تبیان، دستیار زندگی
ارادت به اهل بیت و ساحت مقدس امام حسین (علیه السلام) نه تنها در دل شیعیان بلکه در دل هر انسان آزاده ای از هر فرقه و قومی رسوخ کرده است، لذا عاشقان امام حسین(علیه السلام) از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن نام و سیره ی آن حضرت فرو گذار نمی کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سنگ تمام شیعه برای امام حسین(ع)

ارادت به اهل بیت و ساحت مقدس امام حسین (علیه السلام) نه تنها در دل شیعیان بلکه در دل  هر انسان آزاده ای از هر فرقه و قومی رسوخ کرده است، لذا عاشقان امام حسین(علیه السلام) از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن نام و سیره ی آن حضرت فرو گذار نمی کنند.

هدی سادات پاک نهاد -بخش اجتماعی تبیان
اعتقاد مسیحیت به امام حسین(ع)

ارادت به اهل بیت و ساحت مقدس امام حسین (علیه السلام) نه تنها در دل شیعیان بلکه در دل  هر انسان آزاده ای از هر فرقه و قومی رسوخ کرده است، لذا عاشقان امام حسین(علیه السلام) از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن نام و سیره ی آن حضرت فرو گذار نمی کنند. نمونه ی بارز آن را در ماه عزاداری سید الشهدا (ع)به وضوح می توان دید که ارادتمندان ایشان در اقصی نقاط کشور، عزاداری های باشکوهی را برای دردانه ی خلقت برپا می کنند؛ ولی باید توجه داشت که با وجود ارزش بسیار زیاد  اقامه ی عزا برای سید و سالار شهیدان (ع)،  زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) تنها در این مسئله خلاصه نمی شود . به بیان دیگر پیش از هر چیز  هدف قیام امام حسین علیه السلام  و عزیمت ایشان از مدینه اصلاح امت جدشان پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده و لذا  شایسته است هدف از عزاداری های ما نیز زنده نگه داشتن اسلام باشد.

در جامعه افراد  بسیاری را می بینیم که بدون هیچ گونه تحریف و حاشیه ای ارادت مخلصانه ی خود را به امام حسین علیه السلام نشان می دهند و  از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن اسلام دست بر نمی دارند لذا در این راستا ارادتمندان و دوستداران آن حضرت هر ساله برنامه های خاصی را تدارک می بینند که هدف تمام آن برنامه ها، معرفی امام حسین علیه السلام  است ارادت به ایشان فقط  در کشور ما خلاصه نمی شود و اگر این مساله را در سراسر جهان مورد بررسی قرار دهید خواهید دید که برخی از مناطق جهان در ایام محرم و صفر برنامه ای فراتر از سخنرانی و تبلیغ  را برای معرفی امام حسین علیه السلام و دلایل قیام آن حضرت انجام می دهند.
یکی از این مناطق جهان که به معرفی امام حسین علیه السلام می پردازد شهر لندن پایتخت انگلیس است که در این کشور جمعیتی در حال فعالیت است که نامی زیبا را برای خود برگزیده است به نام «حسین کیست؟»«?who is hussain»و به مراتب عملکرد موفقی را هم از خود نشان داده است.

در جوامع غربی هرکس نام حسین (ع)را می شوند و با داستان آن حضرت آشنا میشود بسیار متاثر میشود و اشک از چشمانش سرازیر میشود ؛به راستی که با وجود امام حسین (ع)می توان عالم را تغییر داد همانطور که با گذشت 14 قرن از واقعه عاشورا همچنان نام حسین (ع)بر سر زبان هاست و او جریان تاریخ را تغییر داد و نسل های پس از خود را دگرگون کرد

