تبیان، دستیار زندگی
ظریف: می خواهیم پیوندهای سیاسی ایران و بولیوی را با گسترش پیوندهای اقتصادی مستحکم تر کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط جدید ایران و بولیوی

ظریف: می خواهیم پیوندهای سیاسی ایران و بولیوی را با گسترش پیوندهای اقتصادی مستحکم تر کنیم.

بخش سیاست تبیان

بولیوی، ظریف، دکتر ظریف، روابط ایران و بولیوی، پیوند سیاسی، سیاست، سفر ظریف، وزارت خارجه

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز جمعه به وقت محلی در نشست اقتصادی ایران و بولیوی ضمن قدردانی از مهمان نوازی دولت و مردم بولیوی، گفت: از طرف خودم و مردم ایران ضایعه از دست دادن یکی از مسئولان عالی رتبه بولیوی معاون محترم امنیتی وزیر کشور بولیوی را به مورالس، اعضای دولت و مردم این کشور تسلیت بگویم.

وی با بیان اینکه ایران همواره در کنار دولت و مردم بولیوی بوده، افزود: ایران از پیشرفت هایی که در دوران مورالس برای ارتقای وضعیت زندگی مردم این کشور صورت گرفته بسیار خرسند است و با افتخار از این پیشرفت ها یاد می کند.

ارتباطاتی که امروز بین بخش های خصوصی و دولتی دو کشور ایجاد خواهد شد زمینه ساز همکاری های گسترده تر دو کشور است.

ظریف ادامه داد: استقامت مردم بولیوی در برابر فشارهای قدرت های بزرگ برای ایران یادآور استقامت مردم ایران در برابر تحریم ها و فشارهای خارجی است که پیوند ناگسستنی بین کشورهای مترقی در راستای حفظ استقلال و آزادی خودمان استقامت می کنند، ایجاد کرده و امروز می خواهیم این پیوند سیاسی را با گسترش پیوندهای اقتصادی و همکاری های بین بخش های خصوصی و دولتی دو کشور مستحکم تر کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضور کارآفرینان ایران و بولیوی در این نشست آن را نشانگر علاقه بخش های خصوصی و دولتی دو کشور برای استفاده از امکانات و مزیت های مکمل دو کشور در راستای توسعه و پیشرفت دو کشور و مردم و منطقه ای که در آن هستیم، خواند.

وی ادامه داد: از دیدگاه ایران بخش خصوصی موتور محرکه توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و حضور بخش خصوصی می تواند استحکام روابط اقتصادی دو کشور را تضمین کند.

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور بخش های مختلف اعم از دولتی و خصوصی از جمله بخش بانکی، ضمانت صادرات، کشتیرانی و حمل و نقل، انرژی و نفت ایران در بولیوی، عنوان کرد: ارتباطاتی که امروز بین بخش های خصوصی و دولتی دو کشور ایجاد خواهد شد زمینه ساز همکاری های گسترده تر دو کشور است.

ظریف افزود: اطمینان دارم روابط بسیار خوب سیاسی دو کشور که آنها را در شرایط دشوار در کنار هم قرار داده و ما از حمایت های دولت و مردم بولیوی از حقوق ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای و مقابله با تحریم های ظالمانه بهره مند بودیم و از این حمایت ها قدردانی می کنیم، این روابط مستحکم سیاسی زمینه ساز روابط خوب اقتصادی با توجه به اراده رهبران دو کشور خواهد بود.

وی گفت: برای این اجلاس مهم و تصمیماتی که اتخاذ می کنید آرزوی موفقیت و پیشرفت در راستای منافع دو ملت داریم.


منبع :خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .