تبیان، دستیار زندگی
آخرین اخبار از حرکت تروریستی و انفجار در مسجد امام علی امام علی علیه السلام قطیف عربستان.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویر عامل انتحاری در مسجد قطیف


 آخرین اخبار از حرکت تروریستی و انفجار در مسجد امام علی امام علی علیه السلام قطیف عربستان.

کاربران فعال داعش در توئیتر تصویر عامل انتحاری در مسجد امام علی علیه السلام قطیف عربستان را منتشر کرده اند.

عامل انتحاری

براساس پست هایی که توسط کاربران فعال داعش در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده عامل انتحاری در قطیف عربستان که منجر به شهادت ۱۹ مسلمان شیعه در مسجد امام علی علیه السلام شد فردی به نام ابوعلی الزهرانی بوده است.

در این انفجار نوزده نفر کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند و مسئولان بیمارستان از شهروندان خواسته اند برای اهداء خون مراجعه کنند.
گزارش وزارت کشور عربستان از حملۀ انتحاری در مسجد شیعیان قطیف
شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که در حمله انتحاری در مسجد القدیح در منطقۀ قطیف عربستان نوزده نفر شهید و صد نفر مجروح شدند، مسئولان بیمارستان از شهروندان خواسته اند برای اهداء خون مراجعه کنند.

نمازگزاران بلافاصله در تجمعی خودجوش این انفجار تروریستی را به شدت محکوم کردند و همزمان با ولادت امام حسین علیه السلام فریاد لبیک یا حسین علیه السلام سردادند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی نیز اعلام کرد انفجار در مسجد امام علی بن ابیطالب علیه السلام در شهر القدیح در استان القطیف همزمان با برگزاری نماز جمعه رخ داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی، وی افزود: فردی کمربند انفجاری را که زیر لباس هایش پنهان کرده بود منفجر کرد که باعث کشته شدن او و شهادت نوزده نفر از نمازگزاران شد.

وزارت کشور عربستان تاکید کرد از هیچ تلاشی برای تعقیب و بازداشت عاملان این جنایت تروریستی فروگذار نخواهد کرد.

وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که در حمله انتحاری در مسجد القدیح در منطقۀ قطیف عربستان نوزده نفر شهید و صد نفر مجروح شدند، مسئولان بیمارستان از شهروندان خواسته اند برای اهداء خون مراجعه کنند


این سخنگو خاطر نشان کرد: مزدوران وابسته به فتنه انگیزان که به دنبال ضربه زدن به وحدت و انسجام جامعه عربستان هستند در این اقدامات دست دارند.

منابع خبری اعلام کردند که عامل انتحاری در مسجد امام علی علیه السلام در استان قطیف عربستان لباس پاکستانی پوشیده بود.
پایگاه خبری «البحرین الیوم» نیز به نقل از شاهدان اعلام کرد که عامل انفجار در مسجد امام علی علیه السلام در منطقه «القدیح» در استان قطیف لباس پاکستانی پوشیده بود و خود را در رکعت اول نماز منفجر کرد.
ایران خواستار شناسایی و محاکمه عاملان جنایت انفجار مسجد قطیف عربستان‌ شد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت عملیات تروریستی علیه نمازگزاران در استان قطیف عربستان خواستار شناسایی و مجازات عاملان آن شد.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان عملیات تروریستی علیه نمازگزاران مسجد امام علی علیه السلام در منطقه القدیح استان قطیف عربستان را که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد٬ شدیداً محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر لزوم شناسایی و مجازات عاملان خاطرنشان کرد:‌ مقابله و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی و عدم ماجراجویی‌های خارجی و توقف تحمیل هزینه‌های جبران ناپذیر به ملت‌های منطقه گام‌های ضروری است که باید در اولویت قرار گیرد.
داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته که با واکنش های زیادی همراه بوده و در داخل و خارج عربستان به شدت محکوم شده است.

کوچکترین شهید انفجار مسجد شیعیان عربستان + عکس

شهیدحیدر جاسم المقیلی

شهید «حیدر جاسم المقیلی» 5ساله، کوچکترین شهید عملیات انتحاری داعش میان نمازگزاران مسجد امام علی(ع) شهر «القدیح» در استان قطیف عربستان بود.

فراوری: امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : فارس/ خبر/ الف/تسنیم


مطالب مرتبط:

عکسی که خشم ملت عربستان رابرانگیخت
اهالی قطیف در فکر جدایی از عربستان

تشدید موج ناآرامی ها در عربستان