تبیان، دستیار زندگی
شماری از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی باانتشار نامه ای خطاب به نخست وزیر این رژیم از وی خواستند تا واقعیت را درباره توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ پذیرفته و از مخالفت با آن دست بردارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتانیاهو از مخالفت با توافق دست بردارد


شماری از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی باانتشار نامه ای خطاب به نخست وزیر این رژیم از وی خواستند تا واقعیت را درباره توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ پذیرفته و از مخالفت با آن دست بردارد.

تانیاهو از مخالفت با توافق دست بردارد

این مقامات سابق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواسته اند تا بدنبال ترمیم روابط کنونی تل آویو- واشنگتن باشد و همکاری های دیپلماتیک و امنیتی دو طرف را تقویت کند.

امیرام لوین رییس سابق موساد، امی آیالون و کارمی گیون روسای سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و ژنرال یوزی ایلام رئیس سابق کمیسیون انرژی هسته ای این رژیم از جمله امضا کنندگان این نامه به نتانیاهو هستند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی تاریخی برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی این توافق را اشتباهی تاریخی خوانده و مخالف سرسخت آن است.

این در حالی است که مخالفت های شدید نتانیاهو با توافق هسته ای با ایران به تنش های لفظی بین وی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا منجر شده و در روابط دو طرف تنش ایجاد کرده است.

مخالفت های شدید نتانیاهو با توافق هسته ای با ایران به تنش های لفظی بین وی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا منجر شده و در روابط دو طرف تنش ایجاد کرده است.

این مقامات سابق به نتانیاهو توصیه کرده اند که بدنبال تشکیل محوری از نیروهای میانه روی سنی و نیروهای غربی برای مقابله با تندروهایی باشد که بدنبال به خطر انداختن امنیت رژیم صهیونیستی هستند.

در این نامه همچنین از نخست وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی خواسته شده تا برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک در مذاکرات سازش و با هدف تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با آمریکا همکاری کند. پیش از این نیز افرایم هالوی و مئیر داگان از روسای سابق موساد مخالفت های نتانیاهو با توافق هسته ای را به باد انتقاد گرفته بودند.

بخش سیاست تبیان



منبع : خبرگزاری مهر