تبیان، دستیار زندگی
دو تبعه مصری مقیم آمریکا کافی شاپی را نزدیک منزل رئیس جمهور این کشور افتتاح کردند که نام آن شبیه به گروه تروریستی داعش است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کافی شاپ داعش نزدیک منزل اوباما + عکس


دو تبعه مصری مقیم آمریکا کافی شاپی را نزدیک منزل رئیس جمهور این کشور افتتاح کردند که نام آن شبیه به گروه تروریستی داعش است.

کافی شاپ داعش نزدیک منزل اوباما + عکس

"رضا لبیب " و " میشل جاد الله " اتباع مسیحیِ مصریِ مقیم نیویورک کافی شاپ خود را در چند متری منزل باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک افتتاح کرده اند و نام " ایزیس ISIS" را که نام یکی از الهه های مصر است ، برای آن انتخاب کرده اند.

ولی مساله قابل توجه این است که کلمه ISIS مخفف انگلیسی نام گروه تروریستی داعش است.

نام این کافی شاپ باعث نگرانی و وحشت رهگذران شده است، هر چند تصویر این الهه کنار نامش ترسیم شده است و دیده می شود.

صاحبان این کافی شاپ اعلام کرده اند که قصد دارند نام آن را تغییر دهند ولی پرداخت هزینه 8 هزار دلاری این کار در توانشان نیست

انتشار فیلم جدیدی از گروگان انگلیسی داعش

داعش فیلم جدیدی را از صحبتهای گروگان انگلیسی خود منتشر کرد.

"جان کانتلی" در این فیلم، پیامی مکتوب را در پاسخ به سخنان "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا درباره حملات 11 سپتامبر، قرائت کرد.

کانتلی در این فیلم هم مانند قبل با لباس نارنجی پشت یک میز نشسته، و پس زمینه او کاملا سیاه است.

کانتلی گفت: مشاوران آمریکایی که با ارتش عراق همکاری می کنند، تواناییهایشان را ضعیف ارزیابی کرده اند.

وی همچنین با اشاره به آموزش عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" از سوی آمریکا؛ این گروه را ضعیف و فاسد توصیف کرد و اظهار داشت: ارتش آزاد ثابت کرد که یک نیروی نامنظم، فاسد و ضعیف است؛ 500 میلیون دلار به این گروه اختصاص داده شده است درحالیکه این اقدام بی هدف است.

نام این کافی شاپ باعث نگرانی و وحشت رهگذران شده است، هر چند تصویر این الهه کنار نامش ترسیم شده است و دیده می شود.

کانتلی همچنین با اشاره به اقدام عناصر گروه ارتش آزاد در فروش سلاح‌های اهدایی غرب به تاجران اسلحه، خاطرنشان کرد که این سلاح ها در نهایت به دست داعش می رسد. کانتلی تأکید کرد، بر اساس گزارشهای رسانه ای مانند مطلب روزنامه نیویورک تایمز، حملات هوایی به اهداف داعش ناکافی است.

این دومین قسمت از صحبتهای جان کانتلی است که توسط داعش منتشر می شود.

کانتلی دو بار در سوریه توسط تروریستها ربوده شد که نخستین بار در ژوئیه سال 2012 بود، ولی توانست از دست آنها بگریزد. وی دومین بار در اواخر سال 2012 هنگام بازگشت به سوریه ربوده شد.

گروه تروریستی خراسان با داعش بیعت کرد

گروه خراسان، گروه تندرو وابسته به القاعده جدایی خود را از القاعده اعلام و با گروه تروریستی داعش بیعت کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه الشرق الاوسط، ابودجانه افغانی، سخنگوی گروه خراسان در فایلی صوتی که سایت "قهرمانان اسلام" منتشر کرد، عنوان داشت: ابویزید قاهر خراسانی و برادرانی که با وی هستند با ابوبکر بغدادی رهبر دولت اسلامی (داعش) بیعت کرده‌اند. وی عنوان داشت: داعش در حال حاضر با ائتلاف غرب و دولت‌های مرتد و رافضی می‌جنگد و این جنگ بر هر مسلمانی واجب است.

کانتلی دو بار در سوریه توسط تروریستها ربوده شد که نخستین بار در ژوئیه سال 2012 بود، ولی توانست از دست آنها بگریزد. وی دومین بار در اواخر سال 2012 هنگام بازگشت به سوریه ربوده شد

وی در خطاب به رهبر داعش گفت: دولت شما با نظام‌های کافر می‌جنگد؛ ای برادران برای کمک به برادرانتان در (داعش ) به پا خیزید. ابودجانه افغانی از ابوبکر بغدادی خواست تا از مرزها پا فراتر گذارد و دولت سرکشان را در هر مکانی فرو ریزد.

خراسان جدیدترین گروهی است که پس از "جندالخلافه" با بغدادی بیعت کرده‌ است.

در همین حال افراد تندرو در لندن در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کردند که ابودجانه افغانی مراکشی الاصل است.

فرآوری: رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع:العالم/ باشگاه خبرنگاران/ الف

مطالب مرتبط:

ویروس جهاد نكاح در جان زنان مالزیابی

ناپدید شدن عجیب دختران در کشورهای غربی

واکنش آیت الله سیستانی به ائتلاف ضد داعش