تبیان، دستیار زندگی
ریزش 40 درصدی سفر گردشگران به ترکیه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ریزش آمار گردشگران به ترکیه

به دلیل بروز شرایط ناامن در ترکیه، این کشور با ریزش 40 درصدی سفر گردشگران مواجه بوده است. اسپانیا و یونان از جمله مقاصد گردشگری هستند که مسافران جایگزین سفر به ترکیه می کنند.

بخش سیاست تبیان
ترکیه

به گزارش تبیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اسکای نیوز»؛ گروه گردشگری «تی یو آی» از کاهش 40 درصدی استقبال گردشگران برای سفر به ترکیه خبر داد.

«تی یو آی،» که بزرگترین شرکت چند ملیتی گردشگری و هتلداری در جهان است، تشدید ناامنی و وقوع حملات انتحاری در ترکیه را علت اصلی انصراف مشتریان از سفر به این کشور دانست.

«مارک تامسون،» مدیر عامل شعبه لندن شرکت «تی یو آی» درباره کاهش حجم سفر گردشگران به ترکیه می گوید: در سه ماه گذشته، سود شرکت «تی یو آی» بیش از 10 درصد افزایش داشته است که بخش اعظم این سود از رونق گردشگری در کشورهای اروپای شرقی، ایتالیا، اسپانیا و یونان ناشی می شود. این درحالی است که به دلیل بروز شرایط ناامن در ترکیه، با ریزش 40 درصدی سفر به این کشور مواجه بوده ایم. اسپانیا و یونان از جمله مقاصد گردشگری هستند که مسافران جایگزین سفر به ترکیه می کنند.

حملات تروریستی ماه های اخیر در ترکیه، مصر، پاریس و آلمان و شیوع ویروس زیکا در کشورهای آمریکای جنوبی، تا حد زیادی صنعت گردشگری این کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط آژانس های مسافرتی برای جلب مشتری، به معرفی مقاصد گردشگری جدید روی آورده اند.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .