تبیان، دستیار زندگی
این فرمانده از آن دسته از فرماندهان نیست که در خانه بنشیند و نیروهایش در خط مقدم نبرد باشند. وی فرمانده نیروهای سپاه قدس است که همان یگان نیروهای ویژه در عملیات برون مرزی سپاه پاسداران به شمار می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین خبرها از گروهک تروریستی داعش

خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش


این فرمانده از آن دسته از فرماندهان نیست که در خانه بنشیند و نیروهایش در خط مقدم نبرد باشند. وی فرمانده نیروهای سپاه قدس است که همان "یگان نیروهای ویژه" در عملیات برون مرزی سپاه پاسداران به شمار می رود.

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به نقش ایران در موفقیت های ارتش عراق در مقابله با داعش از سردار "قاسم سلیمانی" به عنوان خطرناک ترین سردار ایرانی در نبرد با این تروریست ها نام برد.

داعش

طی روزهای اخیر و در پی اعلام راهبرد جدید دولت آمریکا علیه داعش، رسانه ها به پوشش اخبار تلاش های غرب برای تشکیل یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی به این منظور پرداخته اند. در همین راستا و با رویکردی متفاوت هفته نامه اشپیگل به نقش ایران در این مبارزه اشاره کرده و به ویژه از یک سردار ایرانی نام برده است.

به نوشته این هفته نامه سردار "قاسم سلیمانی" را باید خطرناک ترین سردار ایرانی در مقابله با تروریست های داعش دانست. در این مطلب آمده است: قاسم سلیمانی از آن دسته از فرماندهان نیست که در خانه بنشیند و نیروهایش در خط مقدم نبرد باشند. وی فرمانده نیروهای سپاه قدس است که همان "یگان نیروهای ویژه" در عملیات برون مرزی سپاه پاسداران به شمار می رود.

سلیمانی با شخصیتی شجاع، بی پروا و بلند پرواز و هوشمند دارایی جاذبه ای بی حد و حصر است

اشپیگل با اذعان به شجاعت سردار سلیمانی می افزاید: نام این سردار ایرانی 57 ساله در عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق بر سر زبان ها افتاد. وی با یک بالگرد از مواضع خطرناک تروریست های داعش عبور کرده و به منطقه رفت. گروه های مسلح شیعی توانستند پس از دو ماه مقاومت، آمرلی را از محاصره تروریست ها در آوردند. به این ترتیب برای نخستین بار یک شهر در عراق در برابر حمله تروریست ها ایستاد که این یک موفقیت بزرگ برای سلیمانی است.

در ادامه این مطلب به ویدیوهای منتشر شده از شادی مردم عراق به خاطر شکستن محاصره آمرلی در یوتیوب اشاره و تاکید شده است سلیمانی با این پیروزی به یک قهرمان تبدیل شده و لقب خطرناک ترین سردار ایرانی را از آن خود کرده است. بر این اساس سلیمانی با شخصیتی شجاع، بی پروا و بلند پرواز و هوشمند دارایی جاذبه ای بی حد و حصر است.

تغییر نام مسجد در رقه به نام بن لادن!

داعش

گروه تروریستی داعش یك مسجد در «رقه» را تغییر نام داد و نام «شیخ اسامه بن لادن» را بر آن گذاشت.

به نوشته جمهوری اسلامی، اسامه بن لادن، سركرده القاعده بود كه از طریق این گروه تروریستی مرتكب جنایات زیادی شد و گروه تروریستی داعش یكی از انشعابات آن است.

رقه، در شمال شرق سوریه و كنار فرات قرار دارد كه گروه تروریستی داعش چند ماه قبل بعد از اشغال آن، مقبره عمار یاسر صحابی پیامبر اكرم و حضرت علی علیه السلام را كه به طرز باشكوهی در این شهر ساخته شده بود ویران كرد.

نتایج کنفرانس پاریس درباره عراق

شرکت کنندگان در نشست امنیت و صلح عراق در پایتخت فرانسه ضمن حمایت کامل از دولت عراق بر حمایت از این کشور در جنگ علیه تروریسم تاکید کردند.

کشورها و سازمانهای شرکت کننده در نشست پاریس بر حمایت کامل از دولت حیدر العبادی برای برقراری حاکمیت قانون، تقویت وحدت ملی و اتخاذ همه تدابیر ضروری و فعال برای جنگ علیه داعش و گروه های تروریستی که خطری برای همه عراقی هاست تاکید کردند.

1-به دعوت رئیس جمهوری فرانسه و رئیس جهوری عراق نشست بین المللی صلح و امنیت در عراق امروز در پاریس برگزار شد.

2-شرکت کنندگان در این نشست شامل آلمان، عربستان، بحرین، بلژیک، کانادا، چین، دانمارک، مصر، امارت، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، عراق، ایتالیا، ژاپن، اردن، کویت، لبنان عمان، هلند، قطر، نروژ، جمهوری چک، انگلیس، روسیه، ترکیه، اتحادیه عرب، سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر ضرورت یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق تاکید و از دولت جدید تمجید کردند.

شرکت کنندگان از حاکمیت قانون، تقویت وحدت ملی، تحقق عادلانه همه طیفها، برابری میان شهروندان، اتخاذ همه تدابیر ضروری و فعال برای جنگ با داعش و گروههای تروریستی که خطری برای عراق است حمایت کردند.

3-شرکت کنندگان در نشست پاریس داعش را خطری برای عراق و جامعه جهانی دانستند و جنایات این گروهک را علیه غیرنظامیان از جمله اقلیت ها محکوم کردند و این جنایات را ضد بشری دانستند و بر مجازات این جنایات تاکید کردند و حامی تحقیقات کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در این باره هستند.

4-پایان دادن به حضور داعش در عراق ضروری است و از همین رو از دولت جدید عراق در جنگ علیه داعش کمک های نظامی می شود و با ابزارهای ضروری حمایت می شود. این به شرط احترام به قانون بین المللی و سلامت غیرنظامیان است.

نام این سردار ایرانی 57 ساله در عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق بر سر زبان ها افتاد. وی با یک بالگرد از مواضع خطرناک تروریست های داعش عبور کرده و به منطقه رفت. گروه های مسلح شیعی توانستند پس از دو ماه مقاومت، آمرلی را از محاصره تروریست ها در آوردند

5-شرکت کنندگان بر عزم خود برای اجرای مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در جنگ علیه تروریسم به ویژه قطعنامه 2170 تاکید کردند و اینکه مایل به اجرای صحیح این قطعنامه هستند و تدابیر لازم را برای تحقق اهداف تصویب این قطعنامه به عمل می آورند. شرکت کنندگان بر ضرورت اتخاذ گامهای محکم برای ریشه کنی داعش تاکید کردند.

6-شرکای بین المللی حمایت خود را از دولت عراق و ضرورت حمایت از خواسته های ملت عراق برای احترام به حقوق بشر، در راستای قانون اساسی، حقوق اقلیم ها و وحدت کشور اعلام می کنند.

7-نقش سازمان ملل در عراق به ویژه هماهنگی کمکهای بین المللی با دولت عراق قابل تجدید است. اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا شرکای استراتژیک برای عراق در مدت طولانی هستند.

8-شرکت کنندگان بر ادامه تلاشها و تقویت آنها مطابق تحولات میدانی در زمینه کمکهای بشردوستانه به دولت و مقامات محلی با هدف کمک به پذیرایی از آوارگان و کمک به آنها برای بازگشت سالم به خانه و کاشانه شان تاکید کردند.

9-شرکای بین المللی بر آمادگی خود برای کمک به عراق در زمینه بازسازی با هدف توسعه عادلانه برای همه مناطق به ویژه ارائه تجارب، مهارتها و حمایت مالی لازم تاکید کردند.

10شرکای بین المللی بر ضرورت اجرای مصوبات کنفرانس پاریس و پیگیری آن به ویژه در چارچوب سازمان ملل تاکید کردند.

فرآوری: رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : مهر/ الف/ جمهوری اسلامی

مطالب مرتبط:

دیدار"حاج قاسم"با سران اخوان؟

نظر جالب مامور سابق سیا درباره حاج قاسم

حاج قاسم تحرکات آمریکارا زیرنظر دارد