تبیان، دستیار زندگی
پارلمان ترکیه با تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور به مدت سه ماه دیگر موافقت کرد. این وضعیت فوق العاده از ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) آغاز می شود. این تصمیم سه روز بعد از حمله تروریستی به یک کلوب شبانه در استانبول اتخاذ شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه ۳ ماه دیگر تمدید شد

پارلمان ترکیه با تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور به مدت سه ماه دیگر موافقت کرد. این وضعیت فوق‌العاده از ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) آغاز می‌شود. این تصمیم سه روز بعد از حمله تروریستی به یک کلوب شبانه در استانبول اتخاذ شد.

بخش سیاست تبیان
ترکیه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، پیشتر روز سه شنبه ریاست پارلمان ترکیه یادداشتی درخصوص درخواست کابینه مبنی بر تمدید وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه دیگر دریافت کرده بود.

پارلمان قبلا هم با درخواست کابینه برای تمدید سه ماهه وضعیت فوق‌العاده موافقت کرده بود که از ۱۹ اکتبر آغاز می‌شد.  پارلمان سه ماه قبل از آن نیز با درخواستی مشابه موافقت کرده بود. درخواست وضعیت فوق‌العاده در ترکیه در پی کودتای نافرجام اواسط ژوئیه مطرح شد.

این وضعیت فوق‌العاده که در پی کودتای نافرجام علیه رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه اتخاذ شده بازداشت دست کم ۳۷ هزار تن را به دنبال داشته؛ مساله‌ای که نگرانی اروپا را برانگیخته است.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .