تبیان، دستیار زندگی
کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما لایحه جدید مجلس سنا در خصوص توافق هسته ای با ایران را وتو خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوباما لایحه ضد ایران را وتو می کند


کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما لایحه جدید مجلس سنا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران را وتو خواهد کرد.

اوباما

به نقل از خبرگزاری رویترز کاخ سفید روز شنبه با اشاره به لایحه جدید چند سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی در خصوص توافق هسته‌ای اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این لایحه را وتو خواهد کرد.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این‌باره گفت: رئیس جمهور به روشنی مشخص کرده است که اکنون زمان آن نیست که کنگره بخواهد قوانین جدید علیه ایران صادر کند و اگر این لایحه برای رئیس‌جمهور فرستاده شود آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش رویترز، چند تن از سناتورهای آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات عصر روز جمعه لایحه‌ای جدید ارائه کردند که کنگره را ملزم می‌کند هر توافق هسته‌ای با ایران را مورد بازبینی قرار دهد. این لایحه همچنین به کنگره اجازه می‌دهد با لغو تحریم‌های ایران در یک توافق هسته‌ای نهایی مخالفت کند.

رئیس جمهور به روشنی مشخص کرده است که اکنون زمان آن نیست که کنگره بخواهد قوانین جدید علیه ایران صادر کند و اگر این لایحه برای رئیس‌جمهور فرستاده شود آن را وتو خواهد کرد

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز تأکید کرده بود اکنون زمان تصویب قوانین جدید علیه ایران نیست چون این اقدام به روند مذاکرات هسته‌ای آسیب می‌زند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود که باید به مذاکره‌کنندگان‌مان بهترین شانس موفقیت را داد نه این‌که تلاش‌های آنها را پیچیده‌تر کرد.

این لایحه علاوه بر این از دولت آمریکا می‌خواهد که جزئیات هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را در اختیار کنگره قرار دهد و کنگره 60 روز فرصت دارد تا آن را مورد بازبینی قرار دهد و در طول این مدت زمان اوباما نمی‌تواند تحریم‌های ایران را تعلیق یا لغو کند.

بخش سیاست تبیان


منبع: ایسنا