تبیان، دستیار زندگی
کنگره آمریکا و دیگر قوای آن کشور گمان می کنند در عصر حجر زندگی می کنند و می توانند با تکیه بر قدرت نظامی خود منافع ملت را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با آمریکا شوخی نداریم

کنگره آمریکا و دیگر قوای آن کشور گمان می کنند در عصر حجر زندگی می کنند و می توانند با تکیه بر قدرت نظامی خود منافع ملت را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.

بخش سیاست تبیان

title

محمدحسن ابوترابی فرد در نطق صحن علنی مجلس گفت: انجام شایسته انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی با مشارکت گسترده ملت عزیز و بزرگوار را محضر رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، همکاران عزیز و ارجمندم در خانه ملت، نمایندگان منتخب ملت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم تبریک عرض کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم مجلس دهم با ترکیب شکل گرفته، نماد عقلانیت و تعامل شایسته نیروهای انقلاب و جریان های سیاسی درون نظام در زیر چتر گسترده رهبری معظم و عالیقدر انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی باشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم همکاران ارجمند ما در مجلس دهم با الهام از آموزه های دینی و با محوریت دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی و افزایش اقتدار ملی هموار بنمایند.

ابوترابی فرد با تبریک روز کارگر اظهار داشت: کارگران نیروهای پرتوانی هستند که دیروز در سنگر دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و با تقدیم شهدای عالیقدر، آزادگان صبور و جانبازان راه را برای پیروزی ملت هموار نمودند و امروز در سنگر کار و تلاش راه را برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی هموار می کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم قوای سه گانه از تمام ظرفیت خویش برای پاسداشت منزلت و جایگاه ممتاز کارگری کشور استفاده نمایند و با شکل گیری اقتصاد مبتنی بر تولید و دانایی محور و خلق اقتصاد مقاومتی، شاهد تکریم شایسته از شخصیت کارگران کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه 12 اردیبهشت روز شهادت شهید مطهری است، گفت: شخصیت استثنایی این مجاهد فی سبیل الله راه را برای نامگذاری این روزها به نام معلم هموار ساخت.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در این کشور انقلابی و اسلامی است، تصریح کرد: شخصیت این عالم فرزانه می تواند راه را برای تربیت انسان هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه های دینی به عنوان معلمان راستین جامعه اسلامی هموار کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علم، عالم و معلم در آموزه های اسلامی از منزلت ویژه و استثنایی برخوردار است، اذعان داشت: خدای متعال ویژگی برجسته انسان را ظرفیت بهره گیری از دانش می داند.

وی با بیان اینکه حضرت آدم به دلیل آنکه در قله علم و دانش است، معبود ملائکه قرار گرفته است، گفت: او به همه حقایق عالم از غیب و شهود در سایه تعلیم الهی و تربیت ذات اقدس دست یافت.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه دانش و معرفت ملاک تعالی ارزش انسان است، بیان داشت: حضرت علی (ع) در خطبه متقین در توصیف انسانهای تربیت یافته در مکتب قرآن، پیامبر اعظم و اهل بیت آن بزرگوار بارها بر مقوله علم تاکید کرده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: علی (ع) می فرمایند از برجسته ترین ویژگی های مومن انسان های پرهیزگاری هستند که تحت تعلیم و تربیت انبیای الهی اند و وقت خود را وقف دانش و علم و آن هم مهمترین آن یعنی دانشی که برای سعادت نافع است، نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهید مطهری از مصادیق بارز این حقیقت بود و خود را برای فهم علم و تبیین آن وقف نمود، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در فراز دیگری می فرمایند: انسانهای پرهیزگار کسانی هستند که در دل شب ها بر پای خود ایستاده اند و آیات قرآن را جزء به جزء و با دقت تلاوت می کنند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه متقین با دانش و معرفت حرکت می کنند، تصمیم می گیرند و مدیریت می کنند، اظهار داشت: شهید مطهری نمونه کلام امام علی (ع) و اگر در دل شب قلب نورانی او به انوار قرآن منور نمی شد، در جامعه اسلامی ما نمی توانست به عنوان یک شخصیت تراز اول در مسیر تربیت جامعه ایفای نقش کند، به طوری که تمام آثار ماندگار وی مورد تائید شخصیتی چون امام بزرگوار بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراز دیگری از کلام امیر مومنان علی (ع) گفت: از ویژگی ها و خصوصیات برجسته متقین آن است که در دین خویش ثابت قدم و استوارند، نرم خوی هوشیارند ، ایمان استوار  جان آنان را زینت بخشیده است، در دریافت دانش حریثند و دانش را با حلم گره زده اند.

وی با تاکید بر اینکه انسانهای تربیت یافته دین در راه دریافت معارف و انتقال آن به جامعه حرکت می کنند، تصریح کرد: شهید مطهری نماد حرص در دریافت علم و علوم و یک انسان خویشتندار، عالم و وارسته بود.

ابوترابی فرد با اشاره به فراز دیگری از کلام امام علی (ع) در خطبه متقین، گفت: علم در مدرسه نهج البلاغه از جایگاه ویژه و برجسته ای برخوردار است و به همین منظور نظام اسلامی باید در تربیت انسان های عالم و آراسته به معرفت، گوی سبقت را از دیگر جوامع بشری برباید و ما نیز باید در پرتو علم راه را برای اقتصاد دانش بنیان هموار کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اقدامات اخیر دادگاه های داخلی آمریکا در صدور آراء بی پایه، بی منطق و غیر اصولی علیه دارایی های جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: رای اخیر آمریکایی ها برای مصادره 1.8 میلیارد دلاری دارایی بانک مرکزی، تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل است.

وی افزود: کنگره آمریکا و دیگر قوای آن کشور گمان می کنند در عصر حجر زندگی می کنند و می توانند با تکیه بر قدرت نظامی خود منافع ملت را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.

ابوترابی فرد در همین زمینه گفت: روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم خارج از ضوابط بین المللی انجامید، در همه مراحل جعلی، ساختگی و غیر مستند و به وضوح در حکم یک اقدام متخلفانه بین المللی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات بین المللی دستگاه قضایی و کنگره آمریکا با همه قدرت خواهد ایستاد، اذعان داشت: قوای سه گانه از همه ظرفیت خود برای استیفای حقوق ملت عزیز ایران به زیباترین شکل ممکن استفاده خواهد کرد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: رژیم آمریکا بداند همانگونه که در همه عرصه های تقابل با ایران طعم شکست را چشیده است، در این عرصه هم شکست تلخی را تجربه خواهد کرد و مشتی دیگر بر دهان یاوه گویان نظام غیر عادلانه آمریکا خواهد کوبید.


منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .