تبیان، دستیار زندگی
مقام ارشد اروپایی: ترکیه باید موج مهاجرت به اروپا را متوقف کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترکیه موج مهاجرت به اروپا را متوقف کند

ترکیه نیازمند تغییر رفتار خود است. کنترل خشونت ها در جنوب شرقی ترکیه عذر موجهی برای گشت نزدن در سواحل غربی این کشور و همکاری نکردن با کشور یونان نیست.

بخش سیاست تبیان

مقام ارشد اروپایی: ترکیه باید موج مهاجرت به اروپا را متوقف کند.به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علارغم توافق 9 آذر ماه میان آنکارا و اتحادیه اروپا برای کاهش موج مهاجرت آوارگان به اروپا، سیل مهاجرت به یونان ادامه دارد. یوهانس هان، کمیسر اروپا اعلام کرد ترکیه باید نتایج توافق برای کاهش مهاجرت به اروپا را در اجلاس سران این قاره در 29 بهمن ارائه دهد.

وی در این باره افزود: توافق اتحادیه اروپا برای اقدام عملی ترکیه درباره مهاجران بیش از دو ماه قبل صورت گرفت. با این وجود، هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش تعداد مهاجران تاکنون دیده نشده است. شکی وجود ندارد که ترکیه باید اقدام بیشتری انجام دهد.

کمیسر اروپا تاکید کرد: ترکیه نیازمند تغییر رفتار خود است. کنترل خشونت ها در جنوب شرقی ترکیه عذر موجهی برای گشت نزدن در سواحل غربی این کشور و همکاری نکردن با کشور یونان نیست.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گزارشی درباره پیشرفت ترکیه در اجرای پیمان مهاجرت منتشر خواهد کرد. سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر که از جنگ و بی ثباتی فرار می کردند، از شمال آفریقا و خاورمیانه خود را به اروپا رساندند. با این حال، علارغم زمستان و هوای سرد، موج مهاجرت به اروپا کاهش نیافته است.

هان در پایان درباره هزینه شکست توافق مهاجرت با ترکیه گفت: در صورت شکست این توافق، فشار برای یافتن راه حل های دیگر افزایش خواهد یافت. بازگشت به دوره ای که مرزهای کشورهای اروپایی دارای حصار بود مخالف قوانین اتحادیه اروپا درباره آزادی شهروندان برای عبور از مرزهای کشورها برای زندگی و کار است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .