تبیان، دستیار زندگی
نیروهای ویژه عراق در لشکر طلایی ارتش این کشور بامداد امروز حمله نهایی به شهر فلوجه را آغاز کرده و پس از چند روز محاصره شهر، وارد آن شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز به کار لشکر طلایی ارتش

نیروهای ویژه عراق در لشکر طلایی ارتش این کشور بامداد امروز حمله نهایی به شهر فلوجه را آغاز کرده  و پس از چند روز محاصره شهر، وارد آن شده اند.

بخش سیاست تبیان
ارتش عراق

منابع نظامی عراق اعلام کردند: نیروهای عراقی وارد شهر فلوجه شده اند که در کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد. نیروهای ویژه عراق در لشکر طلایی ارتش این کشور بامداد امروز(دوشنبه) حمله نهایی به شهر فلوجه را آغاز کرده  و پس از چند روز محاصره شهر، وارد آن شده اند.
پیشتر توافق شده بود که نیروهای مردمی شیعه موسوم به حشد الشعبی و دیگر یگان های مشارکت کننده در عملیات فلوجه تنها تا محاصره شهر پیش بروند و حمله نهایی برای آزادی شهر توسط هنگ تاکتیکی"متشکل از نیروهای ویژه ارتش (مبارزه با تروریسم)، پلیس فدرال و برخی نیروهای محلی آموزش دیده انجام شود.
حیدر العبادی، نخست  وزیر عراق با آغاز عملیات تاکید کرد که آزادی شهر بیش از 48 ساعت به طول نخواهد انجامید. با وجود این سخنان نخست وزیر اما به دلیل محاصره کامل شهر و عدم توانایی داعشی ها برای عقب نشینی یا فرار، جنگ در فلوجه برای آنها جنگ مرگ و زندگی خواهد بود احتمالا پاکسازی شهر به طول بینجامد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری از ورود نیروهای عراقی به شهر فلوجه در استان الانبار عراق خبر داد.

این عملیات با مشارکت 22 هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شده است.
گفته می شود تعداد نیروهای داعش در شهر فلوجه حدود هزار نفر است.
شهر فلوجه به دلیل بافت فرهنگی و مذهبی خود از مهمترین پایگاه های داعش و گروه های افراط گرای عراقی محسوب می شود و یکی از اولین شهرهایی بود که دولت بغداد کنترل آن را از دست داد.
اخبار لحظه به لحظه از عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی فلوجه از لوث تروریست های داعش در ادامه می آید: فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد پل ارتباطی بین منطقه الصقلاویه و شمال شهر فلوجه در استان الانبار به کنترل نیروهای مشترک عراقی [ نیروهای ارتش و پلیس] در آمد.
شبکه تلویزیونی العالم نیز به نقل از مقامات نظامی اعلام کرد نیروهای عراقی بامداد امروز از سه محور وارد شهر فلوجه شده اند.
شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری از ورود نیروهای عراقی به شهر فلوجه در استان الانبار عراق خبر داد. منابع نظامی عراق اعلام کردند نیروهای عراقی وارد شهر فلوجه شده اند که در کنترل گروه تکفیری -صهیونیستی داعش قرار دارد.



منبع : ابنا