تبیان، دستیار زندگی
فرمانده سپاه خراسان جنوبی: مشکل ما با آمریکا مبنایی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ما با آمریکا مشکل مبنایی داریم

اقتصاد ستون فقرات جامعه است باید در جهت تقویت این قسمت مهم از جامعه اقدام کنیم، امام همواره بر قشر اصناف تاکید کردند و اولین قشری که در حوزه دفاع مقدس شرایط را درک کرد و پای کار آمد بسیج اصناف بود.

بخش سیاست تبیان

غیاثی

سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی روز یکشنبه در اجلاس عمومی مجمع سالانه شوراهای بسیج اصناف خراسان جنوبی در بیرجند گفت: در این مدت تهدیدات زیادی از طرف استکبار جهانی در مسیر انقلاب ایجاد شد و هرکدام از این تهدیدات می توانست یک انقلاب نوپا را از میدان خارج کند.
وی اظهار کرد: همواره باید مراقب دشمنی های آمریکا باشیم،راهبرد، تاکتیک و مبانی سه عامل در حوزه دشمن است و ما در دو حوزه تاکتیک و راهبرد شاید بتوانیم با آمریکا توافقی داشته باشیم اما بر سر مبانی و آموزه های دینی و اسلامی که زور و ظلم بر نمی تابد نقطه تلاقی نداریم و همواره مسیر ما در تقابل با آمریکا ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: محتوای حاکمیت دینی ما اسلامی است و توجه به آموزه های دینی در پیشبرد اهداف انقلاب ضروری ست.
غیاثی گفت: 37 سال از عمر انقلاب می گذرد و ساده به دست نیامده است و حکومت ولایی ما امروز به حاکمیت امام عصر(عج) تنها حکومت ولایی است که در طول تاریخ اسلام توانسته بیش از سه دهه عمر کند.
وی افزود: اگر صدر اسلام بررسی شود می بینیم که پیامر(ص) 10 سال حکومت کرد، علی (ع) پنج سال و امام حسن مجتبی (ع) هشت ماه حکومت کردند و دیگر حکومت ولایی شکل نگرفت، امروز حکومت ولابی ما 37 سال از عمرش به رهبری امام معصوم(ع) و نواب ایشان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری می گذرد و مسیر خود را به درستی می پیماید.
وی اظهار کرد: ایامی مثل دهه فجر بیشتر یادآوری است که قدر نعمت را بدانیم،خداوند متعال در اعطای نعمت ها سنتی دارد به بعضی موجودات مثل فرشتگان نعمت را یکجا داد و دیگر آنها را ارتقا نداد اما امتیاز انسان این است که نعمت ها را به انسان می دهد و اگر انسان قدرشناس نعمت باشد نعمتش افزون می شود و گرنه باید منتظر کیفر باشد.
غیاثی اضافه کرد: مردم ما قدر انقلاب اسلامی را به خوبی می دانند و در همه عرصه ها همیشه مشارکت جدی دارند در انقلاب بعد از توکل و عنایت خداوند متعال نقش مردم و رهبری در جاودانگی آن اثربخش است.
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همه انقلاب های رخ داده در جهان با حمایت یک ابرقدرت شکل گرفته مثل انقلاب های چین، کوبا و ویتنام، اما انقلاب اسلامی ما بدون حمایت ابرقدرت ها سرپا ایستاده و 1.5 میلیارد مسلمان جهان هویت خود را از انقلاب ما کسب کردند.
وی افزود: ایام الله دهه فجر بهانه ای ست که بیشر به بحث هدایت و رهبری امام راحل پرداخته شود تدبیر امام روز 12 بهمن در به خیابان کشاندن مردم توطئه شاه و آمریکا را نابود کرد، زمانی که امام آمدند حکومت نظامی بود شرایط حساس بود و هیچ عقل منصفی نمی توانست بگوید که حکومت نظامی باید بشکند، وقتی مرحوم آیت الله طالقانی با امام تماس می گیرند و از ایشان در خصوص آمدن مردم به خیابان در شرایط حکومت نظامی می پرسند و امام به ایشان جواب می دهد، مرحوم طالقانی به محافظش می گوید امام چیزهایی را درک می کند که ما متوجه نمی شویم و امام بار سوم به ایشان می گوید، اگر امام عصر(عج) امر کرده باشند شما شک دارید که مردم نباید به خیابان بیایند و اعتقاد ما این است که امام متصل به ماورایی است که توانسته اینگونه تدبیر کند.
وی اظهار کرد: شب قبل از 12 بهمن شرایط شهرهای بزرگ بسیار ملتهب بود و آمریکا می خواست کودتا کند و مدرسه علوی که امام در آنجا ساکن بودند، بمب باران کند و مراکز اساسی نظامی را نابود و کودتای کند .
غیاثی افزود: اما امام()ره) با صدور فرمان راهپیمایی مردم در خیابان، توطئه آمریکا را نقش بر آب کردند، اگر این فرمان امام نبود مدرسه علوی توسط آمریکا بمب باران می شد و همه زحمت های امام و مردم از بین می رفت همین بس که امام ظرف 10 روز توانست پیروز شود و این موضوع برای آمریکا یک پدیده درک نشده بود.
وی یادآور شد: آمریکا با حضور فیزیکی خود در ایران که لانه جاسوس بود نتوانست این پدیده انقلاب را درک کند و رییس سازمان سیا به رییس جمهوری آمریکا می گوید که ما با یک پدیده تعریف نشده مواجه شدیم که در محاسبات مادی ما نمی گنجد، ما باید به خود افتخار کنیم که توانستیم این نعمت انقلاب را به دست آوریم.
