تبیان، دستیار زندگی
گروه تروریستی «داعش» با انتشار ویدئویی مدعی شد «دیوید هینز» امدادگر انگلیسی را سر بریده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم جدید سر بریدن از داعش!


گروه تروریستی «داعش» با انتشار ویدئویی مدعی شد «دیوید هینز» امدادگر انگلیسی را سر بریده است.

داعش

داعش فیلم بریدن سر سومین گروگان خود «دیوید هینز» که گفته می‌شود یک امدادگر انگلیسی است، منتشر کرد. هینز 44 ساله در مارس 2013 در نزدیک یک اردوگاه آوارگان سوری در ادلب ربوده شده بود.

بی‌بی‌سی هم با تائید این خبر اعلام کرد که داعش فیلم قتل هاینز را منتشر کرده و افزود: «هینز در سوریه برای یک سازمان امدادرسانی فرانسوی کار می کرد.»

آنگونه که رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند، هینز برای موسسه‌ای به نام «ACTED» فعالیت می‌کرده و در لیبی و سودان هم به عنوان امدادگر دارای سابقه کار است. خانواده هاینز از داعش خواسته بود تا با آنها تماس برقرار کند ولی داعش از پاسخ به درخواست خانواده هاینز خودداری کرده بود.

پیش از این «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس گفته بود که همه تلاش ممکن را برای نجات هاینز انجام می دهد. تاکنون مقامات رسمی انگلیسی این فیلم را تائید نکرده‌اند و وزرات خارجه این کشور اعلام کرده که درحال بررسی این فیلم است.

همچنین «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر با محکوم کردن این اقدام داعش آنرا اقدامی شرورانه توصیف کرد. نخست وزیر انگلیس وعده داد که عاملان قتل هاینز را مجازات خواهد کرد و روز یکشنبه کابینه این کشور تشکیل جلسه خواهد داد.

همزمان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به «کشته شدن» این تبعه انگلیس واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. وی همچنین تأکید کرده است که آمریکا تلاش می‌کند با تشکیل ائتلافی با حضور انگلیس و دیگر کشورها، این اقدام داعش را پاسخ گوید. آنگونه که سی‌ان‌ان گزارش داد، فردی که در این فیلم هاینز را سر می‌برد همان کسی است که «جیمز فولی» و «استیون ساتلاف» را کشته است.

قاتل هاینز این فلیم را پیامی به متحدان آمریکا عنوان کرد و همانند دو فلیم قبلی شروع به انتقاد از سیاست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه کرد. داعش همچنین تهدید کرده است که در صورت ادامه حملات، «آلن هنینگ» دیگر تبعه انگلیسی ربوده‌شده در سوریه را سر می‌برد. این درحالی است که 12 روز قبل نیز داعش فیلم بریدن سر «استیون ساتلاف» دومین خبرنگار آمریکایی را منتشر کرد که در این فیلم داعش تهدید کرده بود که هاینز قربانی بعدی خواهد بود.

پیش از این «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس گفته بود که همه تلاش ممکن را برای نجات هاینز انجام می دهد. تاکنون مقامات رسمی انگلیسی این فیلم را تائید نکرده‌اند و وزرات خارجه این کشور اعلام کرده که درحال بررسی این فیلم است.

پیش از ساتلاف هم «جیمز فولی» دیگر خبرنگار آمریکایی توسط نیروهای داعش در منطقه‌ای نامعلوم سر بریده شده بود.

انتشار این دو فیلم باعث شد تا مقامات آمریکایی بهانه لازم برای تشدید حملات هوایی در عراق را در افکار عمومی این کشور بدست آورند. این در شرایطی است که مقامات لندن طی روزهای اخیر موضع‌گیری‌های متناقضی در مورد مشارکت در اقدام نظامی آمریکا در سوریه داشتند. به نظر می‌رسد کشته شدن هینز بهانه لازم برای پیوستن لندن به حملات هوایی در سوریه را فراهم کند

قبل از این اخباری مبنی بر خرید خبرنگار امریکایی و ساختگی بودن ان فیلم منتشر شده بود.

عربستان: داعش از زیر عبای اخوان‌ بیرون آمده‌!

رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر عربستان، سرانجام گروه‌های القاعده، داعش و جبهه النصره را فتنه گر و گمراه خواند و مدعی شد که اخوان‌المسلمین در به وجود آمدن این گروه های تروریستی نقش داشته است.

به گزارش ابنا، رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر عربستان، سرانجام گروه‌های القاعده، داعش و جبهه النصره را فتنه گر و گمراه خواند و مدعی شد که اخوان‌المسلمین در به وجود آمدن این گروه های تروریستی نقش داشته است.

"عبداللطیف آل شیخ" در مراسم گشایش همایش "وطن ما امانت است" در بوستان شاهزاده سلمان، گفت: گروه‌های گمراه و پلیدی نظیر القاعده، داعش و جبهه النصره از زیر عبای اخوان المسلمین خارج شده‌اند. وی افزود: دعوت کنندگان به فتنه، خانواده‌ها را نابود کردند و فرزندان را درگیر جنایت کردند و این نشان می‌دهد که آن ها از دین سوء استفاده می‌کنند. آنها سبب کشته شدن بسیاری از جوانان و زندانی شدن تعدادی دیگر شدند در حالی که خودشان در رفاه و آسایش به سر می‌برند و در باغ ها و کاخ‌های خود مشغولند.

رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر عربستان، با بیان این که این مفتیان، جان مردم را بی ارزش تلقی می‌کنند، از مردم خواست از آنها دوری کنند و اجازه ندهند فرزندانشان پای صحبت‌های آن ها بنشینند، زیرا هر کس از فتنه گران پیروی کند، قلبش به گناه آلوده می‌شود و ممکن است از اسلام خارج شود و خوارج، کافرند.

وی ادعا کرد: از آن جا که عربستان، سرزمین اهل سنت است، دشمنان، امنیت و ثبات این کشور را در کانون حملات خود قرار داده‌اند. این سخنان در حالی مطرح می شود که عربستان از یک سو در صدر حمایت همه جانبه از گروه های مسلح در سوریه و عراق قرار دارد، و از سوی دیگر به تازگی با هماهنگی آمریکا در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش قرار گرفته است.

فرآوری:رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس/ الف

مطالب مرتبط:

داعش دوم در راه است!

خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش

داعش در ایران دیده شده؟!