تبیان، دستیار زندگی
ظهر روز جمعه یک تروریست انتحاری سعودی قصد داشت با لباس زنانه وارد قسمت بانوان مسجد امام حسین(ع) در دمام شود؛ ولی پس از آنکه توسط نیروهای کمیته مردمی که برای حمایت از مسجد تشکیل شده است شناسایی شد، سعی کرد از دست نیروهای مردمی بگریزد. این تروریست سرانجام خ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین اخبار از انفجار مسجد الدمام


ظهر روز جمعه یک تروریست انتحاری سعودی قصد داشت با لباس زنانه وارد قسمت بانوان مسجد امام حسین(ع) در دمام شود؛ ولی پس از آنکه توسط نیروهای کمیته مردمی که برای حمایت از مسجد تشکیل شده است شناسایی شد، سعی کرد از دست نیروهای مردمی بگریزد. این تروریست سرانجام خودش را در پارکینگ مسجد منفجر کرد که بر اثر آن ۳ نفر از جمله عبدالجلیل الاربش و محمد العیسی شهید شدند.

گروه تروریستی داعش با انتشار یادداشتی در صفحه رسمی خود در توئیتر مسئولیت حمله انتحاری به مسجد امام حسین (ع) در الدمام واقع در الشرقیه عربستان  را بر عهده گرفت.

مسجد الدمام

در جریان این حمله انتحاری به پارکینگ مسجد چهار نفر شهید و 11 نفر زخمی شدند.

این در حالی است که داعش مسئولیت انفجار تروریستی هفته گذشته مسجد امام علی (ع) در القطیف را نیز بر عهده گرفته بود.

تظاهرات گسترده در الدمام عربستان
به دنبال وقوع انفجار انتحاری در مسجد امام حسین(ع) در شهر الدمام واقع در منطقه الشرقیه عربستان، که روز جمعه رخ داد، این شهر شاهد تظاهرات گسترده مردمی در محکومیت این اقدام تروریستی بود.

در جریان این حمله تروریستی در پارکینگ مسجد امام حسین (ع) سه نفر شهید و ۱۱ نفر زخمی شدند.

این انفجار دقیقا یک هفته پس از انفجاری مشابه در القطیف عربستان رخ داد.

واکنش تهران به انفجار امروز در دمام عربستان
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در شهر دمام عربستان را محکوم نمود .

افخم با اشاره به جنایت تروریستها در دوهفته متوالی در جمع نمازگزاران جمعه منطقه شرقیه ؛ بکارگیری همه تدابیر و امکانات جهت پیشگیری از این گونه حوادث و مقابله جدی با کسانی که امنیت و ثبات منطقه را نشانه رفته و در صدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند مورد تاكید قرار داد.

افشاگری مجتهد درباره حمله تروریستی به مسجد دمام

فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، شهرت و هواداران بسیاری را در این کشور کسب کرده است، تأکید کرد که نیروهای امنیتی سعودی در جلوگیری از ورود فرد انتحاری به مسجد دمام نقشی نداشتند.

افخم با اشاره به جنایت تروریستها در دوهفته متوالی در جمع نمازگزاران جمعه منطقه شرقیه ؛ بکارگیری همه تدابیر و امکانات جهت پیشگیری از این گونه حوادث و مقابله جدی با کسانی که امنیت و ثبات منطقه را نشانه رفته و در صدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند مورد تاكید قرار داد

به گزارش شبکه العالم، پس از حمله تروریستی روز جمعه به مسجد دمام، "مجتهد" در توئیتر خود نوشت: این کمیته‌های مردمی بودند که مانع از ورود فرد انتحاری به مسجد شدند و نیروهای امنیتی نقشی در این ماجرا نداشتند.

وی افزود: گرفتاری در جنگ یمن و شکست امنیتی در منطقه الشرقیه موجب می شود که شماری از سران ارشد خاندان حاکم به صورت جدی درباره تعیین احمد بن عبدالعزیز و کنار گذاشتن تیم کنونی بیندیشند.

مجتهد تأکید کرد: آنان قبل از مرگ عبدالله (پادشاه سابق) اطمینان داشتند که سلمان احمد را به عنوان ولیعهد تعیین خواهد کرد زیرا سلمان به صورت جدی به او وعده داده بود که چنین کاری انجام دهد؛ ولی پس از آن با تثبیت مقرن و برکناری او و تعیین فرزند سلمان، غافلگیر شدند.
مجتهد اظهار داشت که پس از آن حرف و حدیث هایی درون خاندان حاکم مطرح شد ولی کسی جرأت نداشت این موضوع را در حضور پادشاه بیان کند زیرا از این می ترسند که به ایجاد اختلاف در خاندان متهم شوند.

فراوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان



منابع : تابناک /الف/ جهان نیوز