تبیان، دستیار زندگی
نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان در اطلاعیه‌ای اعلام كرد كه بیماری و مسافرت، مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیماری مجوز روزه‌خواری نیست


نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان در اطلاعیه‌ای اعلام كرد كه بیماری و مسافرت، مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نیست.

ماه رمضان و نیروی انتظامی

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای ضمن تبریك حلول این ماه پربركت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین در پیشگاه خداوند، توجه عموم هموطنان بویژه متصدیان اماكن عمومی و اصناف كشور را به رعایت نكاتی جلب كرد.

در این اطلاعیه آمده است:

1)روزه خواری در ملاءعام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب می‌باشد. بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه خواری در انظار عمومی نمی‌باشد.

2)متصدیان هتل ها،رستوران‌های بین راهی،مهمانپذیر ها،پایانه ها،فرودگاه و راه آهن صرفا برای مسافرین خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت نمایند.گفتنی است ارائه خدمات توسط سایر مراكز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

متصدیان هتل ها،رستوران‌های بین راهی،مهمانپذیر ها،پایانه ها،فرودگاه و راه آهن صرفا برای مسافرین خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت نمایند.گفتنی است ارائه خدمات توسط سایر مراكز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد

3)از همه عزیزان هموطن بخصوص رانندگان وسائط نقلیه عمومی و خصوصی انتظار می‌رود از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز نمایند.

4)از آنجائیكه فضای كشور در این روزها آكنده از عطر بندگی و معنویت می‌باشد شایسته است بیش از همیشه در رعایت عفاف و حجاب،مهربانی و كمك به ایتام و مستمندان و دیگر وظایف انسانی اهتمام ورزند.

5)نیروی انتظامی تمام تلاش خود را جهت تسهیل عبور و مرور و سالم سازی فضای عمومی به كار خواهد بست و انتظار می‌رود مردم عزیز ضمن همكاری و همیاری با پلیس در صورت مشاهده تخلف،موارد را از طریق تلفن 110 اطلاع رسانی نمایند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

بخش اجتماعی تبیان


منبع : جام جم