تبیان، دستیار زندگی
صبح امروز منابع خبری سعودی و بحرینی از اجرا شدن حکم اعدام سه جوان بحرینی به نام های عباس السمیع، علی السنکیس و سامی مشیمع به اتهام قتل سه نیروی پلیس از جمله یک پلیس اماراتی، خبر دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رژیم آل خلیفه سه جوان بحرینی را تیرباران کرد

صبح امروز منابع خبری سعودی و بحرینی از اجرا شدن حکم اعدام سه جوان بحرینی به نام های "عباس السمیع"، "علی السنکیس" و "سامی مشیمع" به اتهام قتل سه نیروی پلیس از جمله یک پلیس اماراتی، خبر دادند.

بخش سیاست تبیان

رژیم آل خلیفه سه جوان بحرینی را تیرباران کرد

پایگاه خبری "اخبار السعودیة" در خبری فوری اعلام کرد که سه بحرینی که به قتل یک پلیس متهم و محکوم شده‌ بودند، صبح امروز تیرباران شدند. ساعاتی پیش شبکه المنار گزارش داد که شاه بحرین اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی را امضا کرده است و این در حالی است که مردم طی چند روز و شب گذشته، اعتراض خود را به صورت گسترده نشان داده‌اند.

طی دیشب و صبح امروز ـ یکشنبه 26 دی ـ هزاران بحرینی در مناطق مختلف از جمله جزیره ستره و منطقه محاصره شده الدراز در محکومیت احکام اعدام صادره شده علیه این سه جوان تظاهرات کردند.

روز شنبه نیز علمای بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن احکام اعدام صادره علیه سه زندانی سیاسی از مردم بحرین خواسته بودند تا برای نجات جان این سه جوان تظاهرات خشم در سراسر کشور برگزار کنند.

این سه جوان بحرینی در اقرار خود، اعتراف به قتل دو نیروی پلیس بحرینی و یک نیروی اماراتی کردند.

خبرگزاری رسمی بحرین(بنا) نیز با تأیید این خبر، به نقل از «دادستانی جرایم جنایی» اعلام کرد که حکم سه محکوم به اعدام در پرونده حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه به صورت اعدام با گلوله، اجرا شد.

در بیانیه ریاست دادستانی بحرین آمده است: حکم اعدام با تیر، در حضور قاضی اجرای مجازات و نمایندگان دادستانی اجرا شد.

دولت بحرین مدعی است که سه فرد اعدام شده مسئول حمله روز 3 مارس 2014 به طارق محمد الشحی، محمد رسلان و عمار عبدو علی محمد، نیروهای پلیس بحرین هستند.

سازمان حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد این سه زندانی بحرینی زیر شکنجه های نیروهای امنیتی مجبور به اقرار به قتل چند نیروی پلیس از جمله یک پلیس اماراتی شدند.

به نقل از رویترز این سه جوان بحرینی در اقرار خود، اعتراف به قتل دو نیروی پلیس بحرینی و یک نیروی اماراتی کردند. در همین راستا هفت شهروند بحرینی به حبس ابد محکوم شدند. این احکام در صورتی صادر شد که تمامی محکومین این اتهامات را نپذیرفتند. همچنین در شهرهای مختلف بحرین نیز در محکومیت این اقدامات دولت تظاهرات های گسترده‌ای برگزار شده است.
منبع : خبرگزاری ابنا