تبیان، دستیار زندگی
حقوق بشر آمریکایی حقوق ضد بشر است و می توان به عنوان اینکه نظام شکل گرفته از تفکرات صهیونیستی و سرمایه داری است از آن نام برد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طنز آمریکایی !

حقوق بشر آمریکایی حقوق ضد بشر است و می توان به عنوان اینکه نظام شکل گرفته از تفکرات صهیونیستی و سرمایه داری است از آن نام برد .

بخش سیاست تبیان

طنز ، آمریکا ، حقوق بشر ، نظام ، صهیونیست ، حقوق ، انقلاب اسلامی ، اسلام ، کودتای 28 مرداد

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، ایفای نقش در کودتای 28 مرداد سال 32، شهادت دانشجویان در 16 آذر ماه، راه اندازی ساواک، حمایت و تحکیم پایه های حکومت استبدادی شاه، کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین 15 خرداد، تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران در سال 43، طراحی کشتار و قتل دانشجویان و دانش آموزان در 13 آبان 57، غارت آثار باستانی ایران، بلوکه کردن اموال ملت ایران، چراغ سبز به صدام برای حمله به ایران، تجهیز عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی برای کشتار مردم ایران، حمله به ناوگان دریایی ایران در سال 66، حمله به سکوهای نفتی ایران در سال 67، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، ایجاد فتنه 88، ترور دانشمندان هسته ای ایران، طراحی قطعنامه های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران، تحریم های همه جانبه ملت ایران؛ این ها تنها بخشی از عملکرد کشوری است که خود را مدعی حقوق بشر می داند و کشورهای دیگر را تروریست معرفی می کند.

این تناقض در دفاع از حقوق بشر در حرف و عکس آن در عملکرد، تعجب همگان را برمی انگیزاند که به واقع معیار و تعریف این ها از حقوق بشر چیست؟ آیا همان عملکرد خودشان در ترور دانشمندان یک کشور و تحریم یک ملت را حقوق بشر می دانند؟

آنچه ما از عملکرد آمریکایی ها در برابر کشور خودمان دیدیم اینگونه بوده است که آمریکایی ها قبل از انقلاب در بسیاری از کشتارهای خونین علیه ملت ایران دست داشتند.

در برابر دولتی که با چنین پرونده جنایت بار در زمینه حقوق بشر، همواره با چماق حقوق بشر بر سر کشورهای مستقل و غیرهمسو با خود کوفته است، مقام معظم رهبری چه زیبا فرمودند که من تعجب می کنم آمریکایی ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می آورند؟ هر کس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفدار حقوق بشر است دولت مردان آمریکا نباید این ادعا را بکنند. مقام معظم رهبری نیز سال گذشته نیز تاکید داشتند که هفته دوم تیرماه با عنوان حقوق بشر آمریکایی و بررسی این موضوع نامگذاری شود که در این زمینه به گفتو گویی با محمدحسین یادگاری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس می نشینیم :

فارس: با توجه به ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر دفاع از حقوق بشر، عملکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر را چگونه می بینید؟

یادگاری: آنچه ما از عملکرد آمریکایی ها در برابر کشور خودمان دیدیم اینگونه بوده است که آمریکایی ها قبل از انقلاب در بسیاری از کشتارهای خونین علیه ملت ایران دست داشتند و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نیز در اصل دشمنی های آمریکا بر علیه نظام شدت بیشتری گرفته است.

البته پیش از آن نیز به خاطر مقابله با مبارزان کشور بر علیه رژیم استبداد پهلوی همکاری های شدید با ساواک داشتندو  برای تربیت نیروهای ساواک و شهید کردن بچه های ایران همکاری کرده اند. پیش از آن نیز با جریان سیاسی و کنار زدن دولت مصدق و پشتیبانی از دولت پهلوی زمینه را فراهم آوردند که مردم مسلمان کشور نتوانند در تحولات کشور دخالتی داشته باشند.

فارس: دلیل این اقدامات ضد حقوق بشری علیه ایران چه بوده است؟

یادگاری: عملکرد ضد حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب شدت بیشتری گرفت زیرا گروه ها و دسته هایی که با پهلوی مقابله می کردند گروه هایی بودند که نیروهای مسلمان بودند و آمریکا می دانست حکومت اسلامی تبدیل به الگویی برای دنیا می شود و به همین دلیل مقابله می کرد.

به طوری که از همان ابتدا حقوق بشر ایران را مطرح کردند و در سازمان ملل و مجامع مختلف عنوان کردند که ایران با بهائیت برخورد می کند در حالی که همه می دانستند بهائیت علیه نظام کار می کند و برنامه هایی علیه نظام اجرا می کردند. در حالی که بهائیت یکی از گروه هایی بود که برای مقابله با نظام اسلامی زمینه سازی می کرد.

گروه دیگر نیز منافقان بودند که 17 هزار شهید را بر روی دست ملت مسلمان ایران گذاشتند و زمینه ای فراهم شد که به دامن صدام رفتند. پشتیبانی از این نیروها مشخص بود که در اصل از گروه ها و دسته هایی طرفداری می شود که مخالف نظام هستند در حال حاضر نیز اگر جریان برجام به شکل حقیقی و واقعی شکل نمی گیرد، به دلیل دخالت آمریکا در زمینه عدم اجرای مناسب برجام است یعنی هنوز هم ضد حقوق بشر در ایران کار می کنند.

یعنی می توانیم برجام را اینگونه ترسیم کنیم که نظام جمهوری اسلامی برای اینکه شفافیت هسته ای در دنیا داشته باشد، برخی مسائل را مطرح کرد که آمریکا فشارهای مالی علیه ملت ایران را کنار بگذارد ولی آمریکا این کار را نکرد. زیرا افراد داخل ایران از نظر اقتصادی تحت فشار بودند و این مسئله نوعی حقوق بشر محسوب می شود اما آمریکا این مسئله را نادیده گرفت و در مسائل اقتصادی و مسائل دیگر نیز بازی در می آورد که برجام شکل نگیرد.

به نوعی می توان گفت حقوق بشر آمریکایی حقوق ضد بشر است و می توان به عنوان اینکه نظام شکل گرفته از تفکرات صهیونیستی و سرمایه داری است از آن نام برد که خودشان ضد حقوق بشر هستند ولی به ظاهر از حقوق بشر دفاع می کنند. و این تناقض است کسی که خودش تروریسم دولتی دارد و تروریستم منطقه ای ایجاد کرده است و مخالف حقوق بشر و استقلال کشورهاست در دنیا فریاد طرفداری از حقوق بشر سر می دهد، کدام حقوق بشر؟ حقوق بشری که بر اساس سرمایه داری تفسیر می شود.

مقام معظم رهبری تأکید کردند که هفته دوم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود تا این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و مسئولان مملکت و نهادهای مختلف کشور نیز مطرح کردند که هفته دوم تیر ماه هفته مقابله با تفکرات سرمایه داری آمریکا و برملا کردن حقوقی باشد که آمریکا بر ضد بشر انجام می دهد یعنی در اصل از حقوق ضدبشر دفاع می کند.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .