تبیان، دستیار زندگی
فتح الله گولن : تمامی سربازان من در انتظار دستور هستند و در حالت آماده باشند تا فعالیت خود را آغاز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گولن، دولت ترکیه را تهدید کرد

فتح الله گولن : "تمامی سربازان من در انتظار دستور هستند و در حالت آماده باشند تا فعالیت خود را آغاز کنند."

بخش سیاست تبیان

فتح الله گولن، گولن، کودتای ترکیه، ترکیه، اردوغان، آماده باش، سرباز، سیاست، کودتای ناکام،

روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا در پیام ویدئویی دولت ترکیه را تهدید و اعلام کرد:  سربازان من در حالت آماده باشند تا به هنگام دستور دست به کار شوند. ترکیه به زودی با تهدید جدیدی علیه دولت منتخب روبرو می شود.

به نوشته روزنامه دیلی صباح، فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در این پیام جدید آورده است:  تمامی سربازان من در انتظار دستور هستند و در حالت آماده باشند تا فعالیت خود را آغاز کنند.

وی همچنین خطاب به حامیانش گفت: شما سربازان می توانید هر چیزی را که می خواهید فتح کنید. سربازان من چون دستوری ندارند در حالت آماده باش به سر می برند.

درحالی که جنبش منسوب به فتح الله گولن هرگونه دخالت در کودتای ژوئیه سال جاری میلادی در ترکیه را رد کرده اما گولن با انتقاد از مردمی که علیه کودتا به خیابان های ترکیه آمدند، باعث خشم و انزجار شده است.

در 22 ژوئیه سال جاری میلادی گولن از مردم ترکیه خواست تا در سراسر این کشور گردهم آیند و علیه دولت آنکارا دست به راهپیمایی بزنند.

در پی ناکامی این کودتا، دولت ترکیه بسیاری از مدارس متعلق به گولن را در این کشور تعطیل کرد و بسیاری از سربازان، افسران، آموزگاران و مقام های دولتی را به ظن ارتباط با وی دستگیر و از کار معلق کرده است.


منبع : خبرگزاری ایسنا