تبیان، دستیار زندگی
سخنان مقتدرانه و هشدار آمیز سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت لبنان در قنیطره با واکنش رسمی اسرائیل روبرو شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان نصرالله + واکنش رسمی اسرائیل


سخنان مقتدرانه و هشدار آمیز سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت لبنان در قنیطره با واکنش رسمی اسرائیل روبرو شده است.

"لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی این رژیم به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان،‌از سیاست دولت نتانیاهو در آنچه" مهار تنش با حزب الله " خواند، انتقاد کرد.

لیبرمن

"آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت :"حزب الله تلاش می کند جولان سوریه را به خط مقدم نیروهایش و پایگاهی برای حملاتش به اسرائیل همانند جنوب لبنان تبدیل کند."

لیبرمن از آنچه در پیش گرفتن سیاست مهار تنش با حزب الله توسط کابینه این رژیم انتقاد کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که از بلندی های جولان اشغالی سوریه بازدید کرده بود، مدعی شد سیاست دولت اسرائیل با انگیزه تضمین برقراری آرامش در کوتاه مدت دنبال می شود، اما در بلندمدت به امنیت و نیروی بازدارندگی اسرائیل زیان وارد خواهد کرد.

اهم سخنان سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت لبنان در قنیطره به شرح زیر است:

* سید حسن نصرالله با تمجید از شهید جهاد عماد مغنیه و دیگر شهدای مقاومت اعلام کرد وقتی نتانیاهو و یعلون خارج می شوند و رزمندگان مقاومت را تهدید می کنند، آنچه را که امام زین العابدین(ع) به یزید گفت، به نتانیاهو و یعلون می گویند که آیا می خواهید ما را از شهادت بترسانید.

* آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی و ریخته شدن آن در سرزمین قنیطره سوریه بیانگر وحدت قضیه ، سرنوشت و نبرد است. زمان شکست ها سپری شده و وارد مرحله پیروزی شده ایم.

* وی با انتقاد از اتحادیه عرب گفت اصلا نهادی به نام اتحادیه عرب وجود ندارد. نصرالله با انتقاد از سیاست‌های رژیم های عربی و اتحادیه عرب خاطر نشان کرد اسرائیل از شکاف ها و اختلافات عربی و اسلامی و غیبت کشورهای عربی و حتی اتحادیه عرب در صحنه بهره می‌برد‎ و تصمیم گیری مستقلی را از سوی دولت‌های عربی شاهد نیستیم. تجربه جنگ ظالمانه اخیر علیه نوار غزه شاهدی بر سکوت دولت های عربی و اتحادیه عرب و نبود تصمیم گیری مستقل از سوی آنها بود.وقتی زمان نبرد با اسرائیل باشد، تصمیم گیری مستقل عربی جایی ندارد‎.

تنها دو اختلاف میان ما و اسرائیل وجود دارد، اول اینکه آنان ترسو بوده و مرد نیستند و نمی‌جنگند مگر در آبادی‌های مستحکم، آنان خیانت کردند اما مقاومت صورت به صورت پاسخ دادند، اختلاف دوم این است که اسرائیلی‌ها جرئت برعهده گرفتن عملیات خود را پیدا نکردند اما مقاومت مستقیما پس از انجام عملیات به واسطه بیانیه شماره یک این عملیات را برعهده گرفتند.

* سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد روز یکشنبه پیش از ظهر،‌بالگردهای اسرائیلی دو خودرو غیر نظامی را هدف قرار دادند که به شهادت برادران ما منجر شد که در حال انجام ماموریت بودند. دشمن تصمیم به ترور شهدای قنیطره را قبلا گرفته بود و بر آن اصرار داشت‎. تصمیم به ترور شهدای قنیطره در بالاترین سطح تصمیم گیرندگان دشمن اتخاذ شد.

* اسرائیل گمان می‌کرد که حزب الله هرگز به عملیات ترور شهدای مقاومت در قنیطره پاسخ نمی دهد و گمان می کرد که حزب الله در وضعی متزلزل و ضعیف قرار دارد. اولین اقدام غافلگیرکننده ای حزب الله برای اسرائیل اعلام اسامی شهدای مقاومت نیم ساعت پس از ترور بود‎.

* هیچ ارتباطی میان پرونده هسته ای ایران یا هر موضوع دیگر با تصمیم مقاومت در پاسخ به جنایت قنیطره وجود ندارد. هیچ یک از دوستان ما راضی به ذلت یا ریخته شدن خون ما نیستند. از همان ساعات نخست روز یکشنبه همه جهان دیدند که ما شفاف و واضح بودیم. صحبت‌ها در این خصوص بود که ایران و سوریه برای جلوگیری از پاسخ حزب الله با ما تماس خواهند گرفت، من به شما می‌گویم هیچ یک از دوستان برای ما ذلت را نمی‌پسندد و راضی نمی‌شوند که خونمان ریخته شده و ما تنها نظاره گر باشیم‎

* عملیات انجام شد در حالی که ما خود را برای بدترین احتمالات هم آماده کرده بودیم در حالی که این عملیات در سایه آماده باش کامل اسرائیل انجام شد‎. از ویژگی های عملیات شبعا این بود که در اوج آمادگی اسرائیل انجام شد.

سید حسن نصرالله

اولا (مجاهدان) ما را در روز روشن کشتند آنها را در روز روشن کشتیم، ساعت یازده و نیم در مقابل ساعت یازده و نیم، دو خودرو (از حزب الله) در برابر دوخودرو و یک مقدار بیشتر، کشته‌ها و زخمی‌ها در برابر شهدا، موشک در برابر موشک، تنها دو اختلاف میان ما و اسرائیل وجود دارد، اول اینکه آنان ترسو بوده و مرد نیستند و نمی‌جنگند مگر در آبادی‌های مستحکم، آنان خیانت کردند اما مقاومت صورت به صورت پاسخ دادند، اختلاف دوم این است که اسرائیلی‌ها جرئت برعهده گرفتن عملیات خود را پیدا نکردند اما مقاومت مستقیما پس از انجام عملیات به واسطه بیانیه شماره یک این عملیات را برعهده گرفتند.‎

* اسرائیل را در سال 2000 شکست دادیم بارها آن را شکست دادیم در سال 2006 شکست دادیم و اسرائیلی که روز چهارشنبه شکست دادیم سست تر از لانه عنکبوت است. نتیجه و خلاصه آنچه که رخ داد این است که مقاومت در لبنان در آماده باش کامل به سر می‌برد. خطاب به دشمن می‌گویم که ما را آزمایش نکنید تا شما را آزمایش نکنیم.

* اسرائیل باید خوب بفهمد که مقاومت، حکیم و باهوش و شجاع و قادر است. اگر دشمن اسرائیل اهل محاسبات است که مقاومت از جنگ می ترسد من در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره می گویم به دشمن می گویم ما هرگز از جنگ نمی ترسیم و اگر جنگی بر ما تحمیل شود به یاری خدا در آن پیروز خواهیم شد.

ما اهل جنگ روانی و تبلیغاتی نیستم، ما در میدان حرف خود را می زنیم به دوستان و حامیان مقاومت و لبنانی ها می گوییم، ما خواهان جنگ نیستیم، این حرف نشانه ترس و ضعف ما نیست، ما مجبور هستیم مقاومت نظامی آماده باشیم زیرا دشمن متجاوزی در برابر ما قرار دارد لبنانی ها باید بین دو مساله فرق قائل شوند ما با مسئولیت عمل می کنیم خواهان جنگ نیستیم.

اسرائیل را در سال 2000 شکست دادیم بارها آن را شکست دادیم در سال 2006 شکست دادیم و اسرائیلی که روز چهارشنبه شکست دادیم سست تر از لانه عنکبوت است. نتیجه و خلاصه آنچه که رخ داد این است که مقاومت در لبنان در آماده باش کامل به سر می‌برد. خطاب به دشمن می‌گویم که ما را آزمایش نکنید تا شما را آزمایش نکنیم

* امروز پس از عملیات قنیطره و عملیات مزارع شبعا می‌گویم چیزی به نام قواعد درگیری برای ما ارزشی ندارد و به آن پایبند نخواهیم بود. این حق اخلاقی ، انسانی و قانونی ما است که با تجاوزی در هر زمان و مکان مقابله کنیم و پاسخ را حق خود می‌دانیم. دشمن باید بهای تجاوزش را می پرداخت، اسرائیل از رویارویی نظامی فرار می‌کند‎ .فرق بین ترور شهدای قنیطره و ترور حاج حسن اللقیس چیست؟ پیام امروز از حالا به بعد، در صورتی که هر یک از اعضای کادر حزب الله یا هر جوانی از جوانان حزب الله، ترور شود، اسرائیل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائیلی در هر زمان و مکان و به شیوه ای که آن را مناسب بدانیم،‌ پاسخ خواهیم داد.

آنچه در مزارع شبعا روی داد، بیشتر از یک انتقام و کمتر از یک جنگ بود‎ ما با حکمت و مسئولیت ملی عمل می کنیم‎ اما اهل احساسات و هیجانات نیستیم کاروان های شهدا پیروزی را محقق می کنند و انشاءالله پیروزی های بیشتری را در آینده کسب خواهیم کرد.

فرآوری: امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : جهان نیوز/ الف