تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر خارجه کویت بار دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با ایران تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام آمادگی کویت برای همکاری با ایران

معاون وزیر خارجه کویت بار دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با ایران تاکید کرد.

بخش سیاست تبیان
ایران و کویت

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت با اشاره به اظهارات حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، «واکنش مثبت دوستان در ایران» را خوب توصیف کرد.
به نوشته «رأی الیوم»، الجار الله همچنین با اشاره به حضور نظامی روسیه در سوریه، این اقدام را موجب پیچیده تر شدن اوضاع سوریه دانست و در عین حال گفت که همواره امید دست یابی به راه حل مسالمت آمیز وجود دارد.
پایگاه خبری شبکه العالم، در ادامه خبر خود به نقل از وی نوشت: باور ما به اینکه بحران سوریه فقط از طریق مسالمت آمیز قابل حل و فصل است، روز به روز قوت می گیرد.
«شیخ صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت هفته گذشته در نشست خبری مشترک با «فرانک والتر اشتانمایر» وزیر خارجه آلمان گفته بود: ما آماده هستیم که گفت وگو با ایران را آغاز کنیم.
وی با بیان این که «همیشه در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، زمینه هایی برای همکاری با ایران داریم» گفت: امیدواریم که این گفت وگو به منظور ارتقای سطح امنیت و ثبات در منطقه، سریع تر آغاز شود.
پس از آن حسین امیرعبداللهیان در واکنش به اظهارات هفته گذشته صباح الخالد وزیر خارجه کویت مبنی بر آمادگی کشورش برای همکاری با ایران، اعلام کرد که ایران نیز آماده همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.


منبع : ایسنا