تبیان، دستیار زندگی
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی بامداد دوشنبه گفت که دیپلماسی بیش از هر اقدام دیگر واشنگتن، از جمله تحریم برنامه هسته ای ایران را به عقب رانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سدِ برنامه هسته ای ایران

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی بامداد دوشنبه گفت که دیپلماسی بیش از هر اقدام دیگر واشنگتن، از جمله تحریم برنامه هسته ای ایران را به عقب رانده است.

بخش سیاست تبیان

برنامه هسته ای، برجام، تحریم، دیپلماسی، آمریکا، ایران، انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه، امنیت ملی،

بن رودزف معاون مشاور امنیت ملی آمریکا بامداد دوشنبه در نشست سالانه گروه موسوم به «شورای ملی ایرانیان» نایاک گفت دیپلماسی بیشتر از هر اقدام دیگر آمریکا در طول دهه های گذشته برنامه هسته ای ایران را به عقب راند.

وی در آغاز سخنرانی اش در این نشست گفت که باراک اوباما، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای تعامل با ایران تحت فشار قرار گرفته اما به جای عقب نشینی تلاش هایش را مضاعف کرد.

«رودز» در ادامه با بیان اینکه تحریم ها و فشار به خودی خود هدف نیستند، به منتقدان در کشورش علیه توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 موسوم به «برجام» پاسخ داد.

آنچه ما با دو سال دیپلماسی با ایران به دست آوردیم بیش از چیزهایی بود که با دهه ها تحریم و خصومت به دست آوردیم.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت احساس عده ای در واشنگتن این است که می توان بدون توجه به رخدادهای بعدی، فشارها بر ایران را افزایش داد.

رودز با بیان اینکه «دیپلماسی به جسارت سیاسی نیاز دارد» اقدام اوباما برای تهدید طرح های تحریمی قانونگذاران آمریکا به وتو در حین ادامه مذاکرات هسته ای را شایسته تقدیر دانست. وی ادعا کرد اوباما با این اقدام این نکته را برای همه روشن کرده که قصد دارد از دیپلماسی دفاع کند.

این مقام کاخ سفید در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که دیپلماسی بیشتر از هر اقدام دیگر آمریکا در طول دهه های گذشته برنامه هسته ای ایران را به عقب رانده است.

رودز گفت: «آنچه ما با دو سال دیپلماسی با ایران به دست آوردیم بیش از چیزهایی بود که با دهه ها تحریم و خصومت به دست آوردیم.»

رودز در بخش دیگری از این سخنرانی ادعا کرد که مردم ایران خواستار برقراری رابطه بهتر با آمریکا هستند. وی گفت تجربیاتش از برخورد با ایرانی ها نشان می دهد که این کشور جامعه تک صدایی نیست و بخشی از جمعیت ایران خواستار رابطه بهتر با آمریکا است.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره تنش های بین ایران با عربستان و امارات گفت که واشنگتن این کشورها را به استفاده از دیپلماسی منطقه ای برای حل این تنش ها ترغیب می کند. رودز، تشدید تنش ها در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران را «مشکلی جدی» خواند.


منبع : خبرگزاری فارس