تبیان، دستیار زندگی
جمهوری عربی سوریه تاکید دارد که مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه از سوی هر طرفی که باشد باید از طریق هماهنگی با دولت سوریه و ارتش عربی سوریه صورت بگیرد که از پنج سال قبل وارد این نبردها شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود نیروهای جدید ترکیه به خاک سوریه

جمهوری  عربی سوریه تاکید دارد که مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه از سوی هر طرفی که باشد باید از طریق هماهنگی با دولت سوریه و ارتش عربی سوریه صورت بگیرد که از پنج سال قبل وارد این نبردها شده است.

بخش سیاست تبیان

سوریه، جنگ سوریه، ترکیه، نیروهای ترک، کرد، تروریسم، دولت؛ بشار اسد، جمهوری، عرب، ارتش ترکیه

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که تانک ها و خودروهای زرهی ترکیه با پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف تحت امر آمریکا از مرزهای سوریه و ترکیه به شهر جرابلس سوریه وارد شدند که نقض آشکار حاکمیت سوریه است.

آنچه که در حال حاضر در جرابلس صورت می گیرد آن طور که ترکیه ادعا می کند مبارزه با تروریسم نیست بلکه جایگزین کردن یک تروریسم به جای تروریسم دیگر است.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) افزود، جمهوری  عربی سوریه تاکید دارد که مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه از سوی هر طرفی که باشد باید از طریق هماهنگی با دولت سوریه و ارتش عربی سوریه صورت بگیرد که از پنج سال قبل وارد این نبردها شده است و دمشق در عین حال نقض آشکار حاکمیت خود را محکوم می کند و تاکید دارد که مبارزه با تروریسم این نیست که داعش بیرون رانده شود و گروه های تروریستی دیگری که از حمایت مستقیم ترکیه برخوردارند، جای آن را بگیرند.

این منبع گفت: آنچه که در حال حاضر در جرابلس صورت می گیرد آن طور که ترکیه ادعا می کند مبارزه با تروریسم نیست بلکه جایگزین کردن یک تروریسم به جای تروریسم دیگر است و در این خصوص سوریه خواهان توقف این تجاوز است و از سازمان ملل می خواهد تا قطعنامه های مربوطه را اجرا کند و به حاکمیت کشورها و تمامیت ارضی آنها احترام بگذارد و همچنین بر این مساله تاکید دارد که باید طرف ترکیه ای و ائتلاف آمریکایی به قطعنامه های بین المللی به ویژه آنچه که در مورد بستن مرزها و خشکاندن منابع تروریسم است، احترام بگذارند. این مقام سوری افزود: در پی این عملیات حدود 3000 شهروند ناگزیر از جرابلس به منبج رفته اند.


منبع : خبرگزاری ایسنا