غیاثی گفت: امروز تدابیر امام به بار نشست و هر کدام از ما در یک جایگاهی برای دفاع از انقلاب تلاش می کنیم باید قدر این نظام و انقلاب را بدانیم و با تحلیل زوایای زندگی امام خودمان در هر جایگاهی که هستیم از مقام معظم رهبری پیروی کنیم.
وی افزود: امروز ایران اسلامی یک الگوی منطقه ای است و جدای از اینکه تاثیر جدی در منطقه داریم و دشمنی آمریکا با ایران اسلامی به این دلیل است که آنها می دانند کشور ما در معادله حال و آینده دنیای کنونی تاثیر گذار است.
وی اظهار کرد: ما نیازمند تعامل بشتر با اصناف هستیم و باید در راستای منویات امام و رهبری توسط افرادی با اراده و مصمم حرکت کنیم.
غیاثی اضافه کرد: نقش اصناف به عنوان یک قشر راهبردی تاثیر زیادی در جامعه دارد که بسیج اصناف می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.
وی ادامه داد: اقتصاد ستون فقرات جامعه است باید در جهت تقویت این قسمت مهم از جامعه اقدام کنیم، امام همواره بر قشر اصناف تاکید کردند و اولین قشری که در حوزه دفاع مقدس شرایط را درک کرد و پای کار آمد بسیج اصناف بود.
غیاثی گفت: یکی از مهمترین اقشار اثر بخش حوزه دفاع مقدس اصناف بودند و به عنوان رزمنده و یا حامیان مالی فعال بودند و امروز هم اصناف باید تعامل تعریف شده با مردم داشته باشند.
وی افزود: ما به عنوان بسیج می توانیم در تولید به خصوص در ر وستاها موثر باشیم خیلی خوشبین نیستم که در دو نسل دیگر جوانان دیگر مفهوم روستا ر ادرک کنند، که باید ارتباط با روستا را برقرار کنیم و در سپاه هم با نگاه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال قصد احیا و شکوفایی روستا ها را دارد.
وی اظهار کرد: اگر مردم ما توانستند هشت سال دفاع مقدس را مدیریت جهادی کنند می توانند عرصه اقتصاد مقاومتی را هم مدیریت کنند، خراسان جنوبی از لحاظ منابع کمبود ندارد متولیان استان باید با همکاری تمام دستگاه ها مربوط و با ایجاد هماهنگی لازم به رشد اقتصاد استان کمک کنند.
وی یادآور شد: در خراسان جنوبی شرایط نسبت به دیگر استان ها بسیار خوب است اما نباید از پیشگیری غافل شد در حوزه امر به معروف ونهی از منکر باید برنامه داشته باشیم در شهر های بزرگ مثل مشهد افرادی از جنس خود کسبه معتمد مردم را آموزش دادیم و بدون اینکه نیرویی از بسیج و یا نیروی انتظامی ورود کند این کار را می کردیم و در اینجا هم باید به همین شکل مدیریت شود.
وی اضافه کرد: نماز اول وقت بسیار مهم است، اگر خودمان عامل باشیم برکات آن را خواهیم دید و بسیج اصناف می تواند در زمینه معروف مثل نماز پیشقدم باشد تا یک بازار متعارف اسلامی داشته باشیم.
وی یادآور شد: امروز بیش از 320 هزار نفر بسیجی در خراسان جنوبی داریم، اگر هر نفر در هر ماه سی هزار ریال برای جبهه مقاومت کمک بکنند بسیاری از مشکلات مادی رزمندگان رفع می شود و در زندگی افراد برکت ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: امروز اگر شهدای حرم نبودند باید با تروریست ها در همدان و کردستان می جنگیدیم برخی افراد که از زاویه سیاسی نگاه می کنند می گویند چرا جوانان ما به سوریه یا عراق و ... می روند در حالیکه هدف آمریکا، اسرائیل، عربستان و قطر نابودی انقلاب اسلامی است.
غیاثی گفت: مقام معظم رهبری دو سخنرانی داشتند یکی 14 دی و دیگری 19 دیماه سال جاری برای مردم قم که ایشان تکلیف ما را در انتخابات شفاف روشن کردند و ماندگاری انقلاب را منوط به انتخابات ذکر کردند، یکی از کانال های نفوذ دشمن انتخابات است حضور حداکثری و انتخاب اصلح مورد تاکید جدی ایشان است.
وی افزود: نباید بگذاریم مجلسی مثل مجلس ششم رقم بخورد که حاکمیت دوگانه و موضوعاتی از این دست را مطرح کنند و وقت مردم و مجلس را بگیرند و این یک آسیب برای آینده است و باید به جمع بندی برسیم و با مشورت از معتمدان جامعه هدف را دنبال کنیم و با مطالعه فرد اصلح ر انتخاب کنیم.
وی اظهار کرد: باید نماینده ای را انتخاب کنیم که ساده زیستی استکبار ستیزی،تقوا و توجیه بودن نسبت به جامعه و حامی نظام و انقلاب و رهبری بودن از ویژگی هایش باشد تا مجلسی شکل بگیرد که در راستای اهداف انقلاب پیش برود.
وی یادآور شد: همه تلاش بسیجیان در راستای نهضت انتظار آقا است و اگر اصناف از کار و زندگی خود می گذرند و در کسوت بسیج برای نظام و انقلاب خود را هزینه می کنند افراد لایقی هستند که همیشه باید از ارزش های نظام و حاکمیت دینی در برابر حملات ناجوانمردانه دشمنان خارجی دفاع کنیم.



منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .