تبیان، دستیار زندگی
مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه ای «بارک اوباما» را به دلیل نقض قانون آزادی زندانیان گوانتانامو و آزادی ۵ عضو طالبان از این زندان بدون اطلاع کنگره این کشور، محکوم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطعنامه علیه اوباما!


مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه‌ای «باراک اوباما» را به دلیل نقض قانون آزادی زندانیان گوانتانامو و آزادی 5 عضو طالبان از این زندان بدون اطلاع کنگره این کشور، محکوم کرد.

اوباما

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با صدور قطعنامه‌ای دولت «باراک اوباما» را بخاطر آزادی پنج عضو طالبان از زندان گوانتانامو در ازای آزادی یک نظامی آمریکایی بدون اطلاع کنگره این کشور محکوم کرد.

قطعنامه محکومیت اوباما با 249 رأی موافق در برابر 163 رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، طبق قانون آمریکا، اوباما می‌بایست 30 روز پیش از آزادی این زندانیان کنگره را در جریان آزادی آنها قرار می‌داده است و در این مورد قانون را نقض کرده است چرا که اعضای کنگره درست در روز تبادل زندانیان یعنی در روز 31 ماه مه متوجه آزادی زندانیان طالبان از گوانتانامو شده‌اند.

شماری از نمایندگان محافظه‌کار آمریکایی معتقدند که بهایی که اوباما برای آزادی این نظامی آمریکایی پرداخته بسیار بالا بوده است.

طبق قانون آمریکا، اوباما می‌بایست 30 روز پیش از آزادی این زندانیان کنگره را در جریان آزادی آنها قرار می‌داده است و در این مورد قانون را نقض کرده است

نمایندگان آمریکایی همچنین معتقدندکه اقدام اوباما در «مذاکره» با تروریست‌ها اقدامی خطرناک بوده و می‌گویند: «دولت اوباما با مذاکره با تروریست‌ها در واقع دشمن را تشویق و ترغیب کرده و با آزادی پنج عضو طالبان به امنیت آمریکا لطمه وارد کرده است. اوباما همچنین با نقض قانون اطلاع به کنگره پیش از آزادی زندانیان گوانتانامو، ساختار دموکراتیک دولت را زیر سوال برده است.»

پنج زندانی طالبان در گوانتانانو روز 31 ماه مه در ازای آزادی گروهبان بو برگدال (Bowe Bergdahl) از ارتش امریکا، که حدود پنج سال در بازداشت طالبان در افغانستان بود، آزاد شدند.

بخش سیاست تبیان

منبع: الف