موسس این جمعیت خانم" ریهام حجازی" است. این جمعیت به دور از هرگونه اهداف دینی ، سیاسی یا مادی توسط افرادی تاسیس شده است که امام حسین را الهام بخش زندگیشان می دانند و به همین دلیل تلاش کردند تا به اندازه توان سعی در معرفی امام حسین کنند و یک عده ای را که نیاز بسیاری به ارزش های بشر دوستانه امام حسین(ع) دارند ،آشنا کنند. آنها میخواهند به دیگران این پیام را برسانند که امام حسین (ع)برای یک طایفه، قوم یا گروه خاص یا پیروان و مذاهب خاصی نیست بلکه ایشان الگوی بشریت در تمام دوره هاست.
این جمعیت که در 60 کشور و در میان ادیان و گویش های مختلف فعالیت میکند تلاش می کند تا گامی مثبت در معرفی امام حسین(ع) پیش ببرند؛ به همین منظور فعالیت های مختلفی را در این ایام انجام می دهند:
همانطور که می دانید دین غالب مردم اروپا مسیحیت است ،به همین منظور جمعیت حسین کیست؟  در دهه اول محرم اقدام به توزیع بسته هایی میکنند که بر روی آنها نوشته شده است حسین کیست؟ تا به آنان نشان دهد که  شناخت امام حسین تمام بشریت را در بر میگیرد و اختصاص به شیعیان ندارد.همچنین در این بسته ها شخصیت امام حسین (ع)به اجمال معرفی  می شود.
از دیگر برنامه های این جمعیت توزیع بسته های غذا در مناطق فقیر نشین است تا به ساکنان این مناطق بگوید که امام حسین علیه السلام تبعیضی میان مردم قائل نمی شدند.
همچنین طی عاشورای حسینی امسال اعضای این جمعیت در بیش از 36 کشور جهان اقدام به اهدای خون به مراکز نگهداری از کودکان سرطانی و جمع آوری 10 هزار یورو و اهدای آن به جمعیت بین المللی room to read کردند تا صرف آموزش و تحصیل کودکان نیازمند آفریقایی شود.
علاوه بر این قرار است که این جمعیت مسابقه ای را برگزار کند و از اعضا بخواهد تاثیر امام حسین(ع) را در زندگیشان به تصویر بکشد...
این جمعیت و امثال آن به گونه های مختلفی در اکثر کشورهای جهان انجام میشود اما نکته ای که قابل تامل است این است که همانطور که گفتیم دین غالب اروپایی ها مسیحیت است اما آنان در معرفی امام حسین (ع)علاقه ی بسیاری از خود نشان می دهند و جالب تر ازهمه اینکه خیلی زود تاثیر می پذیرند نمونه های آن را می توانید در کمپین های معرفی امام حسین(ع) در ایام محرم ببینید.

زنی سوئدی که باشنیدن وقایع قیام عاشورا از زبان  دختر مسلمان سوئدی منقلب شد و اشک ریزان او را در آغوش گرفت.

اعتقاد مسیحیت به امام حسین(ع)

همچنین توزیع آب های معدنی با نام« حسین کیست؟» در بین اروپایی هایی که اسلام را به رسمیت نمیشناسند! جالب اینکه آنان نه تنها واکنش منفی نسبت به این گونه برچسب ها نشان نمی دهند بلکه درصدد شناخت بیشتر از نام امام حسین(ع) هم بر می آیند...

اعتقاد مسیحیت به امام حسین(ع)


در جوامع غربی هرکس نام حسین (ع)را می شود و با داستان آن حضرت آشنا میشود بسیار متاثر میشود و اشک از چشمانش سرازیر میشود ؛به راستی که با وجود امام حسین (ع)می تواند عالم را تغییر داد همانطور که با گذشت 14 قرن از واقعه عاشورا همچنان نام حسین (ع)بر سر زبان هاست و او جریان تاریخ را تغییر داد و نسل های پس از خود را دگرگون کرد .جایگاه امام حسین در بین جهانیان تا حدی است که دکتر "آنتونی بارا" (Antoine Bara) زبان شناس مسیحی می گوید:

دکتر "آنتونی بارا" (Antoine Bara) زبان شناس مسیحی می گوید: «اگر حسین از ما مسیحیان بود، در همه جای دنیا بنرهای او را برمی افراشتیم و در همه کشورها درباره اش سخنرانی می کردیم تا به برکت نام حسین، همه را به مسیحیت دعوت کنیم.»

«اگر حسین از ما مسیحیان بود، در همه جای دنیا بنرهای او را برمی افراشتیم و در همه کشورها درباره اش سخنرانی می کردیم تا به برکت نام حسین، همه را به مسیحیت دعوت کنیم.»
اما مایی که خود را رهرو امام حسین علیه السلام می دانیم و ندای آن حضرت را لبیک می گوییم باید علاوه بر عزاداری و به سر و سینه زدن در این دو ماه گام های بلندتری را برای الگو برداری از آن حضرت برداریم و بیشتر با رسالت انسانی آن حضرت آشنا شویم و  رسالتش را به گوش دیگران برسانیم .

تنها 12 روز دیگر تا پایان ماه صفر باقی مانده است. خوب است تا کمی با خود فکر کنیم و از خود بپرسیم  چقدر سعی کرده ایم حضرت زهرا(س) را در حجاب و عفافمان، حضرت زینب (س)را در صبر و استقامت، امام حسن(ع)را در عفو و گذشت و امام حسین (ع) را در تواضع و فروتنی و... الگوی خود قرار دهیم و از آنها تاثیر بپذیریم و مروج راه آنها باشیم؟