تبیان، دستیار زندگی
کاربران شبکه های اجتماعی، ویدیویی را از یک مرد یمنی منتشر کردند که برخلاف دیگر مهمانان، بی تفاوت از مقابل پادشاه عربستان عبور می کند و با او دست نمی دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم توهین رو در رو به پادشاه عربستان

کاربران شبکه های اجتماعی، ویدیویی را از یک مرد یمنی منتشر کردند که برخلاف دیگر مهمانان، بی تفاوت از مقابل پادشاه عربستان عبور می کند و با او دست نمی دهد.

بخش سیاست تبیان

آل سعود، عربستان، یمن، حاجی، حاجی یمنی، سلمان بن عبدالعزیز، فیلم، تجاوز، پادشاه عربستان، فاجعه منا

انتشار این ویدیو جنجال بسیاری را در شبکه های اجتماعی به راه اندخته است. سلمان بن عبدالعزیز پادشاه رژیم سعودی چند روز پیش شخصیت ها و روسای هیئت های حج را در مراسمی سالانه به حضور پذیرفت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد از تاسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

  • توهین رو در رو به پادشاه عربستانتوهین رو در رو به پادشاه عربستان
  • فیلم خودداری یکی از سران یمنی از دست دادن با پادشاه عربستان

    سال گذشته، هزاران حاجی بر اثر سوء مدیریت مسوولان سعودی شهید و یا مجروح شدند. در فاجعه عظیم منا 472 ایرانی به شهادت رسیدند که بابی توجهی مقامات سعودی مواجه شد. این اقدام در شرایطی رخ داد که عربستان نه تنها پاسخگوی جنایت خود نبود بلکه از حضور حاجیان ایرانی در حج امسال نیز ممانعت به عمل آورد.


    منبع : خبرگزاری ابنا