تبیان، دستیار زندگی
پادگان نظامی «عین الحاره» در منطقه «عسیر» عربستان در مرز با یمن با تجهیزات مدرن به دست ارتش یمن و کمیته های مردمی افتاد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصرف پادگان‌مرزی‌سعودی به‌دست نیروهای یمنی


پادگان نظامی «عین الحاره» در منطقه «عسیر» عربستان در مرز با یمن با تجهیزات مدرن به دست ارتش یمن و کمیته های مردمی افتاد.

یمن

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الحدث نیوز»، یک منبع آگاه روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: در این پادگان 45 دستگاه تانک، 55 دستگاه خودرو «هامر»، چندین قبضه توپ و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و 465 فروند موشک دور برد زمین به زمین وجود داشته است.

در پی این حمله، بیش از 50 سرباز عربستانی کشته و افزون بر 40 نفر نیز اسیر شدند.

نوار مرزی عربستان و یمن به تازگی شاهد درگیرهای پراکنده میان نیروهای عربستان و انصارالله از جمه در نجران در جنوب غربی عربستان بوده است.

از سوی دیگر توپخانه عربستان سعودی مستقر در مناطق نجران و جازان، استان های مرزی را گلوله باران کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور نابود و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.

در این پادگان 45 دستگاه تانک، 55 دستگاه خودرو «هامر»، چندین قبضه توپ و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و 465 فروند موشک دور برد زمین به زمین وجود داشته است

با آل‌سعود را تا پایان تجاوز ادامه می‌دهیم 
 «حسن مالک الراشد» عضو ارشد انصارالله ادامه تجاوز سعودیها به یمن را مانع اصلی دستیابی به راه حلی سیاسی برای حل بحران این کشور دانست و بر ادامه مبارزه با آل‌سعود تا زمان پایان تجاوز تأکید کرد.

«حسن مالک الراشد» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن به ادامه تجاوز نظامی آل سعود به این کشور اشاره کرده و گفت: این تجاوز عامل اصلی عدم دستیابی به راه حلی سیاسی برای حل بحران کشور است.

وی با بیان اینکه مردم و احزاب مختلف یمن به مبارزه با سعودیها تا زمان پایان تجاوز نظامی آنها ادامه می دهند، تصریح کرد: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن تا این لحظه هیچ طرحی را مبنی بر برقراری آتش بس در کشور ارائه نکرده است.

الراشد با اشاره به نقش گسترده نیروهای مردمی در مبارزه با نظامیان سعودی اظهار داشت: نیروهای مردمی دوشادوش اعضای جنبش انصارالله با نظامیان متجاوز سعودی در حال نبرد هستند.

وی در پایان تصریح کرد: آل سعود و تروریست های القاعده از هرگونه آتش بس احتمالی که در یمن برقرار شود، سوء استفاده های سیاسی خواهند کرد.

فراوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : ایرنا/ تابناک

مطالب مرتبط:

 اویس خمینی را بشناسید

پیشنهاد میلیونی عربستان به «عبدالله صالح»

ریشه‌ جنگ‌های دولت یمن با حوثی‌ها