تبیان، دستیار زندگی
بزودی بینی آل سعود در یمن به خاک مالیده خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آل سعود در یمن زمین می خورَد

آل سعود خود را بازنده این جنگ می داند و در صحنه داخلی هم دچار مشکل و تزلزل شده و پیش بینی ها این است که طی چند سال آینده رژیم آل سعود از هم فرو می پاشد.

بخش سیاست تبیان

یمن

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ " رضا سراج" کارشناس مسائل سیاسی در همایش سه هزار نفری بسیج دانشجویی گفت: یقین بدانید بینی آل سعود بزودی در یمن به خاک مالیده خواهد شد و سقوط آل سعود را جشن خواهیم گرفت.


سراج افزود: آمریکایی ها از ده سال پیش این مسئله را پیش بینی کرده بودند که ایران قدرت نوظهور جدیدی در منطقه است.


وی با اشاره به این نکته که در حوزه های مختلف آل سعود تبادل مقابله با ایران را ندارد تصریح کرد: پیروزی از آن ایران است و صحنه یمن که بنا بود آل سعود در آن مقاومت را سرکوب کند امروز به باتلاقی برای آل سعود در یمن شده است.


 سراج ادامه داد: آل سعود خود را بازنده این جنگ می داند و در صحنه داخلی هم دچار مشکل و تزلزل شده و پیش بینی ها این است که طی چند سال آینده رژیم آل سعود از هم فرو می پاشد.

 کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این نکته که جریان نفوذ مسیر راه غلط را در پیش گرفته اند و به دنبال کلید در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند اظهار داشت: نظم منطقه مدیریت آمریکا را در منطقه خاورمیانه به پایان خواهد رساند و این واقعیت استراتژیک است از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به بدترین شرایط امروزی تبدیل خواهد شد.


سراج با اشاره به اینکه امروزه مقاومت نیازی به شلیک و موشک ندارد اظهار داشت: آنها کافی است فقط یک چاقو به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب کنند و باعث نابودی این رژیم فاسد گردند.

وی ادامه داد: امروز ترکیه دیگر بازیگر منطقه آمریکا در بدترین شرایط امنیتی و اقتصادی قرار گرفته و آمریکا نقشه و فروپاشی عربستان را طراحی کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا برای مهار فرصت های راهبردی در منطقه چشم طمع به انتخابات در ایران بود تا از این طریق در ایران به اصطلاح تحول ایجاد کند و آنها به دنبال این هستند که از طریق گسترش نفوذ در ایران و ایجاد دوگانگی در حاکمیت و جامعه ایران را از درون مهار کنند و به جای پاسخ دادن به دخالت در منطقه می خواهند دخالت در منطقه را به گردن ایران بیاندازند.


وی با اشاره به این نکته که آمریکا در منطقه معادلات بسیاری را برای نفوذ ایران در منطقه طرح ریزی کرده ادامه داد: بازگشت پول های بلوکه شده و برداشتن تحریم ها به شرط عقب نشینی ایران از نفوذ در منطقه و دخالت در کشورهای حوزه مقاومت است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: انتخابات مجلس دهم اهمیت ویژه و راهبردی دارد و اگر مجلس با مختصات سازش و بزک کردن آمریکا و ملت های اروپایی شکل بگیرد باعث جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و فرصت سوزی برای ایران خواهد شد.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای امنیت ملی فرمودند براساس سخنان امام راحل مردم مبارزه با استکبار مسئله فلسطین و توجه به مستضعفین جز مسائل اصلی ماست و نباید فراموش شود از ترکیب آن هندسه انقلاب شکل می گیرد.

سراج با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: انتخابات آینده انتخابات مهمی برای کشورمان است و جریانی که معتقد به تعامل با کدخدا است کلید حل مشکلات را در آمریکا و کشورهای اروپایی می بینند و این مسئله باید اصلاح شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .