تبیان، دستیار زندگی
دكتر محمود احمدی نژاد در گفت و گو با شبكه PRESS TV با اشاره به سفر آتی خود به نیویورك و شركت در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح كرد:سازمان ملل باید در سرزمینی مستقل قرار گیرد تا همه بتوانند بدون محدودیت در آن بحث و اعلام نظر كنند و به طور كلی تجلی آرای ملت ها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان ملل در زمین مستقل
احمدی نژاد

رییس جمهور  به شبكه بین المللی پرس تی وی گفت: سازمان ملل به جای تضمین منافع قدرت ها باید تجلی آرای ملت ها باشد.

دكتر محمود احمدی نژاد در گفت و گو با شبكه PRESS TV با اشاره به سفر خود به نیویورك و شركت در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح كرد: سازمان ملل واقعاً باید سازمان كل ملل باشد و نه سازمان برخی قدرت ها ، لابی ها و احزاب.

رییس جمهور با اشاره به اینكه باید همه ملت ها در سازمان ملل حق رأی و تصمیم گیری واقعی داشته باشند، گفت: باید روابط دموكراتیك بر تمام اركان سازمان ملل حاكم شود.

وی افزود: سازمان ملل باید در سرزمینی مستقل قرار گیرد تا همه بتوانند بدون محدودیت در آن بحث و اعلام نظر كنند و به طور كلی تجلی آرای ملت ها باشد. رییس جمهور همچنین گفت وگو و ملاقات با برخی مقام های بلندپایه كشورها ، نشست با جمعی از رهبران ادیان و دانشجویان را از جمله برنامه های خود در سفر به نیویورك دانست.

سازمان ملل باید در سرزمینی مستقل قرار گیرد تا همه بتوانند بدون محدودیت در آن بحث و اعلام نظر كنند و به طور كلی تجلی آرای ملت ها باشد.

دكتر احمدی نژاد در ادامه گفتگو با PRESS TV گزارش جدید البرادعی در مورد فعالیت های هسته ای ایران را به نفع ملت ایران دانست و تاكید كرد: فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای براساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر مورد تایید قرار گرفته و عدم انحراف آن رسماً اعلام شده است.

وی ادعای دولت آمریكا در مورد فعالیت های هسته ای ایران را فاقد ارزش و خارج ازچارچوب و قواعد آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست و تصریح كرد: امروز مسأله هسته ای ایران ، مساله ای حل شده است.

رییس جمهور جار و جنجال و فریاد بعضی از قدرت ها در مسأله هسته ای ایران را ناشی از مواضع كینه توزانه و تبعیض آلود آنان و همچنین خلاف قوانین بین المللی دانست و گفت:اینگونه حركات این قدرت ها بیشتر به منزوی شدن آنها خواهد انجامید.

سازمان ملل

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه فعالیت جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای كاملا قانونی و صلح آمیز است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حقوق مسلم خود استفاده كرده و حق هیچ كس را ضایع نمی كند؛ چنانچه در این زمینه ما بیشترین همكاری ها را با آژانس داشته ایم.

رییس جمهور مناسبات امروز حاكم بر جهان را ظالمانه دانست و با بیان اینكه این مناسبات در دنیا كینه و درگیری ایجاد می كند ، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران خواستار دوستی با ملت ها است؛ چرا كه حق احترام برای تمام انسانها قائل است.

وی افزود: اگر اقلیت پرخواه و زورگوی حاكم بر برخی كشورها كنار بروند وامور دنیا به دست ملت ها بیفتد، ملت ها با دوستی، برادری، صلح و امنیت می توانند با هم زندگی كنند.

رییس جمهور خاطر نشان كرد: شبكه های تبلیغاتی به طور یك جانبه مردم آمریكا را تحت فشار قرار داده و اجازه نمی دهند آنها اظهار نظر كرده و اراده خودشان را حاكم كنند.

ملت ایران قادر است از تمامیت ارضی و منافع خود با اقتدار دفاع كند، آنها می دانند ایران امروز یك كشور و قدرت بسیار بزرگ است. البته قدرت ما قدرتی صالح، انسانی و فرهنگی است.

دكتر احمدی نژاد در ادامه این مصاحبه رژیم صهیونیستی را رو به اضمحلال دانست و گفت: این رژیم فلسفه وجودی خود را از دست داده؛ چرا كه از اساس برپایی این رژیم غلط بوده است.

وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را از اساس قبول ندارد و معتقد است ملت فلسطین باید درباره سرنوشت و حاكمیت كشور خود تصمیم بگیرند.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون تهدیدهایی كه از سوی برخی قدرت ها علیه كشورمان صورت می گیرد، تصریح كرد: آنان كوچك تر از آن هستند كه بخواهند ایران را تهدید كنند؛ چرا كه آنان اكنون نمی توانند حتی خودشان را حفظ كنند.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه ملت ایران قادر است از تمامیت ارضی و منافع خود با اقتدار دفاع كند، خاطر نشان كرد: آنها می دانند ایران امروز یك كشور و قدرت بسیار بزرگ است. البته قدرت ما قدرتی صالح، انسانی و فرهنگی است.

وی افزود: البته این تبلیغات هیچ اثری در ملت ما ندارد؛ چرا كه دوران تهدیدها و تبلیغات دروغین گذشته است.

پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور