تبیان، دستیار زندگی
امیر سرتیپ آراسته: اگر جنگی شود صحنه عملیات پدافندی به وسعت کشور خواهد بود/اهداف بمباران سعودی ها تبلیغاتی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جنگ احتمالی عملیات پدافندی عظیمی داریم

اگر جنگی شود صحنه عملیات در سطح عمقش چهل کیلومتر خواهد بود اما در پدافند گستره عملیات به وسعت کشور  است. عملیات والفجر یک عملیات کاملا علمی و عاقلانه و مدرن و هوشیارانه بود.

بخش سیاست تبیان

پدافند هوایی

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ ناصر آراسته مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی در عملیات والفجر ۸  با اشاره به دستاوردها و اهمیت این عملیات در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر جنگی شود صحنه عملیات در سطح عمقش چهل کیلومتر خواهد بود اما در پدافند گستره عملیات به وسعت کشور  است. وی ادامه داد: عملیات والفجر یک عملیات کاملا علمی و عاقلانه و مدرن و هوشیارانه بود.
مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اهمیت نقش پدافند در جنگ عنوان داشت : شما سقف خاکریزهای عملیاتی در جنگ هستید و از نیروهای سطحی حمایت می کنید.
وی افزود: پدافند در عملیات والفجر هشت اندیشمندانه و مبتکرانه و خلاقانه عمل کرد و جانش را کف دستش گذاشت. امیر اراسته تاکید کرد: باید خودمان تولید و تعمیر و نگهداری کنیم و ما در این مسیر گام برمی داریم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه عراق درباره سقوط هواپیماهایش ادعاهای مختلفی را مطرح کرد، عنوان داشت: ما ادعاهای عجیب عراقی ها را می شنیدیم و می خندیدیم.

امیر اراسته گفت: شهید ستاری قرارگاه اعلام نشده پدافند هوایی را مدیریت کرد و هماهنگی کاملی بین واحدهای ارتش وجود داشت  و اعتقاد دارم قرارگاه رعد توسط شهید ستاری اداره می شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد:کار پدافند بسیار سخت است و حالا از سطح مقطع یک کبوتر در هدف ها و سقف های مختلف هدف دارید و هرجایی که دشمن بتواند اثر بگذارد هدف است.

وی با اشاره به حملات نامردهای سعودی عنوان داشت: آن ها از این حملات همچون داعش بهره می برند و پدافند یکی از نیروهای هجومی و راهبردی است.

امیر اراسته تصریح کرد: هواپیمایی که ۳۲۰۰ کیلومتر برد دارد یک سلاح راهبردی است و نیرویی که ان را سرنگون کند راهبردی خواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .