تبیان، دستیار زندگی
محمد جواد حق شناس : ما در چهارسال آینده با آمدن جمهوریخواهان در سه مرکز اصلی قدرت و تصمیم سازی آمریکا به طور قطع با وضعیت دشوارتری در عرصه سیاست خارجی و تعاملات بیرونی رو به رو هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با آمدن جمهوریخواهان وضع دشوارتر می شود

محمد جواد حق شناس : ما در چهارسال آینده با آمدن جمهوریخواهان در سه مرکز اصلی قدرت و تصمیم سازی آمریکا به طور قطع با وضعیت دشوارتری در عرصه سیاست خارجی و تعاملات بیرونی رو به رو هستیم.

بخش سیاست تبیان

ترامپ، جمهوریخواه، انتخابات، سیاست، سیاست خارجی، بین الملل، آمریکا، برجام، حق شناس، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا ، محمد جواد حق شناس درباره روی کارآمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا افزود: در این شرایط ما نیازمند هوشمندی، دقت نظر، تمرکز در سیاست خارجی به جای تشدد آرا و لزوم ارائه یک صدای واحد از مجموعه سیاست خارجی در جمهوری اسلامی هستیم.
وی افزود: انتخابات آمریکا شاید یکی از مهمترین انتخاباتی است که هر چهارسال یکبار وقتی رخ می دهد آثار و تبعاتش فقط دامنگیر خود آمریکا نیست.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با توجه به نقشی که این کشور در حوزه قدرت، چه در حوزه تکنولوژی و چه در حوزه های نظامی، اقتصادی و بین الملل دارد طبیعی است که آثار و تبعاتش از مرزهای متعارف آمریکا فر اتر می رود و حتی تا اقصی نقاط دنیا را در بر می گیرد.
حق شناس افزود: از آن جایی که به هر حال بعد از انقلاب اسلامی ایران، شاهد یک تقابل آشکار و به نوعی یک تخاصم بین ایران و آمریکا بودیم، طبیعی است که انتخابات آمریکا در ایران نیز مورد توجه و تعقیب قرار می گیرد.
وی ادامه داد: انتخابات آمریکا به خصوص با توجه به فضایی که ما در توافق با گروه 1+5 داشتیم و با توجه به نقش محوری آمریکا، به طور طبیعی آثار جدی تر را به دنبال دارد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: یکی از اتفاقاتی که در انتخابات آمریکا افتاد این است که از سال 1928 تا امروز بی سابقه بوده است که مجلس نمایندگان، سنا و کاخ سفید هر سه در اختیار یک حزب قرار بگیرد و این یکی از اتفاقات نادری است که رخ داده است و به نظر می رسد یک مقدار در عرصه سیاست خارجی کار مشکل می شود.
دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که نتایج آن چهارشنبه گذشته اعلام شد بر رقیب خود هیلاری کلینتون از حزب دموکرات پیروز شد. ترامپ با شعار «تغییر» در این انتخابات شرکت کرده بود.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .