تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از ما که این روزها در مجالس سوگواری حضرت زهرا بر مظلومیت آن حضرت گریه می کنیم و مدعی هستیم که ایشان را الگوی خود می دانیم اما این یک ژست دینی بیشتر نیست
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلنگر فاطمی به سبک زندگی

بسیاری از ما که این روزها در  مجالس سوگواری حضرت زهرا بر مظلومیت آن حضرت گریه می کنیم و  مدعی هستیم که ایشان را الگوی خود می دانیم  اما این یک ژست دینی بیشتر نیست

بخش اجتماعی تبیان
سبک زندگی


بسیاری از ما که این روزها در  مجالس سوگواری حضرت زهرا بر مظلومیت آن حضرت گریه می کنیم و  مدعی هستیم که ایشان را الگوی خود می دانیم  اما این یک ژست دینی بیشتر نیست.
اگر بخواهیم زوایای گوناگون زندگی آن حضرت را در مقابل زندگی امروز خود مقایسه کنیم نقاط خلا و انحراف بسیاری در زندگی هایمان پیدا می شود. فاصله هایی از زندگی پر از آرامش و سراسر مهر ایشان که سر منشا بسیاری از مشکلات ما در ابعاد اقتصادی، خانوادگی ، اجتماعی و فرهنگی می باشد.
حضرت زهرا در اطعام و صدقه به فقرا دریغ نمی کردند اما درآمد های ما  برای خودمان است و می توانیم با آن یک کالای لوکس دیگر به خانه مان اضافه کنیم یا مدل گوشیمان را با آخرین مدل بازار هماهنگ کنیم!
جهاز ساده و مهریه گمشده های ازدواج های امروزی ما هستند  اما چشم و هم چشمی کماکان باید اصل اول جهیزیه های میلیونی و مهریه های به میزان سال تولد و یا از جنس شمش طلا  دخترانمان باشد!
یک داستان زیبا  و آموزنده برای ما از زندگی حضرت، داستان حجاب ایشان در مقابل یک مستمند نابینا است اما معلوم نیست این الگو کجای خیابان ها در پوشش زنان و رفتارشان با نامحرم پیداست؟


شما چند نمونه دیگر می توانید از تناقض های زندگی ما در تکریم ساده زیستی فاطمی و سبک زندگی امروزمان بیان کنید؟