف به صحن آمد تا رای بدهد، برای همین حق مخفی بودن رای را از بین نبرید.

قابل ذکر است چمران که در اول بهمن 1392 با 45 رأی موافق از مجموع 70 رأی مأخوذه رئیس شورای عالی استانهای کشور شد، عضو شورای اسلامی شهر تهران است که در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست این شورا را عهده دار بود. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است.

چمران که در اول بهمن 1392 با 45 رأی موافق از مجموع 70 رأی مأخوذه رئیس شورای عالی استانهای کشور شد، عضو شورای اسلامی شهر تهران است که در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست این شورا را عهده دار بود

مهدی چمران، عضو کمیته استقبال از امام خمینی و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (مصطفی چمران) بوده است. وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشت. معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا، مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا و ریاست دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی اوست.

وی با پیروزی قاطع گروه آبادگران در دومین دورهء شورای شهر تهران به رهبری وی، به عنوان ریاست این شورا انتخاب شد در دورهء بعد نیز این جایگاه را حفظ کرد.

حاشیه های جلسه رای گیری:

-درگیری بین دوستی و کاشانی پیش از رای گیری به وجود آمد، به طوری که کاشانی برخاست و به سمت دوستی رفت و با پادرمیانی سایر اعضا، درگیری فروکش کرد.

-ازدحام بیش از حد خبرنگاران و مدیران شورا و شهرداری در سالن جلسه، باعث همهمه زیادی شده بود به طوری که مسجدجامعی مجبور شد بارها از حاضران بخواهد سکوت را رعایت کنند.

-دنیامالی، تقی پور، رضازاده و پیرهادی علاوه بر منشی های اول و دوم و رئیس شورا بر شمارش آرا نظارت می کردند.


منبع : تسنیم/ خبر آنلاین