تبیان، دستیار زندگی
تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم ایا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرها از مذاکره ظریف و کری


تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم ایا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.
"محمد جواد ظریف" گفت: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم ایا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.
ظریف و کری

محمد جواد ظریف پس از پایان نشست هسته ای یک روزه ژنو با بیان اینکه اختلافات موجود میان طرف های مذاکره هم فنی و هم سیاسی است افزود: به نظر می رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه حل هایی که در لوزان به توافق رسیدیم ، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسایل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانیم .
وی با اشاره به اینکه همچنان نکات اختلافی متعددی وجود دارد اضافه کرد: در نشست های متعدد تلاش خواهد شد تا این اختلافات به حداقل برسد و در جلسه اینده وزرا بررسی شود.
ظریف در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی شامل چه موضوعاتی است گفت: این موضوعات به طور عمده همان اختلافاتی است که در بحث های‌ عمومی مطرح است.
وی همچنین درباره دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی گفت: در این باره دیدگاههایی را‌ از قبل مطرح کرده ‌بودیم و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند و ما هم در این باره تاکید کردیم و قرار شد راهکارهای دیگری برای حل و فصل‌ ان بررسی شود.
براساس اعلام مذاکره کنندگان کشورمان نشست بعدی هسته ای پنجشنبه همین هفته در سطح معاونان و کارشناسان در وین برگزار خواهد شد.

عراقچی در ژنو: اختلافات همچنان باقی است

مهر،سیدعباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از پایان مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و امریکا در ژنو گفت: در این نشست در حضور وزرای خارجه ایران و امریکا یک بار دیگر به طور کامل همه موضوعات مرور شد با این شرایط همچنان اختلافات و تفاوت ها باقی است.

وی در گفتگو باخبرگزاری صداوسیماافزود: قرارشد دور بعدی مذاکرات پنج شنبه این هفته با حضور معاونان و کارشناسان پنج بعلاوه یک با ایران در وین ادامه یابد. مذاکرات وزرای خارجه ایران و امریکا در ژنو پایان یافت.

نظر می رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه حل هایی که در لوزان به توافق رسیدیم ، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسایل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانیم

شنیده ها حکایت از آن دارد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب پس از پایان مذاکراتش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ،‌ عازم مادرید پایتخت اسپانیا خواهد شد.

در همین ارتباط تیم مذاکره کننده ایران نیز پس از پایان این مذاکرات ژنو را به مقصد کشورمان ترک خواهد کرد.
کری: مذاکرات بسیار خوبی داشتیم

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از پایان دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش، این مذاکرات یک روزه را «بسیار خوب» توصیف کرد. کری و ظریف امروز به مدت بیش از ۶ ساعت در شهر ژنو سوئیس گفت‌وگو کردند.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود که کری در دیدارش با ظریف در مورد «لزوم صدور مجوز بازرسی‌ها» صحبت می‌کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم از نحوه برداشته شدن تحریم‌ها، به عنوان دیگر موضوع مورد بحث یاد کرده بود.

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ برای رسیدن به توافق نهایی، که مولفه‌های کلیدی آن روز ۱۳ فروردین مشخص شد، تا ۱۰ تیر ماه زمان دارند. قرار است معاونین وزرای خارجه و کارشناسان طرفین روز پنج‌شنبه در شهر وین اتریش مذاکرات را ادامه دهند

فرآوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : فارس/ مهر/ الف